EU:n huippukokous: Suomen autokannan nuorennuttava!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja 1purehell, 23.10.2014.

  1. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead



    Jos se sisu pick-up tulis niin joku paska japani kopio se kuitenkin olisi, turhilla varusteilla.


    Mut sit ois kiinnostusta jos ois vaihtoehtoina kunnolla korkeutta 6h hytti ja vielä pitkä lava et hilux mahtuu päälle

    Tarvittaessa kunnolla kantavuutta, et se 2 tonnin löpöpönttö tulee koneelle mukana sinne aukolle, ilman et perse roikkuu maassa, eli tehtaalta mahdollisuus lisä akselille ja ilmasäkeille

    Sekä sitä kaivattua woimaa ja tarpeeksi vaihteita.


    Myöskin lyhyt malli olisi hyvä olla saatavilla

    Lisävarusteena sit sellainen jakolaatikko, et kierroksilla 3;sella siitä kävelee ohi

    Akselit sellaiset et ne kestää rankaista hieman rankemminkin


    Sit sellainen going low versiokin pitäisi olla saatavilla.



    Ja vielä kun pikkasen lakia rukkaisi, et bosozoku tyylinen rakentelu olisi sallittua vain suomalais valmisteisille tai suomessa kasatuille pick-upeille, niin siinäkin ois myynti valttia



    Testaaminen ei olisi hankalaa kun testilaitos on valtion.
     
  2. sectoid

    sectoid Gearhead

    Jos suomalaisten naapurikateus, negatiivisuus sekä selkäänpuukottaminen saataisiin muutettua energiaksi, niin koko maan energiaongelmat olisivat ratkaistu.

    Miksi pitää keskittyä siihen, että kenelläkään muulla ei olisi asiat paremmin, vaan kaikilla pitää olla sitä samaa harmaata ankeutta? Tasapäistäminen alkaa jo koulussa.

    Miten estämme tämän maan muuttumisen autoilijan, sekä varsinkin autoharrastajan helvetiksi?
     
  3. hapi

    hapi Gearhead

    Autoilevat kansalaiset tuskin riitelevät maksujen lisäyksestä, ainakaan toisille autoilijoille ja vihervasemmistolaista politiikkaa kyllä vastustetaan, etenkin siellä missä bussit ei kulje vartin välein kotitalon edestä.
     
  4. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Saatan olla itsekäs, mutta koska en voi työni takia käyttämään julkisia, niin en halua myöskään siitä maksaa. Jos joku autoilija haluu välttämättä sitä tukea niin ei muutakuin ostaa kausilippuja. Ja se että helsingissä bussit kulkee ei paranna millään tavalla suomen tai itseni vointia. Ja kyse oli tietääkseni autoilusta tulevista veroista, mitkä pitäis laittaa teihin eikä kreikkaan tms. Ja tietenkin jos joku haluaa, että vantaalaisten autoilijoiden verot laitetaan vantaalle niin ilman muuta mun mielestä. Kyllä niitä rahoja taidetaan käyttää helsingin teihin suhteessa eniten vaikka autoilijoita taitaa olla muualla suomessa muutama enemmän.... ei päivää ilman että stadissa ei olis katuja auki....
     
  5. Substitute

    Substitute Gearhead

    Osaatko kertoa että mikä tuossa kirjoituksessani sai sinut ajattelemaan Vihreitä? Mitä ihmettä ovat muuten nuo piipertäjä-kerrostaloasukkien yölliset bussiseikkailut, kerro lisää - uteliaisuus heräsi? Silloin kun itse siellä asuin, ei bussit juurikaan öisin liikkuneet, taksilla joutui usein kotiin könyämään. Onko asia muuttunut siltä osin?
     
  6. homer

    homer Double Gearhead

    Kyllähän ainakin itään päin (ei junarataa) menee legendaarisia yöbusseja. Jos sellaisen kyytiin mahdut niin siellä kyllä pitää olla ittekin kolmen promillen kumarassa... Ja tuottaneeko mitään kun bussi on vietävä suursiivoukseen noiden matkojen jälkeen.
     
  7. Substitute

    Substitute Gearhead

    No kehitys on sentään jonkun verran kehittynyt. Mitä haittaa noista yöbusseista autoharrastajille on?
     
  8. Putte

    Putte 1st gear

    Tekevät yölläkin ruuhkaa. Bussit ovat Helsingin suurin ruuhkan aiheuttaja. :wink:
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tossahan ne tärkeimmät tulikin, ei ole paljoa lisättävää.
    Lainsäädännöllä tosiaan sopivia erivapauksia, en nyt tiedä ihan tosta bozosokusta (tarkoituksella väärin kirjoitettu), mutta esim päästöjä koskevia. Tarkoitan että olis kiva jos koneena olis jotain muuta kuin viimeisin euro5bin6 mukainen piezo-hiukkaskiihdytin. Jotain perinteisempää. Tietty euromarkkinat kai sen vaatisi.
    Hintaahan tollaselle tulis, mutta verovapaana se olis ehkä järjellinen, ja markat jäis suomeen, järjestys jokunen työpaikka ja suomi pelastuu.
     

Kerro tästä muillekin!