Varastettu Toyota Land Cruiser BJ-75 Helsingistä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja onre, 24.10.2014.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Ei kovin monella ole kahdesti keikattua keikka kiesiä :eek:

    Harmillisesti ne gps palikat vaan on kalliita
     
  2. wili

    wili 3rd gear

    No en mä tuota enää kovin kalliina pitäisi:
    http://www.dx.com/p/heacent-tk103b-gsm- ... FEy7xaTB8E
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ehti se ekan keikan jälkeen olla kuukauden parkkiksella kun se pöllittiin taas. Molemmat keikat hyvin suunniteltu, äijät tunsivat paikat ja tiesivät mitä olivat hakemassa, ja hakivat alta aikayksikön. Poliisi epäili että saattoivat olla samat rosvot asialla? No shit!
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead


    Ratti yöksi pois, kaasuvaijerin laippa pumpun päältä, dieselin katkaisusolenoidille jotain ym ym.


    Joku hurjahan ajaa vaikka magliten kanssa pimeellä.
     
  5. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Juuri näin. Oudompiin paikkoihin jättäessä olen ottanut pumpun solenoidin johdon irti, tai uudemmissa ruiskun sulakkeen taskuun. Missään kaupunkiseudun lähelläkään laittaisin piilokytkimen samaan virtapiiriin jonnekin kojetaulun alle tms.
    Ei luulis olevan liikaa vaadittu, ja kosla ainakin pysyy niillä sijoillaan.
     
  6. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Prkl ku pistää vihaks kun lukee näitä varkauksia. On se vaan sääli että täytyy rupee keksimään omia varkauden estoja! Takakontti rokkia vaan peliin ja miliisille mitn ilmotusta jos kiinni saa.
     
  7. multsi

    multsi 2nd gear

    Kyllä mä väitän tankolukon olevan vanhoissa käyttöautoissa lähes satavarma suojakeino.

    Satunnainen nisti ei sellaista auki saa, eikä myöskään jää sen kanssa räpläämään, koska aikaa menee ja kiinnijäämisriski kasvaa. jos viereissä rotiskossa ei lukkoa ole, niin nisti siirtyy sen kimppuun.

    Toki jos on tilaustyyppinen keikka, että juuri tietty auto on päätetty viedä, niin silloinhan se lähtee vaikkka hinurin lavalla. Suurin osa varkauksista on kuitenkin nistien ja nuorison huviajeluita varten.
     
  8. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Suomen poliisi oli takavarikoinut haulikon panoksella toimivan leikkurin auton keikkaajilta, eikä keksineet et se on käsijarruvaijerin leikkaukseen tarkoitettu.


    Muistelisin et auton hinurilla varastaminen vie 10min siitä kun hinurilla on ekan kerran painettu jarrua ja appari nousee autosta.

    Ja kyseinen auto on käsijarru ja vaihde päällä renkaat vinossa ratti lukossa.


    Tohon se putkilukko niin voi olla, et ajelisivat ohi
     
  9. signet

    signet Gearhead

    Ei mulla ainakaan kymmentä minuuttia menis...ja apumies on vaan tiellä :rotfl:
     
  10. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Piti kanssa ihmetellä mihin siinä noin kauan saa menemään mutta ehdit ensin..
     
  11. perkele

    perkele Gearhead

    tyhjäkäynnillä vissiin koittaa vetää lavalle..siksi kestää..hehe
     
  12. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Tankolukko toimii. Ja sitä mikä tulee ratista polkimeen on aivan turha ostaa, jos vielä myydään. On meinaan aivan paska, itse joskus romu autoa siirtäessä en jaksanut hakea työkaluja niin nykäsin pyyhkijän autosta, ja sillä kampesin sen polkimen alta muutamassa sek.
     
  13. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead



    Etitään jostain sopiva raato ja vuokrataan hinuri niin voi kokeilla kuin nopeasti se auto hyppää lavalle.

    Ei ammatti mieskään taida autoa lavalle kiskasta alle 10 min vaikka avaimet ois kourassa



    Tai sit videota niin uskon, et alle 10 min menee keltä tahansa
     
  14. signet

    signet Gearhead

    Ei mulla ainakaan ole intoa liikenteen seassa tuolla kapeilla valta- ja kantateillä mitään kymmentä minuuttia rassata autoa lavalle.Se stressaa kun silmät täytyy olla selässäkin. :wink:
     
  15. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Ja minua suoraan sanottuna vituttaa se eniten tuolla tien varressa,jos jotain joutuu touhuamaan,esim autoa laittamaan trailerille tai vaikka antamaan apuvirtaa...Niin se ohiajavien yletön töllääminen/hidastaminen siinä kohdalla,että varmaan ehtis näkemään mahdollisimman paljon :mad: ...Ihan niinkuin ihmiset ei koskaan aikasemmin olis nähneet,kun autolle annetaan apuvirtaa,tai autoa laitetaan trailerille :odroll: ...
     
  16. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Lavan lasku niin että lavan etupää jää rungon päälle 1 min.

    Vaijeri kiinni romuun 1 min.

    Romun veto kyytiin 2 min.

    Lava päälle 1 min.

    2 liinaa kiinni. 2 min.

    Hanaa. Aikaa kului 7 minuuttia. En ole ammattimies.

    :rotfl:
     
  17. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead



    Voihan se olla, mut missä asennossa renkaat ja millaisessa paikassa auto, sekä käsijarru että vaihdepäällä.

    Se unohtu mainita, ettei sitä esimerkissä viedä parkki ruudusta vaan kadun varresta renkaat kanttariin päin käännettynä ja niin ehjänä, et ivan naapurissa vaihtaa rattilukon ja kässäri vaijerit ja lähtee ajelemaan, eli ajoneuvoa ei ole tarkoitus rikkoa vaan viedä niin ehjänä kuin voi




    Ja mistä kohdasta nyky rottelon nappaat vaiheriin kiinni, niin et se kestää vielä kyytiin nykästä kässäri päällä ja renkaat linkussa?


    Nopee osien varastus hommahan ois kouralla katosta ja vielä sellasella joka nappaa pitkittäin niin ovet jäis ehjäksi tai mustien miesten tyylillä turkkipiikit takalasista sisälle ja auto kantoon :poff:
     
  18. karra

    karra Double Gearhead

    Tämän yhdistelmän ajokuntoon saattaminen kesti sata minuuttia. Olen trailerikuljetuksia varmaan pari-kolmekymmentä tehnyt. Tässä se ongelma että kytkin luisti. Kippaava traileri jne jne.... vetokoukku raapi asfalttiin ... ei hinauslenkkiä etupäässä...

    [​IMG]
     
  19. signet

    signet Gearhead

    Kuka vuokraa hinausautoa?En minä ainakaan,enkä tiedä ketään kuka vuokraisi(paitsi ehkä sisäpiirin harrastajille,eli omille kuskeille tai entisille tai tuuraajille) on sen verran paljon kallista tekniikkaa ja hukattavaa tavaraa ettei vuokraus oikeen ole hyvä idea...
    -Renkaat linkussa;ei juurikaan hidasta
    -Vaihde päällä;ei juurikaan hidasta kyytiinvetoa.
    -Käsijarru päällä,no ei hidasta,vähän poislaskemista muttei kyytiinvetoa.
    Ja joka autossa on joku paikka mistä voi vetää,ne vaan pitää tietää ja pitää olla oikeat välineet.Ja ehjänä,ei ole tarkoitus rikkoa kuljetettavia autoja.
    Ja kadunvarresta on yleensä helpompi ottaa auto kyytiin kuin parkkiruudusta.
    On ihan luonnollista että vaihtolava-autolla,autotrailerilla,autonkuljetusautolla,kilpurinkuljetusbussilla jne. menee aikaa enemmän.
     
  20. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Nikuzai... Monessa nykyrottelossa on ne hinauskoukut siellä keulassa, eikä ne oo niin mätiä kuin jo vähän vanhemmissa vessoissa, eli nykyrotteloa uskaltaa vetääkin niistä.
     
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!