ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    pitäis vaihtaa aiheeksi ihmeelliset soittajat/vastaajat...
     
  2. Mr. El Maco

    Mr. El Maco 3rd gear

    Mitä se nyt ketään kiinnostaa, vastaako joku vaiko eikö? Eihän sitä muutenkaan oo pakko mitään kenellekkään myydä vaikka olisi ilmoituksen laittanu. No, tietty, saattaa se ärsyttää jos ei myyjä vastaa, mutta itse en asiaa sen enempää murehdi vaan etsin seuraavan myyjän. Tosin, mun numeroni kyllä näkyy soittaessani.

    Ja kun itse myyn, yritän vastailla kaikille jotka soittaa. Puhelinmyyjistä pääsee nopeasti eroon jos niitä nyt pelkää. Ongelman tekee se, että monesti en voi vastata töissä ollessa juuri silloin kun joku soittaa ja päivä voi hyvinkin kestää pitkäänkin, eli en saa vastattua ollenkaan. Ja kun soittajasta ei ole tietoa, en voi soittaa takaisinkaan. En soita takaisin numeroihin, joita fonecta caller ei tunnista, koska en minäkään sentäs puhelinmyyjän kanssa omaan laskuun halua jaaritella.

    Siksi yleensä toivon ilmoituksessa, että kiinnostunut ottaisi ensisijaisesti yhteyttä sähköpostilla.
     
  3. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Juuri näin,mitä vtua nää spedet tekee yleensäkään puhelimella?
    Ainiin,tietty tsättiä ja veispuukkia ym "asiallista".
     
  4. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Pitäis koittaa vastata itsekin.Lähes aina jätän vastaamatta jos numero ei näy.
     
  5. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Jättikö nää "en vastaa tuntemattomiin" ennenvanhaan kokonaan puhelimeen vastaamatta?

    -JJ-
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ehkä ne on joskus tilanneet jonkun lehden kun eivät ole osanneet sanoa "ei". Nyt pelko jäytää kun tuntematon soi.
     
  7. ari2004

    ari2004 Gearhead

    No joo. Työpuhelimeeni vastaan aina virka-ajan puitteissa, niin kylläpä nämä numerottomat/ei tunnistettavat numerot ovat olleet 110% ns. paskapuheluita l. lehtikauppiaita,sähkökauppiaita, kalsarikauppiaita, mielipidekyselyjä yms. Mielestäni nämä anonyymit on niitä "v*ttu mitä spedejä" kun eivät kehtaa olla tunnistettavia.
    Edit: sairaalat ja terveysasemat ainakin H:gissä soittavat tunnistettavista numeroista. Isä-ukon tiimoilta on muutama puhelu tullut ko. numeroista.
    Edit2: En tsättää ja veispuukkiakin käytän pöytäkoneella ja silloinkin useimmiten ihan oikeaa työasiaa, nuorten kanssa kun työtäni teen, niin So-Me on silloin ihan kätevä yhteydenpitoväline.
     
  8. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Tää oli hyvä :rotfl: .
     
  9. TempestSTW

    TempestSTW 2nd gear

    Pakko olla syynä joku oman elämän ongelma näillä pelleillä jotka ei uskalla vastailla puhelimeen vaikka olis jokin tuote myynnissä. Pelko perseessä että jokanen numero jonka soittajan nimeä ja osoitetta ei saa etukäteen selville, on joku velkoja/ulosottomies/poliisi? Sit asia vaan kääntyy näillä palstoilla tollaseksi ihme raivoamiseksi. Itte kyllä vastailen kaikkiin numeroihin ainakin sillon kun jotain on myynnissä.
    Ei kai nykyään prepaidia edes numerosta voi tunnistaa, ja mitä vitun väliä? Jollain voi olla prepaid mutta silti hyvä ostokyky- ja halu, tai muuten vaan salainen numero. Sanoisin, että prepaidia käyttävillä voi olla jopa paremmin käteistä taskun pohjalla.
     
  10. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Arvasin että joku kysyy tuota.Eipä ollut vaihtoehtoja silloin.Mutta jos ei näy numeroa ihminen haluaa pysyä tuntemattomana niin pidetään se silloin salaisuutena.
     
  11. ari2004

    ari2004 Gearhead

    Miksi "ostaja" haluaa pysyä tuntemattomana? Onko heillä jotain salattavaa, esim. ylempänä mainitut prepaid-käyttäjät joilla on parempi likviditeetti suoraan taskusta vs. rehellisesti tunnistettavasta numerosta soittavat?
     
  12. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Kyllä kait salainen numero yleensäkin hankitaan sen takia ettei halua sen numeron löytyvän nimen perusteella, ei siksi että haluaisi pysyä tuntemattomana. Vähän sama asia kuin auton rekisteritietojen luovutuskielto - ei silloinkaan toki rekisterikilpiä peitetetä, mutta salaisen puhelinnumeron kyseessä ollessa se ei teknisistä syistä näy soitettaessakaan.

    Salaisen puhelinnumeron hankkimisen syynä voi olla k*sipäinen sukulainen, exä, tahi sitten kyseessä julkkis joka ei halua iltapulujen soittoja. Itse numeron haltija voi olla mallikansalainen.

    En minäkään ymmärrä miksi pitäisi valita mihin numeroon vastaa ja mihin ei, mutta jos joku niin tekee niin ei mene yöunet. Tai menee mutta eri syistä.

    Mutta kyllä tämä viimeaikainen keskustelu on enempi ollut sarjaa imhmeellisiä myyjiä.
     
  13. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    Itse soittelen aina niin, että numero näkyy. Mutta kyllä ymmärrän tuon "näkymättömyydenkin". Olen myynyt auton ja muutakin tavaraa sellaisille, jotka eivät näytä numeroa. Ymmärrän tuon anonyymiuden, jos tiedustelevat autosta/tavarasta ensin, ja haluavat selvittää onko myyjä täyspäinen. Niitä myyjiäkin on kaikenlaisia. Jotkut myyjät soittelevat perään joka päivä kuukauden ajan, vaikka olisi selvinnyt heti ekan tiedustelun jälkeen, että tavara/auto ei ole ollenkaan sopiva eikä kiinnosta ollenkaan.
     
  14. Toope

    Toope 2nd gear

    Onhan se pelottavaa vastata numeroon jota ei "tunnista",silti joskus siellä voi olla ihan oikeasti ostaja joka haluaa/maksaa/ei vittuile/on ihan ihminen kaikkiaan.Mutta jokainen tyylillään...?!
     
  15. TempestSTW

    TempestSTW 2nd gear


    Mun käsityksen mukaan täällä nämä muutamat itkee siitä, että jos numeron omistajan nimi ei näy suoraan heidän puhelimessa fonecta finderin tms kautta. Eli ei vastata ollenkaan jos on prepaid tai salainen numero. Tuskin kukaan nyt kuitenkaan enää soittelee silleen että näytössä lukee tuntematon numero.
     
  16. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    onneks mulla on vastaaja palvelu. tosin. eipä sinne yksikään salatusta tai prepaid numerosta soittanut ole koskaan jättänyt yhtään viestiä. eikä muuten lehdenmyyjät jne myöskään. parhaimmillaan nauhalle on jäänyt vain kuulunut pettynyt huokaus tai tietokoneen näpyttelyn ääntä ennenkuin katkeaa.

    sen oon todennut että ei ketään kiinnosta kertoa asiaansa jonka takia soittivat joten ei muakaan oo sitten yhtään kiinnostanut soittaa takaisinkaan. (koskee myös monia kavereita. se on tarpeeks tärkee juttu muka soittaa mulle mutta ei jättää vastaajaan viestiä. ei siis tärkeä. joten minun ei tarvi myöskään heille soittaa takaisin. joo.. tiedän.. oon vähän vaikia tapaus. :) )

    ja oon lievästi hämmästynyt että joissain sairaaloissa tai poliisilla tms julkisilla taholla olisi salatut numerot käytössä, etenkin jos he olisivat jollain vakavalla tai virallisella asialla liikkeellä ja sinulle soittamassa.

    ja jos jostain syystä soittaisivatkin "piilotetusta" numerosta.. onneksi on se vastaaja olemassa mulla. saavat jättää sinne sen tärkeän viestinsä sitten.

    aiemmin lankapuhelin aikaan oli myös ihan kätevää. ei ollut pakko olla tavoitettavissa aina. ei tarvinnut vastata jos ei halunnut ja kukaan ei oikeastaan voinut olettaakaan että olisit ollut niin että kuulisit puhelimen soivat tai tietäisit edes sen soineen. eikä kukaan olettanut sinun soittavan nimenomaan heille takaisin. heillähän sitä asiaa oli minulle. ei toisinpäin. ottivat uudelleen yhteyttä sitten kun halusivat.

    ja olihan silloin se kasettitoiminen vastaaja myös käytössä niille oikeasti tärkeästä asiasta soittaville ja kohteliaisuus oppia saaneita ihmisiä varten.. siihen vastaajaan kerrottiin kuka on, miksi soitti ja miten saa heihin takaisin yhteyden. nykyään ei kaikki soittajat edes nimeään sano kun vieraille soittavat.

    tosin.. oon mä vähän vaikia muutenkin.. emmää tykkää puhelimessa asioita käydä läpi. mielummin tekstillä (jää "todistusaineistoa" mitä "sanottiin") taikka parhainta on se kun pääsee kasvokkain asiasta jutteleen. voin sopia kaikki tekstiviestien tai sähköpostien tms kautta valmiiksi ja vain asiat sitten varmistaa kun paikalle menen ja pääsen puhumaan ja selittämään asioita elävälle ihmiselle enkä vain äänelle puhelimessa. sillä kirjoitettu teksti on minun mielestäni vahvempi metodi kuin ääni puhelimessa/nauhalla.
     
  17. ari2004

    ari2004 Gearhead

    Tuo anonyyminä soittaminen on oikeastaan sama asia kun kaksi toisilleen tuntematonta henkilöä kohtaavat toisensa ensimmäistä kertaa ja toinen esittäytyy kätellessä omana itsenään omalla nimellään ja toinen osapuoli esittäytyy: "terve mä olen nobody"...ja niinkuin "hölynpöly" tuossa ylhäällä kirjoittaa: Jos on oikeaa asiaa, puhukoon vastaajaan, niin varmasti soitellaan takaisin, jos soittajalla on mielessä muutakin kuin lehtitilauksen tai sähkösopimuksen tms. paskan kauppaaminen.
     
  18. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Mä vastaan aina (pois lukien muutamat sellaiset ihmiset joille en oikeasti halua puhua enää tämän elämän aikana)
    Siellähän voi olla vaikka
    A) veikkauksesta päivää, täs olis pari miljuunaa
    B) Minä olen sun kädöksissä ollut jhamerican sjetä, minä hjätän sulle pjerinnöksi kakskytmillion us dollars
    C) Minä viranomainen haluan tiedottaa tästä asiasta:______________
    ja jos olis poikamies niin vois olla jopa (tai voi olla silti vaikken oo, mutta ei aiheuta toimenpiteitä)
    D) Minä kaunis nainen jumaloin sua. Oi suuri rakastaja, ota minut.
    Toki asiaan vaikuttaa että työkseni myyn ja asiakkaat soittaa. jos ei vastaa ei tuu fyrkkaa.
    Jos sielä joku jotain kauppaa, jotain mitä en halua ostaa, niin jos ei usko "ei"-sanaa, niin sitten puhelimessa on tuollainen punainen luurin kuva, siitä kun painaa niin ei kauppaa enää.
     
  19. jariha

    jariha Double Gearhead

    oikesti se robinson palvelu auttaa jos lehtimyyjät yms... piinaa? :eek:
     
  20. bathory

    bathory Gearhead

    Itsellä salainen nro. Ja jos olen jostain ostamisaikeissa soitellut jollekkin ja ei ole vastattu niin olen pistänyt tekstaria perään. Aloitan toki viestin aina, että anteeksi salainen numeroni, että fonecta finderi ei kertonut kuka soittaa mutta olisin kiinnostunut siitä ja siitä palikasta.
     

Kerro tästä muillekin!