Postin ja Matkahuollon " parhaita" - topic

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja BRAKE DRUM, 16.9.2012.

  1. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Joo, paketti on tullut jenkeistä Suomeen DHL:n rahtaamana 23.1. Seurantanumeron perusteella minä olen kuitannut sen tuona päivänä, mutta se ei ole mahdollista, koska olin sinä päivänä Espanjassa. Nyt kun olen kotona, niin sitä pakettia ei löydy mistään. Eipä löydy sitä kuittaajaakaan, kun Suomen DHL:n mukaan nimikirjoituksesta ei saa selvää. On se nyt yks perkele, että paketin voi antaa ihan kenelle hyvänsä, kysymättä edes henkkareita!

    DHL käski reklamoida myyjälle. Mitä vittua! Eihän se myyjän vika ole, että rahtifirma hukkaa paketit? :argue:
     
  2. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    maanantaina lähteny tännepäin paketti postin kautta, kaipa se maanantaina tule perille.
     
  3. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Paketti löytyi naapurista, kun aikansa kyseli. Ihan loogista... :odroll:
     
  4. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Mä laitoin ihan täällä kotimaan sisällä ite...postilla paketin menemään, ja vajaan viikon päästä ostaja laitto kiukkuviestiä et ei oo näkyny. Laitoin seurantanumeron josta näkyi et paketti on noudettu ostajan toimesta joten wtf.kuten nykynuoriso sanois. No soitin ostajalle ja sovittiin et soittaa sinne postikonttoriin mistä paketti piti noutaa. No postin kuski oli kamoja purkaessaan kuulemma onnistunu ryssimään ja ilmeisesti painanu kapulasta jotain nappulaa jossa paketti oli kuitattu noudetuksi. Ostaja kun soitti sinne niin toi em. selitys kerrottiin hänelle ja paketti oli edelleen noudettavissa sieltä konttorista...

    Vitun lahjakasta toimintaa. :rotfl:
     
  5. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Mun mielestä Itellassa on kuskeilla aika samanlaiset kapulat kun meillä Matkahuollossa ja niillä ei kyl 'vahingossa' kuittailla luovutetuksi, mutta Itella selitykset on Itellan selityksii
     
  6. ropales

    ropales 3rd gear

    Pistetään positiivinen välillä: Posti toi perjantaina mulle paketin töihin. "Ei teillä varmaan ketään kotona ole ja menis sitte maanantaihin". Oli aika bueno, pääsi asenteleen.
     
  7. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Juu. Duunissa itellan kuski kysyy yleensä sukunimen, et kuka on paketit ottanu vastaan ja se mitä ite oon sitä sivusta seurannu, ni taitaa se kuitenki vaatia enemmän ku yhen tai kahen napin painamista ennenku tavarat on kuitattu.

    Mut jos ite haet postikonttorista tavaran, niin siellähän joutuu henkkareitaki näyttää, ja tässä mun tapauksessa postin mukaan noutaja oli tämä ostaja vaikkei koskaan ollut saanut edes saapumisilmoitusta saati et olis käyny siellä paikan päällä... :rotfl:
     
  8. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Ainiin. Viime viikon perjantaina duunissa transpointin/itellan kuski veti pohjanoteerauksen... No, siltä oli muutenki jääny muutama transpointin paketti ottamatta mukaan sillä viikolla. Mut jos mä perjantaina puoli neljä iltapäivällä laitan teholavallisen tavaraa asiakkaalle, joka haluaa tavarat maanantaiksi ku niillä on kiire, annan rahtikirjan SUORAAN kuskin kouraan ja lasken sen lavan suurinpiirtein sen varpaille ja sanon vielä että tää on sen rahtikirjan teholava... Niin miten vitussa se voi silti unohtua siihen lattialle?! :mad:
     
  9. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Nää asiamiespostit on sellasii puljui et ei ne siel mitään oikein tiiä. Amerikasta tullu paketti makaa viikon tuos postissa, ku kukaan niistä likoista ei tajuu lähettää mitään lappuu meille. Kivinummelta tuli taannoin paketti matkahuollon kautta, siit jäin miettimään rahtikuluja jotka oli 26 euroo holleyn kaasari omassa laatikossaan. Postiin verrattuna arvokasta? Kuulemma useammat linjaautot tai mitkään siirtelyt ei tee lisähintaa.
     
  10. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Kukkaan ei nostan sitä kyytiin :rotfl:
     
  11. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Joo loppu vissiin pumppukärryistä kantavuus (tais painaa jopa jotain yli 50kg...). :poff:
     
  12. Hai

    Hai Double Gearhead

    Viimeaikoina posti on toiminut melko hyvin.
    UPS on taasen sekoillut oikein urakalla.
    Joulukuussa oli tulossa paketti varaosia. Seurasin kulkua UPS seurantakoodilla.
    Tapahtumalokista huomasin, että puolen tunnin sisään maahantulo skannauksesta oli jo muka että vastaanottaja ei suostu vastaanottamaan.
    Mitä vtua?!!
    Soitin sinne ja kyselin, että miten aamu kuudelta voi kaikki nämä tapahtua ja minä en muista tällaisesta mitään.
    Loppujen lopuksi selvisi, että olivat ilmeisesti rikkoneet paketin matkalla ja eivät halunneet toimittaa. Sanoin, että tuokaa nyt saatana edes näytille. Paketissa oli 4kpl alustan puslaa. Ei kovin herkästi hajoa. No ei. Toimittaja laittoi uudet matkaan, kun ensin kävi pari päivää kirjeenvaihtoa.

    Toinen kerta oli nyt tammikuussa kun odotettiin UPS pakettia työpaikalle. Kestää, kestää.
    Seuranta näyttää, että on suoritettu viimeinen toimitusyritys. Siis kaikkiaan on käyty 2 tai 3 kertaa ovella. Ei olla oltu paikalla.
    Taas soittoa UPS:lle.
    Eikö teidän kuskeilla ole puhelimia? Meidän ovella lukee, että, jos kukaan ei avaa, pitää soittaa numeroon:....
    -Ei meidän kuskit soittele.
    Okei, no onko teillä terminaalissa nettiliittymä ja sähköposti? Voisitte laittaa meiliä, että olette yrittäneet toimittaa.
    -Ei ole.
    Miksi tavaran lähettäjältä kysellään puhelinnumeroa ja sähköpostiosoitetta, jos te ette osaa, voi, halua, saa niitä käyttää?
    -Mussun mussun.
    Voi vtu. Herätkää UPS:llä 2010-luvulle. Hankkikaa puhelimet, muillakin kuljetusliikkeillä on jo. Ite olin Postilla 1997 ja 1998 ja silloin oli jo Nokia 2110 joka kuskilla.
     
  13. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tollastahan se on noiden kanssa...ei mitään hyvää sanottavaa UPS tai FEDEX, olevinaan niin vimpan päälle hyvä seuranta ja katit... :wc:

    Seuraava on vähän off topic, mutta kun viittasit noihin puhelimiin, niin pakko kertoa pari asiaa...

    Mitä tulee tuohon että Postin kuskilla on puhelin, niin se puhelin on edelleen sieltä vuodelta 1998...ei sillä paljon soitella.
    Herrat vaihtavat kyllä uutta älyhilavitkutin puhelinta monta kertaa vuodessa, mutta autoissa olevat puhelimet ovat sellaisia että kun ajat monttuun, niin osa näppäimistä tippuu lattialle...osasta puuttuu osa näppäimistä kokonaan, näytöt ovat pääsääntoisesti halki.
    Yritä siinä soittaa vaikka 040- 57...oho kolmos näppäin puuttuu, odota niin kaivan sen penkin alta...ai täällä olikin kasi...no ei sitten voikaan soittaa tuohon numeroon...tällästä se on ihan oikeasti.

    Sinulla voi olla autossa puhelin, mutta ei laturia siihen...kun pyydät sitä, niin herrat ihmettelee mihin ne kuskit latureita tarvii, "Voittehan te ladata tuossa tiskillä niitä"...niin joo, mutta kun auto ja puhelin ovat 500km päässä siitä tiskilä olevasta laturista...ei vaikutusta, et saa silti laturia.
    Sinulla voi olla myös puhelin ja laturi, mutta ne eivät käy toisiinsa..laturissa Nokian minipää ja puhelimessa iso.
    Jossakin autossa on joskus kaksi tai kolme puhelinta, mutta yksikään ei toimi tai kukaan ei osaa sanoa mistä joku puhelin on peräisin, se voi yhtä hyvin olla vanha hallimesun puhelin Helsingistä, Tampereen jakarista, tai Kuopion tiskiltä, toisaalta se voi olla myös Oulun autosta joka vaihtui kun piti vaihtaa autot viime viikolla...joten kukaan ei osaa sanoa mikä sen PIN-koodi on kun akku tyhjenee... :rotfl:

    Tämä on täyttä totta ja arkipäivää tämän päivän Postin raskaanpuolen runkoliikennettä ajavissa yhdistelmissä !! :wc: :cry:

    Otsikon voisi myös muuttaa...ei ole enää olemassa sellaista firmaa kun Itella...(onneksi), nykyään se on yksinkertaisesti POSTI...
     
  14. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ramirent;illä on hyvä järjestely tarvitaan ajolupa, kuitti ja lupa noutaa kyseinen tuote (kopio samasta sähköpostista joka on heidän/heille lähetetty vastattuna)

    Sit pitää olla hyväksytty henkkari josta otetaan tiedot ylös ja auton tiedot myös kirjataan ylös ja mieluusti vielä rek.ote vilkastaan, et onhan nimet samat

    Ja kyseessä ei ollut kuin tonnin työmaa parakki :eek:


    Siinä on hieman vaikeampaa hukata tuotetta ja ei kuulemma ole harvinaista, et juuri jotain kyseistä tuotetta tullaan kyselemään, et ois nouto sovittu sille :eek:



    Mitenhän lie otetaankohan kuvat ja verinäyte hakijalata jos kyseessä on vaikka 10t euron kurottaja :poff:
     
  15. Formula400

    Formula400 1st gear

    Minulle kävi UPS kanssa Floridassa syksyllä pieni ongelma,olin tilannut tavarat valmiiksi hotelliin.Saavuttiin hotelliin lokakuun 16 päivä ja hotellihuoneen ovessa oli lappu jossa luki että paketteja on yritetty toimittaa 16,17 ja 18 päivä ja emme ole olleet paikalla?Soitin UPS toimistoon ja lupasivat toimittaa paketit seuraavana päivänä,no eihän niitä tietenkään näkynyt joten uusi soitto ja sovittiin että haen paketit UPS toimistosta seuraavana päivänä mutta kun menin hakemaan paketteja niin osa oli jo matkalla hotelliin ja osa oli toimistolla.
     
  16. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Soititko peräti 17pvä ja kyselit, et mistäs te tiedätte, ettei olla huomenna paikalla :poff:
     
  17. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    pakeris meni viikko
     
  18. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    tosta postin hitaudesta. aikoinaan seilaili paketti kuukauden suomen rajojen sisällä. oli käyny hesas kääntymäs muutaman kerra, kerran kuopios, muutaman kerran lapis,kerran varkaudes ja pieksämäel,. olivat hekotelleet lähettäjäpääs ( hesas) et lähel käy mut ei löydä perille vaik kaikki osotetiedot oikein. loppujen lopuks ku tuli joroisiin ni eivät muistaneet kirjata saapuneeks, onneks löyty ku aikasa kaivovat varastoaan.
     
  19. Formula400

    Formula400 1st gear

    Soitin sinne heti 16 päivä ensimmäisen kerran ja kyselin että miten tiedätte ettei me olla 17 ja 18 päivä paikalla?Silloin kun ajelin 18 päivä hakemaan paketteja niin siellä tiskin toisella puolella oli tuhti musta emäntä jolla oli valehtelematta noin 10 senttiä pitkät kynnet ja ilmeisesti älykkyys samaa tasoa kuin kengännumero.Näppäili tietokonetta kynällä kun sormet ei taipuneet näppäimille.
     
  20. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    just katteli paketin matkaa matkahuollos.lähteny vantaalta hesaa perjantaina ja edelleen kohti joroista lauantaina. tänä aamuna varkaudes ja ny menos kuopioon. 100km joroisten ohi. käykähän se paketti kääntymäs siel kuopios vai lähteekö muualle seikkailee.
     

Kerro tästä muillekin!