Nostureita Kiinasta, Kimppatilaus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pantera, 23.1.2015.

  1. pantera

    pantera Double Gearhead

    Tiedotetaan asian tillaa...
    Moni on jo kysellytkin miten asia etenee / tuleeko tästä mitään ja tilanne on tällä hetkellä tämä:

    -Kiinnostuneita on yllinkyllin, joskin hajonta eri nosturimalleihin on melkoinen joten kun vain yksi toimittaja valitaan on vaikeuksia löytää juuri se sopivin , mutta ongelma on positiivinen .

    - Suurin osa valmistajista ei ole suostunut tekeen tarjousta D ryhmän toimituslausekeella vaan tarjoukset on C ryhmää. Tämä jättää oven auki varustamoille kynäillä hatusta luovutus ym kuluja joka vaikeuttaa tarkan hinnan määrittelemistä, lisäksi euron heikkeminen joka tod näk jatkuu vaikeuttaa euromääräisten hintojen määrittelyä ja tästä johtuen kaikki tarjoukset on saatu vain US dollareina.

    - Suurin kanto kaskessa on kaupan vastuut ja Suomen vahva kuluttajasuojalainsäädäntö. Vaikka kauppa on tarkoitus tehdä nk yhteisostona jossa jokainen kantaa omat riskinsä, asia ei ole näin yksinkertainen .
    Kun kyseessä on nostolaite jota käytettäessä voi sattua vakava vahinko, on minun tässä asiassa aktiivisena toimijana 100% varmistettava että vastuukysymykset ei kaadu minun niskaan missään tilanteessa. Kun olen yrittäjä taustainen ja toimin maahantuontialalla ,on tämä yksittäinen transaktio vaikeasti rajattavissa kuluttajasuojan ulkopuolelle koska se voisi olla osa yritykseni normaalia toimialaa.

    Näitä asiota edelleen selvitellään ....
     
  2. jalluvaari

    jalluvaari Gearhead

  3. speedy

    speedy Double Gearhead

    Ostettu! Eli minä jään pois tästä kimppakivasta.
     
  4. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Jokojoko?
     
  5. onre

    onre 3rd gear

    Mitä tulee C- ja D-ryhmän tarjouksiin, mulla on tuolla kontakti jolla on erittäin hyvä verkosto logistiikka-alan isoihin toimijoihin, mikäli tällaisesta on apua. Saisi rahti- ja huolintakulut määritettyä tarkasti.
     
  6. barracud

    barracud 3rd gear

    Jos on vielä ajankohtaista, niin mulla on kiinan siirrettävä metrin nostava saksinostin Tampereella. Voi tulla Ali-Huikkaalle kattoo jos on tarve.

    http://www.aa4cautomotive.com/product_3 ... AA-TCL3100
     
  7. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    Tuollaiselle juuri tarvetta kuin barracudalla. Katselin ACS:ssä vannetukun puoliperässä Steyrtrekin ST-P30Q nostinta ja vaikutti asialliselta. Saatavilla sekä valovirta- että voimavirtaversio. Paineilmaa tarvittiin lisäksi varmistusten aukaisuun.
     
  8. jkharleyd

    jkharleyd 1st gear

    Lieneekö tyhmä kysymys vai mielikuvitukseni rajallisuutta: Miten tuon alla on hyvä tai voi työskennellä?: Vaakatuki/yhdystangot (jotka tottakai pitää olla, ettei kaadu sivuttain) estävät kai makuulavetin käytön. Ja seisomaan ei sovi, kun nostokorkeus vain metrin (tai jotain sellaista).. On se siis vain kyykkyasentoa tai lattialla istumista?
     
  9. barracud

    barracud 3rd gear

    Nii-i, mutta jos tallin sisäkorkeus ei riitä korkeampaan nostoon... Lisäksi siirreltävyys on plussaa, omassa käytössäni.

    Sitäpaitsi tällänen persjalkainen mahtuu melkein seisomaan alla :D
     
  10. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Itse olen kokemusta vailla kuvitellut että tuolla nostetaan auto sellaiseen korkeutteen että makuualustalta on sopiva työskennellä. Eli ihan sama kuin tunkilla nostaisi korkeille pukeille, mutta helpompi. Jostakin saksinostimesta mainittiin, että lukittuu vain yläasentoon, mikä on huono juttu: saattaa mennä jo liian korkealle ja minulla saattaa tulla jo nosto-oven kiskot törmäyskurssille auton katon kanssa.
     
  11. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    Tuossa Steyrtrekin ST-P30Q -mallissa ainakin lukitus naksahteli koko noston ajan, eli lukittuu myös muuhun asentoon kuin korkeimpaan. Niitä on varmaan erilaisia malleja olemassa eri valmistajilla. Täytyy olla tarkkana merkin/mallin kanssa. Se olis hanurista, jos ei lukitu kuin ylimpään, ja tallissa ei ole varaa nostaa ylös asti.
     
  12. SamuliR

    SamuliR 1st gear

    Moro.

    Just bongasin tämän, onko mahdollista vielä olla mukana?

    Samuli
     
  13. K_Sa

    K_Sa Gearhead

  14. onre

    onre 3rd gear

    Selvittelin näitä itekseni kun ei tästä aiheesta kuulunut koskaan mitään. Sanotaanko näin että Vannetukulla on ihan riittävät katteet noissa.
     
  15. speedy

    speedy Double Gearhead

  16. xarper

    xarper Gearhead

    ^ tommonen on ainaskin ihan toimiva peli, kokemusta on jonniinverra.
     
  17. pantera

    pantera Double Gearhead

    Virhevastuu asiat sekä turvallisuuteen liittyvät vastuut on sen kaltaiset että en ota hoitaakseni kimppatilausta .
    Pahoitteluni jos asian peruuntumisesta on koitunut harmia.
     

Kerro tästä muillekin!