uus avuttomuus kuminpoltossa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja moottorinlohko, 1.7.2015.

  1. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead



    Harmillisesti kukaan ei ollut kommentoinut, et ei aussit tekee sen oikeilla renkailla ja vakioilla, kengurun purijat tarttee ahtimia ja metanolia, et jaksaa moottoripyörän nakkeja kiusata
     
  2. 360fourbarrel

    360fourbarrel 3rd gear

    Kyllä tuossa on turha enää mitään selittää, säälittävää mikä säälittävää..
    Tosin ei auton betoniseinään ajamisessa mitään hienoa ole :odroll:
     
  3. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Joo, tahatonta kuminpolttoa tai no märällä asfaltilla ei se paljon sauhua.
    Alkukesästä töihin tullessa oli yhdet liikennevalot vapaalla, siihen vastaantulevien jonoon aukesi pieni rako, joten ajattelin siitä ehtiä kääntymään vasemmalle. Lappu lattiaan ja takapyöristä pito irti, hiukan vinokiitoa mutta ehdin kyllä hyvin siitä välistä.
    Oli yllättävän liukas se märkä asfaltti siitä kohti, en osannut edes odottaa moista. Mutta onhan minulla jeepissä tehokas 4.0 kuutonen. :D
     
  4. Norri

    Norri Gearhead

    Mäkin yritin kerran. Litranen ecoboost Focus etuveto. Jos jotain paloi, niin kytkin. :poff:
     
  5. jan13

    jan13 2nd gear

  6. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Onhan niitä rekkojakin syttynyt tuleen kun rengas on räjähtänyt ja se kumipöly on syttynyt
     
  7. three hundred

    three hundred Gearhead

    Vai onko jarrut olleet todennäköinen syttymis syy???
     
    pas2 tykkää tästä.
  8. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Oletkos koskaan kokeillut rekan rengasta kun sillä on ajettu 4 tunnin rupeama kerralla ja täydellä kuormalla?

    Ite oon lämmittänyt lihapiirakan paripyörien välissä, mukavasti lämpesi sisältä asti

    Siihen vielä sopivasti vikanen eli hiukka vuotava ja hiertyvä rengas jonne sisälle kertyy kumipölyä

    Jos mylly syttyy tuleen staattisella sähköllä viljapölystä niin en epäile, etteikö kumipöly syttyisi kuumuudessa ja ei se pöly ole sitä rouhetta/jauhetta siellä renkaassa vaan sitä mikä mustaa kädet käytetyssä henkilöautonkin renkaassa, vaikka vanteelle laitettaessa ei ole mitään väriä irronnut


    On niitä varmasti jarruistakin syttynyt, mutta melkosen matkan pitää tulella mennä, jotta kumi syttyy tuleen räjäyttäen renkaan, ilman että muu auto palaa ennen sitä kumia
     
  9. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

  10. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Tuli näköjään yhet renkaat tuhottua viikonlopun aikaan vanilla
     
  11. Bukero

    Bukero Gearhead

    juha kankkunen sanoi jo aikoinaan,"märällä asfaltilla kadonnut pito ei ehdi palata koskaan"...
     
  12. xarper

    xarper Gearhead

    Akkaki pääs ekaa kertaa kumia polttelee

     
    Saetkae ja Fileeraus tykkäävät tästä.
  13. bootsi

    bootsi Gearhead

    Putket koppuu renkaiden eteen... ja palokaasut+kuumat kumenmurut taatusti syttyy.
     
  14. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Kyllä ne saattaa syttyä tehokkaissa autoissa ihan kitkastakin.
    Jos esim. 3.-vaihteella kierrokset tapissa huudattaa, niin siinä rengas pyörii jo ihan eri vauhtia, kun ykkösellä kihnuttaessa.:cool:
     
  15. leksa

    leksa Gearhead

    Meikäläinen seurasi nuorempana harrastajana aikoinaan kuminpolttoa mielenkiinnolla. Jos menee perä rikki, se ties mulle aika usein hommia. Muuten ei touhu suuremmin kiinnostanut, enempi kummastutti. Tunnustettava on kuitenkin että itsekin olen pari kahdeksikkoa pyöräyttänyt jossain tapahtumassa.
     

Kerro tästä muillekin!