ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Itellä on kans ollu Alfa Giulian perä ynnämuuta pientä sälää myynnissä. Jotenkin tuntuis että Giulian osat olisi jopa haluttuja mutta romulavalle menevät. Joku aikoi hakea ja maksaakin mutta pitkä on matka...Samoin -70 luvun alun Saab 99 osaa mutta en jaksa noita kitinöitä, romulavalle. Aamen ja kaikilla hyvä mieli!
     
  2. zejk

    zejk 1st gear

    B-omegan ok kuntoiset umpiot ja kaksi automaattivaihteistoa omegaan. Hinta vaikkapa nallepalma loota. Ei kukaan ole edes tiedustellut :(
    Hauskimpia ostajia ollut eräs kaveri jolle olisi pitänyt ajaa 60km suuntaansa näyttämään ajosta otettua FE-koneen kaksikurkkuista kaasaria josta pyysin muistaakseni kakskymppiä. Kun ei kuulemma uskalla ostaa sikaa säkissä :lol:...ei ihan taitaisi 20 kattamaan kuluja
    Yhdestä varaosa-autosta olisi ostaja kanditaatti ostanut takaluukun merkin ja maksanut jopa euron ja kirjemaksun. Hieman liikaa vaivaa irroittaa ja ajaa lähimpään postiin euron takia :lol:
     
  3. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Luulis kyllä,että Alfan perä ym muut pikkuosat menis helpostikkin kaupaksi :eek: ...Ilmeisesti näissäkin osissa (niinkuin taitaa olla kaikissa),että silloin kun niitä jollain olis tarjolla edullisesti...Niin kukaan ei tarvi....Jännä ilmiö/aika vittumainen ilmiö sinänsä :-?
     
  4. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Kokonaisten autojen myyntiin en sano mitään kun en myy sellaisia mutta ainakin amerikkalaisten kansanautojen varaosamyynti sujuu moitteettomasti.Ei rasittavia hintakitinöitä eikä muuta diipadaapaa.Kokonaisia vaihdelaatikoitakin on mennyt tänä vuonna noutomyyntinä kaksi kappaletta. Imatrahan tosin sijaitsee lähes keskellä Suomea että sehän auttaa asiassa. Ja Posti & MH hoitaa loput.
     
  5. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Mulle soitti tuossa kesällä joku ja kysyi chättiautossa olevasta autostani
    onko se vielä kaupan johon vastasin kyllä, sitten käytiin tälläinen keskustelu:

    joku: Siinä on puuratti.
    minä: Kyllä. (tehdaslisävarusteinen jossa on kolme aitoa puusomistetta)

    hiljaisuus...

    joku: Myytkö ratin?
    minä: En.

    hiljaisuus...

    joku: Myy nyt.
    minä: En, ja en siksikään voi kun olen autoa ilmoittanut kuvilla missä
    ratti näkyy ja joku on autoa käynyt katsomassa niin ei osat voi vaihtua.

    hiljaisuus...

    joku: Mulla on samanlainen auto jossa on musta ratti voisin antaa sen vaihdossa.
    minä: Kiitos ei.

    hiljaisuus...

    joku: Ne voitaisiin vaihtaa jossain korjaamossa ja jos tarvitsee turvatyyny-valoja
    kuittailla, noita on vaikea saada niin voisin maksaa väliä.
    minä: No mikä olisi mielestäsi väliraha? (ajattelin että kysyn sen vaikka en vaihdakaan)

    hiljaisuus...

    joku: 400e
    minä: Ei kiitos.

    hiljaisuus...

    joku: Vaihda nyt.
    minä: Ei kiitos.

    Sitten ajattelin että jotenkin tuon on saatava ymmärtämään etten vaihda.

    minä: Paljonko autollasi on ajettu?
    joku: 250tkm.
    minä: Minun autolla on ajettu vähän alle satahatta ja jos siihen vaihtuu
    250 tkm ajettu ratti niin uskooko joku kilometrejä?

    hiljaisuus...

    joku: Niin...
    minä: Hyvää päivän jatkoa, kuulemiin.
     
  6. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Se on se perinteinen kysyntä vs. tarjonta. Kun riittävän moni on tinkaajiin vitt.. harmistuneena pilkkonut omansa kirveellä sulattoon, niin jäljelle jäävien arvo nousee kohisten.
     
  7. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Joku halusi aikoinaan ostaa Moparin konepellin tuulihaan avausjousen. Laitoin s-postia että löytyy; hinta on 20€ ja voin lähettää MH/Posti. Kulut tietenkin sitten ostajalle.

    Vastasi s-postilla että MAKSAA siitä 5€...

    En vastannut enää mitään, kun menee tuolle linjalle että ostaja määrittelee hinnan. Sekä että aivan naurettava "hinta".

    Soittaa viikon päästä perään että tosiaanko haluan 20€ osasta joita aikoinaan oli vaikka kuinka paljon. Paloi ihan totaalisesti käämit minulta puhelimessa. Osat 50km päässä tallilla ja olin ilmoittanut hinnan. Taisin lopuksi lyödä luurin korvaan.

    Kun näitä ihme tinkaajia on riittävästi niin eipä enää juuri kiinnosta myydä irto-osia.

    ************

    Tai kun "ostaja" kävi ti katsomassa tuota 68 Satelliteä (toisen kerran), sovittiin hinta ja jäi kiinni vain irto-osien tarkastamisesta (jotka eri paikassa kuin rullaava auto). Hinta oli ok ja oikein kätteli parikin kertaa että kunhan näkee loput osat niin käsiraha siirtyy. Soitti vielä samana päivänä perään muutamasta yksityiskohdasta.

    Ke soittaa sitten aamupäivästä että mikä on Satelliten perän tiukka hinta, kun tulikin ostettua toinen 68 b-body.. MITÄH ??!! Aikaa oli kulunut noiden kahden viimeisimmän puhelun välillä noin 18h. Siinä tuli myös sanottua muutama suora sana tälle "ostajalle".

    Mutta ihan tuttua juttua. Suomalaisen ostajan lupauksille/puheille en laske mitään arvoa. Sitten vasta kun raha siirtyy niin uskon että on tosissaan ostamassa jotain. Niin monta kertaa suomalainen ostaja mennyt puihin, ihan p**ka puhetta että suomalainen on reilu kauppakumppani.

    On joitakin POIKKEUKSIA joiden kohdalla tiedän että homma menee niinkuin sovitaan. Näiden ostajien laskemiseen riittää ihan helposti varpaat ja sormet. Voisin mainita vaikka ihan nimeltä yhden; Göran Mutikainen, Lapinjärvi. Viimeksi lähetin osat ilman että maksoi niitä etukäteen. Sovittiin että maksaa osat muutaman viikon päästä. Raha oli tasan sinä päivänä tilillä kun oli sovittu. Eikä tinkaamisia tms. Vaan reilua kaupankäyntiä. Sanansa mittainen MIES!
     
  8. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Olen täysin samaa mieltä tästä asiasta...Itsekkään en usko sekunttiakaan niitä "varmojen ostajien" "lupauksia"....Sanon jopa tutuille/kavereille,jos ovat esim minulta ostamassa jotain,tai "lupaavat" ostaa....Niin sanon yleensä jotenkin näin heille...."Kunhan raha ja tavara on vaihtaneet omistajaa,niin kauppa on vasta siinä vaiheessa tehty"....Koska niitä paskanpuhujia/tyhjänlupaajia on loppujenlopuksi ihan tutuissakin ihmisissä...valitettavasti+sitten vielä päälle ne maailmalta löytyvät paskanpuhujat :wc:
     
  9. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Joo, mullekin viimeisin kyselijä tuosta furyn puskurista sanoi tulevansa liksapäivänä hakemaan pois. Oli rakentelemassa muistaakseni kuulemma saman ikäluokan newportia/yorkkeria ja meinas siihen istuttaa.

    Saanu vissiin kenkää ennen liksapäivää, kun aikaa kulunu ainakin jotain parisen vuotta... :lol:
     
  10. maddis

    maddis Gearhead

    Itsellä kans näitä kokemuksia, vaikken oo paljoa kamaa edes myynyt.

    Viimeisimpänä jollain oli ostoilmoitus brittivalmisteisen kulkineen alkuperäisestä tunkista. Mulla sattui moinen olemaan jouten ja ilmottelin hinnan ja vielä tarkistin että tunkki toimii ja osat löytyy.

    Sopi että ostaa sen ja kyseli sitten että miten sen sais hälle että onko mulla käynti siellä päin. Ei ollut ja kyselin että olisko ostajalla joku kaveri joka olis täällä päin käymässä. Aikoi kysellä ja palata asiaan parinpäivän päästä. Noh, 'yllättäen' mennyt jo pari viikkoa eikä oo mitään kuulunut. En odota suuria.

    Hieman offtopicia kun menee myyjien puolelle. Erästä osaa Caminoon hain ja semmoinen löytyi. Olin jo valmis maksamaan osan, mutta myyjä ei halunnut rahaa ennen kuin on purkanut osan autosta. Noh, tästäkin on nyt mennyt jo pari kolme viikkoa ja ei ilmeisesti myyjää ole kiinnostanut purkaa osaa autosta. Katselin tosin, että samaan rahaan saa jenkeistä uuden vastaavan, että eipä tuo harmita.
     
  11. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Olen ottanut tavaksi, jos puhelimessa sovitaan näyttöä tietylle päivälle, että ostaja soittaa vielä ennen matkaan lähtöä että on tulossa. Olen myös pyytänyt ilmoittamaan, jos ei ole tulossa. Mulle on ihan sama mikä se syy on - ryyppäsikö rahansa vai karkasiko koira - kunhan jää sellainen turha päivystäminen kotona pois kun voisi muutakin viikonloppuina tehdä.
     
  12. MKII

    MKII 3rd gear

    Tällanen tapaus viikko sitten sunnuntaina, kokolailla näihin aikoihin :
    Mulla oli eurokäyttis myytävänä nettiautossa. Soitti heimoäänellä kohteliaasti puhuva mies (ei tietenkään esitellyt itseään) ja ilmoitti asuvansa Haaparannassa. Veljeltä oli hajonnut auto Hämeenlinnaan ja tämä soittaja hövelinä luvannut hankkia veljelle auton. Ehdotus mulle oli, että veli tulisi pian hakemaan auton ja minä saisin pitää paperit kunnes maksu näkýisi tilillä. Lopputulema oli, että soittaja suuttui mulle puhelimessa kun en tarttunut tarjoukseen joka oli liian hyvä ollakseen totta. Lupasin kyllä auton heti luovuttaa papereineen kun raha on kädessä tai tilillä mutta se ei sopinut tämän kaverin suunnitelmiin.
    En ensin ajatellut tätä asiaa sen kummemmin julkaista kun on niin selkeää kusetusta, mutta jos jossain on kuitenkin vielä harrastaja joka luottaa "miehen sanaan"...
     
  13. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Näistä heimolaisistakaan kun ei aina välttämättä puhelimessa äänestä erota,että onko heimolainen,vai ihan normi-ihminen....nimimerkillä yhden Toyota Corollan toissakesänä myin heimolaisille,kun en puhelimessa äänestä erottanut :odroll: ...Puhui ihan ihmisen äänellä jostain syystä :eek: ...Tosin kaupat tehtiin,ja kaikki paperiasiatkin meni kohdilleen,ja rahakin tuli heti käteen....Ja mikä ihmeellisintä....Jälkeenpäin ei kuulunut mitään....mistään suunnasta :eek: :lol:
     
  14. zejk

    zejk 1st gear

    Top-ten listalle taas uusi tulokas. Äänestä päätellen vanhempi ilpo soitteli 80e hintaisesta citikasta. Sanoi lähtevänsä katsomaan vaikka kerroin viat sun muut koska kyseessä niinkin kallis auto. Soitteli matkalta että nyt noin 35 km päässä. Aikaa meni reilusti ja soitin takaisin että tuletko. Kuulemma 11 km päässä. Odottelin puolituntia ja sain hommat tehtyä joten en viitsinyt turhaan olla tallilla joten yritin soittaa kaverille että onko eksynyt....yllätys ! Juuri nyt emme saa yhteyttä valitsemaanne numeroon :) . Olisin kyllä mieleni pahoittanut jos vartavasten olisin lähtenyt autoa näyttämään. Ja numero josta soitettiin oli nolnelnelysiyksysi-kolmeseiskanolkolme :wc:
     
  15. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Ja nyt jos tuosta samasta numerosta tulee sinulle jossain vaiheessa soitto,niin...Paina kylmästi vaan luuria korvaan :-? ...Näin ainakin minä tekisin tässä kohtaa :p....Koska soittaja ei ole missään tapauksessa oikea ostaja :wc:
     
  16. zejk

    zejk 1st gear

    Taitaa olla ihan legendaa se suomalaisen miehen sana nykyään mitä kovin ylistetään.....tai...jos pankissa on lainaneuvottelut venähtäneet...
    Pakko sanoa että hattua nostan tänäpäivänä automyyjille. Luulenpa että joutuvat kohtaamaan työssään koko kirjon avohoito potilaita ja lääkitystä kaipaavia. Tsemppiä !
    Tässäkin tapauksessa romumiehen lupaama kahvipaketti alkaa tuntumaan houkuttelevalta...ei taida liiemmin haitata jos oven lukkonuppi puuttuu....kiva muutaman vuoden päästä sitten :D lukea mobilististä kun itkeänillittävät miten nämäkin kaikki romutettu surutta....remun sanoin nou mani nou hani. Taitaa ainakin kyseisen merkin kohdalla löytyä potentiaaliset ostajat vastaanottokeskuksista...ja rahaa on, takaan sen. No nyt tuli viidettä linjaa ja politiikkaakin jo mukaan :wink:
     
  17. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    En tiedä kun sattui omalle kohdalle vain fiksuja ostajia. Monacoa kun purin niin kaikki osat meni ja aina päästiin sopuun hinnasta. Toki pyrin kuvailemaan tuotteen niin hyvin kuin osaan ja rehellisesti.

    Seinäjoen äijät kun haki korin ja loput osat pois, niin siinä hommassa oli meininkiä!
    Se on näemmä sillä lailla, että leluilla ei liikuta. 4-akselinen uuden karhea Volvo konelavalla ilmestyi sovittuna aikana pihalle. Ei meinaan lava notkunut vaikka ajoi "suurtehotraktorin" lavalle (MF-65). :rotfl:
     
  18. pas2

    pas2 Gearhead

    Brittiosat on helpompi taputella romukuormaan. Nimimerkillä todella isoa brittiosakasaa kauan kaupittelin. Helmet meni päältä ja osa kaverille ja suurin osa meni sulatukseen. Ja tämä oli 15v sitten. Pari vuotta sitten kaveri hakkasi omalla brittiosajäämistöllään päätään seinään. No sieltä mulla on priimoja peltiosia, mistä saan muotopeltiä omiin projekteihin.

    Aijuu noita tunkkeja meni molemmista kasoista romuun kaikki. Ei kai semmonen kelpaa kun brittiharrastajalle ja ilmaiseksi ja kotiin tuotuna.
     
  19. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    Mainio ajatus olisi pistää tänne noista semmonen "Matkalle jääneet" tahi "ODotuttajat" -lista! Puhelinnumerot kehiin vaan. Mutta kai senkin joku pykälä/tasa-arvovaltuutettu tai ainakin Hevosnaama-Henriksson senkin kieltää...? :poff:
     
  20. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Kadonneet harrastajat -topicci? Ei pitäisi kukkahatuillakaan olla mitään sanomista jos on huolissaan pankkiautomaattikeikalla jäljettömiin hävinneistä kanssaharrastajista.

    Joillakin foorumiella on myyntipalstalla ranking, saiskohan tännekin uudistusten mukana? Huuto.net on hyvä siinä mielessä, siellä vaan ei kauppa käy kun ihan jostain tietyistä artikkeleista, jotkut ei mene vaikka pistää nollalähtöhinnan ja sitten kun heittää Toriin niin menee kympillä tunnissa.
     

Kerro tästä muillekin!