Autolla ei pärjää prätkälle.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Coopu, 7.9.2008.

  1. jknR

    jknR Gearhead

  2. pas2

    pas2 Gearhead

    Jaa, eipä tossa ollut kuin yhdellä kevyttä yritystä.
     
  3. DS 325

    DS 325 Double Gearhead


    Oon pessyt katsastetulla autolla montakin prätkää radalla, mutta joskus myös liikenteesssä. Onpa tullut kuultua liikennevaloissa kiinanpyöräilijän varoittavan toista viereisellä kaistalla ollutta kuumakallea, että ei ton kanssa...

    Mutta kadulla kaahaaminen on väärin ja en sitä tee enää, sillä se on vaarallista ja tyhmää.
     
  4. pas2

    pas2 Gearhead

    Mites Nesterallin ek:t?
     
  5. jknR

    jknR Gearhead

    Enskamopoillahan vois pärjätä, mutta kun ne ei kulje tarpeks kovaa...
     
  6. Mutku

    Mutku Gearhead

    Ei noilla kaksipyöräisillä tee mitään! Tuossakin vajaasylinterinen normi-Tatra pesee kovimmista kovimman kyykkypyörän vaikkon autossa ratti väärällä puolella ja nuori kadulta repästy brittikuski sompailemassa: https://www.youtube.com/watch?v=rJ1pKoF ... ubs_digest
     
  7. Charger-73

    Charger-73 3rd gear

  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Jos enskassa vetäisi molemmat pyörät, ja aerodynamiikka kilpa- autotasoa, niin mikäettei, mutta kun ei ole. Soralla auto menee menojaan, sillä nelivetoisilla on mitattu Jyskälässä yli 200 km/h nopeuksia, joihin enska ei soralla pysty, sillä sutiminen alkaa puolentoista sadan kieppeillä. Ehkä f- sarjan takavetoesco antaisi hiukan tasoitusta, mutta ammattitasolla auto on nopeampi. Kadulla katulaillinen prätkä taitaa olla nopeampi, sillä olen ollut paikalla, kun varttimailille ajaa paikalle prätkä, ja tempaisee alle 9 sek ajan, ja samalla pyörällä ajetaan työmatkoja. En ole nähnyt alle 9 sek. työmatka- autoja, joissa on kaikki salat rekisteriotteessa.

    Hantta
     
  9. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Oliko tuossa pyörässä kaikki muutokset otteessa?
    Suomen lainsäädäntö aiheuttaa tuohon omat hankaluutensa.
     
  10. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Juu, ei pyörässäkää saa olla rajattomasti tehoa laillsesti.
     
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kiikalassa katulailliseksi havaittu rekisteröity Hayabusha turbo.

    Hantta
     
  12. Jza

    Jza Double Gearhead

    ^^No pakkoko se on ajaa "kisasäädöillä" siviilissä kummallakaan? Voihan sitä napista valita että katu- vai rata-asento jos jaksaa värkkäillä "katulaillista" kampetta. Mitäpä se katsurille kuuluu vaikka autonkin teho-painosuhde radalla olisi 1:1, jos se katusäädöissä menee pykälien sisään?
     
  13. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Kai nyt wanhoissa aikanaan muutoskatsasteuissa tms. saa olla edes sinnepäin (eli melkein rajattomasti)?

    Sama lienee totta autoissakin.

    Tosin eihän näissä nyt rajattomasti voi tehoa olla muutenkaan...
     
  14. bootsi

    bootsi Gearhead

  15. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead



    Mites se todellisuus sit on niitten A-kilowattien kohdalla, kun osa väittää ettei sellaisia ole ja osa sanoo, et se A tarkoittaa kaikki mitä pannu kestää tielaillisesti saa ulos tulla
     
  16. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Veikkaisin että näitä on sekä että. :)
     
  17. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Kyllä se A kirjain tarkoittaa vain että kone on ahdettu, tehoja ei välttämättä ole merkitty otteeseen, mutta ei sitä konetta silti saa mitenkään muuttaa siitä mitä se on muutoskatsastuksessa ollu. Toki ei noihin ennen kovin tarkasti merkitty mitä osia konehuoneesta löytyy eikä edes ahtopaineita, joten kiinnijääminen muutoksista on aika epätodennäköistä. Laillista se ei siltikään ole. On mullakin takapihalla yksi laite jossa tehon kohdalla A erityisehdoissa ei ole ku varustettu pakokaasuahtimella ja koneen kokona 1.6. Aika monta erilaista kokoonpanoa mullakin siinä ollu kiinni katsastuksissa eikä koskaan valitettu mitään, en sitä silti väitä että olisi koskaan mulla ollessa ollu varsinaisesti laillinen, enkä edes tiedä millainen se on alunperin ollu.
     
  18. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Mun mopossa on muutosleimassa ilmoitettu määrätty teho määrätyllä ahtopaineella, muutosleimalle tarvittiin vielä dynolappu jossa näkyi ahtopainekäyrä.


    Ois kyllä kiva kattoo tää "mp vs. auto herruus" kyseisen ja nopean Honon Audin kanssa, vaikka jollain lentokentällä yms.
    Esim. Plaafin mopon alusta taitaa toimia parhaiten noissa driftailu hommissa, toisin kuin mulla...
     
  19. Haaga

    Haaga 2nd gear

    No, ei se nyt aivan noin yksiselitteistä ole.

    VM- lehdessä oli aikanaan kisa B- ryhmän neliveto ralliautoon (niitä järkyttävän tehokkaita) perustuvan Matti Alamäen rallycross pelin kanssa. Kisassa oli vastassa muistaakseni Kari Tiainen KTM endurollaan.
    He ajoivat metsässä mutkatiepätkän muistaakseni kahteen kertaan kellottaen molempien vedot.

    Moottoripyörä voitti kisan.
     
  20. pas2

    pas2 Gearhead

    Mielelläni katsoisin katupyörillä kisaamista Neste-rallissa. Voisin tulla nollapyöräilijäksi.
     

Kerro tästä muillekin!