Autolla ei pärjää prätkälle.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Coopu, 7.9.2008.

  1. XJR

    XJR 3rd gear

    Kyllähän sitä nyt 200tkm ajetulla arkiautolla ja avaamattomalla motilla matalan 12 ajaa. Tai no jos 190tkm sallitaan. Eiköhän se menis saman 300tkm ajettunakin. Eihän nuo nikasiliseinämät näytä kuluvan millään.
    Toisaalta kaupastahan saa nykyisin 11.X kulkevia uusia perheautoja että toi 12s on kokenut aikamoista inflaatiota viime vuosina.
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Faijan kutosfury meni moljoonan ajettuna 19.5, mut mitä välii. Saavutus omassa kategoriassaan mut ei siit saa säälipisteitä. Mitä noit nopeita kaupan perheautoja on nähny tuol veekasipoäiävillä vaikka, niinjostain syystä niillä ei oo haluttu ajaa täysii.
    Tsekkasin huvikseen ton dartin parhaan kiikalan ajan, kyseessä siis 1530 kg pumppubensavapari lehtijousilla ilman lisätuentoja. 60 ft 1.658, 1/4 mile 10.345/215.57 ja vuosi '98. Toisiks paras Salossa 10.368, 1.745 60 ft loppunopeus 220.86 ja vuosi 02. Hyvinkää oli aina huonompi, paras siellä 10.74/213, 60 ft 1.826. Tohno aikaan tuli noit v8-gti päiviikin ajettua ja muistaakseni olin joskus nopein siellä ja aina kymmenen joukossa atuosta riippumatta.
     
  3. rb

    rb Double Gearhead

    Ton allekirjoitan.

    Tietty kymmenen sekan autokin on monelle tekemätön paikka pitää hanskassa, mutta pyörällä on vielä helpompi mokata.

    Pitkän elämäni aikana olen taittanut prätkällä lukemattomia kilometrejä, mut vaikka mun alle laittas mimmosen kiloGiggserin mikä pelimiehen käsissä menee ysin aikoja, niin tuskin minä saisin potkaistua sitä alle 11 sekunnin edes hyvissä olosuhteissa.
     
  4. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    ------
     
  5. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead


    Mä löysin kans yhden Kiikalassa tolla katubusalla ajetun aikakortin vuodelta 2010 ja siitä löytyi tälläiset väliajat: 60ft 1.671s. , 330ft 4.154s. , 660ft 6,046s. , 990ft 7,593s. ja ET 8,986s.

    Paremminkin on päästy tolla viivalta, mut riitti sillä kertaa mainiosti...
     
  6. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Samaisessa Kiikalassa on vedetty katuautolla, muistaakseni -65 Malibulla 8.8 2010 tai 2011. Ja vieläpä ihan kokemattoman kuskin toimesta. Eli se siitä. :rotfl:
     
  7. pas2

    pas2 Gearhead

    Okei, 1/4 maililla asvaltilla voittaa takavetoinen auto. Entä samat tuotteet soralla?
    Entä tonnin hintainen katuauto vs. tonnin hintainen katuprätkä stripillä ja soralla?
     
  8. DS 325

    DS 325 Double Gearhead


    Ketä oikeesti kiinnostaa. Yleensä noissa tapauksissa se reikäpäisin voittaa. Ja sellaisista ei ole kuin haittaa liikenteessä.
     
  9. Paimenpelto

    Paimenpelto 3rd gear

    Burn Out Partyn nopeimmat autot:
    2009 9,828 Mosse
    2010 10,694 Escort
    2011 9,999 Mosse
    2012 10,419 Escort
    2013 9,829 Chevy II
    2014 10,428 Mosse
    Noiden aikojen alle ajaneet katupyörät ei tälle sivulle mahdu. Mistäs sitten keskusteltaisiin?? :D
     
  10. pas2

    pas2 Gearhead

    :eek:

    Vain yksi kommentti välistä poistettu.
     
  11. DS 325

    DS 325 Double Gearhead


    Eikö sillä Saukkolasta olevalla Malibulla ajettu 8.8, tosin kaassulla.
     
  12. DS 325

    DS 325 Double Gearhead


    Mikä se on. Kerro ihmeessä. :rotfl:
     
  13. jallu81

    jallu81 3rd gear

    tääl topikis on kyl saanu vuodn parhaat naurut. kiitos vaan :D
     
  14. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Jätkällä on menny sekuntiluvut vähän sekaisin.., mut sitähän sattuu kun on pitkään poissa kiihdytyskuvioista ja eihän sekuntti tai kaks tossa varttimailihommassa paljoa merkkaa? :rotfl: :rotfl:

    Kiikalassa on tiettävästi vain yksi kaveri ajanut 8.8s. varttimaililla ja sekin muutosleimatulla katuprätkällä. :poff:
     
  15. pas2

    pas2 Gearhead

    Citroen ei tajuu.

    Tämä niitten välissä on niinkun ketjussakin näkyy!

    Citroen puhuu itsensä pussiin. Yhtäkkiä onkin vaarallista ajaa stripillä kun reikäpäisin voittaa. Niinkun suljetulla EK:llakin taitaa reikäpäisin voittaa mutta joku ajatuskulku tuossa DS:llä katkesi.
     
  16. Mussemaan2

    Mussemaan2 1st gear

  17. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    No niin. Täällä Teneriffalla väite pitää paikkaansa. Autolla ei tosiaan pärjää prätkälle. Varsinkin ruuhkaliikenteessä jopa mopolla pääsee liikkumaan paljon paremmin kuin autolla. Siitäkin huolimatta, että liikennekulttuuri on vuosisatoja edellä kotosuomea.
     
  18. jknR

    jknR Gearhead

  19. Stressman

    Stressman 3rd gear

    Ei pärjää prätkälle - jos auto ja prätkä haetaan kaupasta ja ajetaan sieltä suoraan varttimailille. Joku normitonnari vetää lehtien testeissä vakiokunnossa 250-luokan loppunopeuksia vartilla, mille tasolle eivät pääse edes McLaren P1 ym superviritykset vakiokunnossa.
    Käytännössä pitää löytää auto joka keulii. Sellaisia ei ihan hyllystä löydy, mutta pystyy kyllä tekemään. Tien päällä niitä liikkuu kesällä varmaan muutama kappale, mutta onneksi ne kuulee jo kilometrin päästä, jolloin kunniallinen vetäytyminen on mahdollista.

    Oho, etelässä on jopa tiellä nähty:

    http://orp.kuvat.fi/kuvat/2014/Hyvink%C ... maller.jpg
     
  20. peltsi

    peltsi Gearhead

    Hyvä että tää topicci taas heräs henkiin ja kuullaan näitä maailmaa hiveleviä ja elämän kokemuksia vaativia kommentteja.
     

Kerro tästä muillekin!