Ford pickup 39 Aloittelijalle apua!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja punen, 24.4.2014.

  1. punen

    punen 1st gear

    Hankin siis itselleni vuoden 39(?) ford pickupin "metsälöytö" kunnossa.

    Toivoisin ettet kommentoi jos et omaa kokemusta rodin rungon korjauksesta. Tai jollei sinulla ole mitään järkevää sanottavaa.

    Kauppaan kuului "kokonainen" auto jossa siis akselit, moottori (60hp lättis), Voimansiirto ja tulipelti. Ja parit hytin jämät.

    Ongelmanahan on että näiden osien ympärillä ei oikeastaan runkoa tulipellin jälkeen ole.

    Tosin kauppaan kuului 35-40 luultavasti sedanin runko joka on kyllä vielä muodoissaan, mutta ruostunut kuitenkin alkuperäistä ohuemmaksi.

    Rungon numeroitahan näistä ei kyllä löydy mutta tulipellin tunnistelaatta on.

    Vaihtoehdothan olisivat mielestäni joko

    A)Korjaan sedanin rungosta pahimmat paikat ja boxaan sen saadakseni runkoon vähintään alkuperäisen jäykkyyden
    B)Teen uudet rungon aisat ja liitän vanhan x rungon niihin.
    C)Tilaan rungon aisat jenkeistä ja liitän vanhan x rungon niihin.

    Itselläni ei mitään kokemusta rodin rakentamisesta, mutta ok hitsaustaito ja kokemusta "normaali autoista". Olen myöskin hyvin päättäväinen saamaan projektin valmiiksi.

    En tunne ketään joka olisi rodi projektia tehnyt eikä mahdollisuutta näinollen kysellä vanhemmilta ja viisaammilta neuvoa.

    Mielelläni näkisin työnalla olevia vastaavanlaisia projekteja ja kuulisin miten muut ovat toimineet tälläisiä autoja kasaan parsiessaan.

    Jalopyjournalia olen selaillut mutta kuvista nyt ei ihan kaikki selviä

    Lopuksi vielä yhteenveto:
    Suunnitelmissa rodi lättäpäällä ja orkkis akseleilla.
    Nopeus ja teho eivät ole korkealla arvoasteikossa.
    Tarvisen neuvoja kokeneemmilta rodi ukoilta?
    Järkevin tapa lähestyä projektia olisi mielestäni aloittaa rungon korjauksella tai uuden teolla.
    Mahdollisuus lainata panttia vastaan 35-40 runkoa varten tehtyä jigia on fordin edelliseltä omistajalta.
    Autosta on tarkoitus rakentaa kilvitetty peli.

    Jos sinulla olisi mielenkiintoa neuvoa aloittelijaa rodi projektissa, olisin erittäin kiitollinen.


    Sähköpostini: Aleksi.kumpunen@hotmail.com


    Terv. Aleksi Kumpunen Kouvolasta
     
  2. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Lappeenranta-Kouvola-Kotka-akselilta löytyy tekijämiehiä kyllä, joten tietotaito on lähellä. Kaikki eivät välttämättä seuraa aktiivisesti nettiä. Mutta paikallisilta harrastajilta varmasti asiallisesti keskustelemalla löytyy yhteystietoja. Kolarinmäen talleilta varmaan kannattaa alottaa?
     
  3. lake ender

    lake ender Gearhead

    Tervetuloa rodiharrastajien pariin! Oma 36 pu:ni on rakennettu suunnilleen vastaavasta läjästä. Kysy vaikka yv:llä lisää aiheesta jos tarvitset apuja.
    FSRA:n jäsenyydestäkin saattaa olla iloa (mainos) :)
    35-40 mallien runko on korin kiinnikkeitä lukuunottamatta sama. Runkonumero on meistetty (jos on) runkoaisan etupäähän yläpuolelle, sieltä kannattaa etsiä jäänteitä.
     

Kerro tästä muillekin!