1957-61 MOPAR SIIPI KUSTOMIT

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja MOtorPARts, 23.3.2004.

  1. MOtorPARts

    MOtorPARts 1st gear

    1957 new yorker 2d ht chopped
    1961 newport 4d ht tulipalon kokenut josta piti tulla kustomi, onko edistynyt

    1959 custom 2d ht chopped alunperin 4d sedan jonka kattolinja on eri kun aidossa 2d htn

    1960 fireflite 2d ht chopped

    1958 kingsway avo chopped alunperin 4d sedan
    1958 kingsway ?? 4d sedan chopped, olen vain kerran nähnyt auton joten en ole ihan varma mallista, mutta auto oli kuulema myyrmäen näyttelyssäkin
    1959 kingsway avo alunperin 4d sedan
    1959 kingsway 2d chopped alunperin 4d sedan

    1958 plymouth 2d ht, malli ? romu matin vanha kustom 1959 dodge keulalla

    sekä yli 20 vuotta vanhat suomi kustomit lahdesta

    1957 diplomat avo, aito
    1960 adventurer avo alunperin 4d sedan
    1960 phoenix avo chopped alunperin 4d sedan
    1959 sport fury avo alunperin 2d ht

    onko tiedossa muita ?
     
  2. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Tuo -59 custom ex-neliovinen, onko se siis Chrysler? Siitä en ollut jokatapauksessa ennen kuullutkaan! Vai tarkoitatko Kuopion tienoilla vaikuttavaa kasissakin esiteltyä keltaista Imperial Suomi-autoa, entinen neliovinen ja nyt 2d HT. Omistaja kertoi että joku jostakin oli kovasti kiinnostuneena kysellyt operaatiosta suunnitellen tekevänsä omasta Imperialistaan vastaavanlaista mutta eipä ole tietoa kuinka kävi.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Toi 58 on Esan Lahdesta ,ihan raadosta kanssa tehty.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Mutta entäs tuo 1959 2d chop? Mun on 2dht, jos et sitten tarkoita sitä? :wink:
     
  4. JouniK

    JouniK Gearhead

    No perhana! Unohdin kirjautua, edellinen siis multa ja toi toinen söhläys on [​IMG]

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: JouniK 2004-03-23 19:14 ]</font>
     
  5. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Kuopiossa on chopattu 59 Imperial, jossa ovien määrää vähennetty kahteen :smile:
     
  6. MOtorPARts

    MOtorPARts 1st gear

    eli kyseessähän on tietysti imperial ja chopattu 59 2d kingsway on ht mallia ja jounik:n

    onko tietoa chopatusta 4d sedan kingswaystä vm 59, choppaus oli tarkoitus tehdä jo yli 20 vuotta sitten jeppiksen alueella ja auton väriksi piti tulla sama kun käyttöauton (pikku fiatti), eli pink, tämä on tosin huhu
     
  7. kingsway

    kingsway Gearhead

    1958 kingsway avo chopped alunperin 4d sedan

    -58 avo-Kingssi löytyy lapualta. Siitä oli aikoinaan juttua Roadline-lehdessä 1/95 kun se oli vähän aiemmin tullut Ahvenanmaalta mantereelle. Siellä se on myös muutettu avoksi.

    1958 kingsway ?? 4d sedan chopped.

    Lahdessa, niinku JouniK jo tuossa mainitsi.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kuopiossa -60 Plymouth Savoy,Entinen Edustus-auto n.12 vuotta aikanaan liikenteessä ollut ja nyttemmin projektina oleva puuhun ajon ja mua hommeen tarttumisen seurauksena. joten melkolailla tekemistä,mutta aikaahan allekirjoittaneella on!
     
  9. Forvolet

    Forvolet 1st gear

    Miten ootte tuuli- ja takalasit toteuttaneet noissa chopatuissa siipiautoissa? Tuulilasi leikkaamalla ja takalasi kallistamalla vai muottien avulla molemmat? Takalasi hattuhyllyyn upottamalla?

    Ei ollut ennen tätä topicia tiedossani, että Suomessa on noinkin paljon muokattuja siipi-Mopareita.
     
  10. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Oletan että tuo edellä mainittu on se Siilinjärven liepeillä vuositolkulla seissyt? Onpa hyvä että se on vihdoinkin päässyt työn alle, 80-luvulla ostajaehdokkaita riitti mutta joko auto ei ollut myytävänä tai hinta oli kova joten se jäi. Sattuuko Nimetön olemaan muuten sama kaveri joka oli samassa työharjoittelussa kuopiolaisessa sairaalassa noin viisi-kuusi vuotta sitten?? Siellä joku minulle kertoi olevansa ostattelemassa mustaa pitkään seisonutta siipi-Plymouthia ja niitä ei kovin montaa Savossa ollut.
     
  11. JouniK

    JouniK Gearhead

    Mä tein lasit muoteilla. Ei ne Kuttilassa niiiin paljon maksa :wink:
     
  12. Forvolet

    Forvolet 1st gear

    Sehän se lienee järkevin lasinlasku
    metodi. Olds-homonen vaan joskus kertoi, ettei ainakaan GM:n panoraamalasi taivu Kuttilan uunissa. Hyvä tietää, että ainakin näihin onnistuu. Mikäänhän ei ole liian hintavaa, mikä liittyy harrasteajoneuvoihin- kaikki muu on vaan kallista (lue: turhaa?).
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Yks asia on ainakin varmaa. Siipimopari ei kyllä parane kustomoimalla. En ole vielä ensimmäistäkään kustomia nähnyt joka päihittäisi Virgil Exnerin kynän jäljen!
     
  14. 58STW

    58STW 1st gear

    Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, mut kumpin samasta asiasta... Eli makuasioita!!! Kyllä siipi vehkeistäkin saa siistejä kuztomeja. (minun mielipiteeni) :smile:
     
  15. JouniK

    JouniK Gearhead

    Ei muuten taidakaan Kuttilassa ihan samanlainen lasista tulla: Mopasin lasikin pullottaa silleen ulospäin. Mutta kyllä siinä kahteen suuntaan on kaarevuutta tuossa Kutilan reprossakin.

    Ai niin listaan voi lisätä ton 58 STW:n pelin!

    Nimettömän kanssa olen melkein samaa mieltä, tosin 4d-tolpan katto on aivan törkeän korkea. Onkohan joku kesämies päästetty kynän varteen kun nuo kalliimmat mallit on ensin piirelty? 4d-tolpan katosta on PAKKO ottaa siivu pois :wink:
     
  16. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Onko olemassa vielä se sini-valkoinen De Soto? ,mikä oli kasissa samassa numerossa muistaaksein sen suomiavoedseljutun kanssa, Mikä oli tehty 2d ht:ksi. Sit Lappeenrannassa keskeneräisenä newport mikä muuttui 4d:stä 3 d ht asteelle, Vuosimalli ei nyt ole aivolohkossa... tais olla uudempi.
     
  17. 58STW

    58STW 1st gear

    Eikait mulla mikään oikea kustom ole??? Ainakaan mun mielestä...
     
  18. MR. Fabulous

    MR. Fabulous 1st gear

    Se sini-valkoinen 2D HT:ksi muutettu -60 Diplomat löytyy Kouvolasta eräältä jo eläke-ikään ehtineeltä keräilijältä. Kaikki autot hyvässä tallessa lämpimissä sisätiloissa eli ei hunningolla eikä myöskään myytävänä.
     
  19. JouniK

    JouniK Gearhead

    Eikös siinä ole maskissa jotain mild kustomia :wink:
     
  20. 58STW

    58STW 1st gear

    Nojoo eihän se ole alkuperäinen... MILD kustom sanan varsinaisessa merkityksessä! :smile:
    Esim teikäläisen (JouniK) Dotkeen verrattuna toi on museokuntoinen... :grin:



    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: 58STW 2004-03-31 19:24 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!