Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. jaketny

    jaketny 3rd gear

  2. Antti M.

    Antti M. 3rd gear

    Pääsiäisen kunniaksi mullakin kansipahvi posahti eilen, vesi lensi ulos niinku pikkupoika pissais. Pari pulloa Forten paikkausainetta hillitsi vuotoa sen verran, että reilu 100km sai ajeltua kotiin nätisti ajellen syylärin korkki irtaalla eli kyseistä mömmöä voin ainaki jossain määrin suositella. Onneks onki uus pahvi jo jemmassa, kannen porttauksen ajankohta vähän aikaistui vaan. Arppeja ei oo, enkä meinannu laittaakaan, aattelin pistää victorin tiivisteen liiman kans ja vanhoilla pulteilla vähä ylikiristää vaan.
     
  3. simu_l

    simu_l Gearhead

    Pistä ny ees kuuskolo pultit, ei maksa montaa kymppiä ja kestävät kuite jonku verran enemmän... joku paremmin muistava vois kertoo mitat ja määrät.

    Ja sitteku kasaat sen uusiksi ni huuhtele kone siitä fortesta, muuten on kylmä ens talvi tiedossa :lol:
     
  4. kvt

    kvt Gearhead

    Autosta ei mitään tietoa, mut ei kai tuo Laramie malli kyllä ole, ku on kangaspenkeilläkin.
     
  5. turbosleeper

    turbosleeper 3rd gear

  6. Antti M.

    Antti M. 3rd gear

    Jaa tuo Forte kuulemma nimenomaan on sellasta ettei tuki kennoja, mutta luonnollisesti samalla vähä huuhtelen.

    Ja noista pulteista nii tarkoittanet varmaan et laittas normi kovat pultit vaan? Mutta eikö ne vakiopultit muka sitte oo kovat?
     
  7. 66monaco

    66monaco Gearhead

  8. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Tuollaista humppaa ei kestä pirukaan. Bluesia olla pitää. Esimerkiksi "Cummins prison farm"

    http://www.youtube.com/watch?v=I3mhF-5XjGY
     
  9. simu_l

    simu_l Gearhead

    Wurthilta mittojen mukaan kuuskolot, oliko ne pykälää kovemmat ku orggis, jotenki jääny kummitteleen että ne ois 30% lujemmat ja melkein vastaa arpin halvempia pinnapultteja... arpit maksaa satasia ja noi kuuskolot vissii noin 2-3e/kpl.

    Mulla ei oo ku huonoja kokemuksia noista paikkausaineista, toki siihen hätään tuntunu hyvältä idealta mutta kohtapa tullu kabiinissa kylmä ja ompa yks jäähytinkin menny pilalle.
     
  10. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Vakiopultit on 12,9 vetolujuudeltaan. Wurtilta tai Ruuvihankinnasta saa ehkä 15.9.
    ARP:in heikommat 247-4202 ovat jotakuinkin saman vetolujuuden omaavia ja sitten nuo kalleimmat 247-4204 ovat jotain 20.8
    ARPin 15.9 maksaa noin 15,-/kpl ja jos jostain löydät 15.9 oikeilla mitoilla niin prikkoineen ne on suurinpiirtein saman hintaisia, väittäisin.
    Minä laitoin ARPin pinnapultit ihan vaan laiskuuttani... :D
     
  11. Pertura

    Pertura Gearhead

    Vakiopultit on tosiaan 12.9, mutta kuusiokolopulteilla saadaan silti vähän etua. Vakiopultti on meinaan ollut momentissa sen parikymmentä vuotta ja kohtalaisen määrän lämpösyklejä, tuskin on lujuus tuossa ainakaan lisääntynyt. Lisäksi orkkispultin kierteettömän osan halkaisija on 10,9 mm, kun kuusiokolopultin kierteettömän osan halkaisija on 11,9 mm. Jotain meikäläisen pohdintoja kannenpulteista löytyy tuolta, löytyy myös tarvittavat pulttien pituudet ja määrät. Ne on 12-tappiseen siis

    6kpl M12x180
    6kpl M12x70
    14kpl M12x120

    Mä maksoin pulteista noin satasen, ostin ne ruuvi.netistä. Koitin kanssa noita 15.9 pultteja metsästää, mutta eipä niitä tunnu juuri olevan kaupan...
     
  12. Antti M.

    Antti M. 3rd gear

    Kiitos vastauksista, täytyypä käydä pultteja kyseleen sitte kumminki, luulis jotain löytyvän ku täältä wurthin lisäksi löytyy pari muutaki suht pätevää pulttikauppaa.
     
  13. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Nyt kun sopivasti kannen kyydissä pysymisestä puhutaan niin tekeekö joku rahallista korvausta vastaan kannen O-rengastuksen? Vai olisko se ura sittenkin parempi tehdä lohkoon, mitään estettä sillekään ei ole kun tää nykynen rojektipata aivan atomeina?

    Työkalua hommaan myydään näköjään kyllä ihan Summitillakin, ja siinä tulee kuparista lankaa mukana, eikö kuitenkin olis parempi käyttää teräksisiä rinkuloita kun se tiivistekin siitä kohtaa peltiä?

    Kyllä kai sellasen aparaatin itekin tekis jolla varsinkin lohkoon uran tekis porausta apuna käyttäen, mutta toisaalta en kyllä haluais alkaa "harjoittelemaan" asiaa, että minkälainen ja enenkaikkea mihinkä kohtaan liekkirengasta ura olis hyvä... :odroll:
     
  14. Pässinpää

    Pässinpää 1st gear

    http://competitiondiesel.com/forums/sho ... 75&page=65

    Tuolla on kivasti tarinaa tuosta Iskyn leikkurista millä ura tulee lohkoon, ja kyseinen kaveri käyttää tuota .041" teräslankaa. Itsellä vakaa aikomus ostaa tuo työkalu jahka joskus lakkaan köyhtymästä ja saan vaihteistolle tehtyä jotain...
     
  15. Pertura

    Pertura Gearhead

    GT-Motorissa urat kanteen maksoi 500€, mun kansi oli niiden eka o-rengastettava, liekkirengastettavia ovat tehneet enemmän. Langat tuli mulla keskelle liekkirengasta, lankana F-Musiikin kauppaama pianolanka 1,10mm paksuna
     
  16. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Okei, sillain tota itekin hahmottelin että puoliväliin liekkirengasta olis hyvä, hyvä että se varmistui.
    Taidan ostaa tuon kaupallisen vekottimen urien tekoon tai sit teen sen ite. Ei sillä että se ylenpalttisen kallista olis teettääkään mutta kivahan se olis sitten toikin homma ite hallita. Ja aihetta tutkineena näkyis olevan melko sama että tekeekö kanteen vai lohkoon, joten helpommalla se lohkoon syntyy.

    Kiitos taas.
     
  17. Erska

    Erska Gearhead

    Tuota miksette tee molempiin? Lohkoo ja kanteen. Ja liekkirenkaita...

    Näin ainakin oma setti olisi kestänyt vielä enemmmän ahtopaineita...
     
  18. sisu

    sisu Gearhead

    Koska liekkirenkailla on ollut tapana katkeilla jos jokapäiväisessä ajossa. Pelkkään leikkikaluun se olis paras vaihtoehto.
     
  19. JyskyK

    JyskyK 1st gear

    Eli sain nyt luettua ainakin osan vikakoodeista ja tämmöset tuli
    P0123 - Throttle Position Sensor Circuit High Voltage
    P1762 - Governor Pressure Sensor Offset Improper Voltage
    P1764 - Governor Pressure Sensor Voltage Too Low
    Liittyykö nämä jotenkin tuon nopeusmittarin ym. toimimattomuuteen vai onko nämä taas ihan eri vikoja?
     
  20. dustez

    dustez Gearhead

    Jos 3gen niin noi governoori solkut on vaihdelaatikossa, ne ainakin mulle on vaihettu.
     

Kerro tästä muillekin!