Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. slickwill

    slickwill 1st gear

    kysytään taas viisaammilta, 47rh ja paljonko pitäis ölppää varata uuteen laatikkoon ja turbiiniin, löytyy sen verta monta eri versiota haarukassa 8-15 litraa.. 2500 '95 ja vakiokunnossa lauhduttimien ja lämmönvaihtimien suhteen. ja oliko näin että turbiinin vetolevyyn kiinnittäviin pultteihin laitetaan liima, oli aika pienen näköinen momentti niillä (31Nm)
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Menee sinne jos tyhjä on, varmasti se 15 litraa menee, kohta tiedän itse, kun just sain kiinni tohon -01:een ton 48RE-laatikon ja uuden turbaanin... Turbaanin pultteihin laitan aina lukitetta ja momentti oli ainkin tossa 12.2" turbaanissa 35 ft.lbs. 10.75" turbaanissa momentti on 270 in.lbs.
     
  3. jumi70

    jumi70 1st gear

    Ei päivää ettei Miamin helmeen remonttia, mistä kannattaa kysellä taka-akselin stefoja?? On öljyt käsijarrunkengillä molemmin puolin. Kiitos etukäteen. (Vinkkejä remppaan kaivataan) :( :(
     
  4. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Manuaalista löytty yhtä epätarkka selitys...
    "47RE .8.2-15.6 L (17.5-33 pts.)
    *Depending on type and size of internal cooler,
    length and inside diameter of cooler lines, or use of
    an auxiliary cooler, these figures may vary. Refer to
    Group 21, Transmission for proper fluid fill procedure."

    Ja lisää...
    TRANSMISSION FILL PROCEDURE
    To avoid overfilling transmission after a fluid
    change or overhaul, perform the following procedure:
    (1) Remove dipstick, and insert clean funnel in
    transmission fill tube.
    (2) Add following initial quantity of Mopar ATF
    Plus to transmission:
    (a) If only fluid and filter were changed, add 3
    pints (1-1/2 quarts) of ATF Plus to transmission.
    (b) If transmission was completely overhauled,
    torque converter was replaced or drained, and
    cooler was flushed, add 12 pints (6 quarts) of ATF
    Plus to transmission.
    (3) Apply parking brakes.
    (4) Start and run engine at normal curb idle
    speed.
    (5) Apply service brakes, shift transmission
    through all gear ranges then back to NEUTRAL, set
    parking brake, and leave engine running at curb idle
    speed.
    (6) Remove funnel, insert dipstick and check fluid
    level. If level is low, acid fluid to bring level to
    MIN mark on dipstick.
    (7) Drive vehicle until transmission fluid is at normal
    operating temperature.
    (8) With the engine running at curb idle speed, the
    gear selector in NEUTRAL, and the parking brake
    applied, check the transmission fluid level.
    CAUTION: Do not overfill transmission, fluid foaming
    and shifting problems can result.
    (9) Add fluid to bring level up to MAX arrow
    mark.

    Eli niinpaljon kun mahtuu, muttei liikaa :D
     
  5. 66monaco

    66monaco Gearhead

    6x9 paikat etuovissa...eli jonkun adapterin joudut tekee pyöreille 6,5" vaikka vanerista...
     
  6. Ck

    Ck Gearhead


    Onko koska vaihdettu peräöljyt? Ainakin kolmos koppasessa peräöljyn pinta pitää olla muistaakseni n.5mm alle propun alapinnan. Muuten tulee öljyt stefoista käsijarrukengille.
     
  7. smgt

    smgt 3rd gear

    Joo tempasin pahvit irti ja nyt parituntia uusia kiinnikkeitä kajaanista ehtiny.
    Samalla vaimennusmattoo ja kaapelia repullinen ostettu. Ihanan kallista :D
     
  8. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Joku kertoi, että motonetistä Fiat Bravon/Bravan ovipahvikiinnikkeet ois samanmoisia.
     
  9. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Joo, viiattin kiinnikeet sopivat, ovat pikkasen tiukat mutta ei ole ollenkaan huono asia.
     
  10. smgt

    smgt 3rd gear

    fiat punto kiinnikkeitä ostin ad varaosamailmasta. nuo ei ovipellin reikään ole niin tiukkoja kun mitkä oli paikallaan mutta jospa nuilla pysys.
     
  11. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    17.5 litraa meni tuohon 2001 -malliin, sitten alkoi valumaan öljyä lattialle... Ja samalla selvis, miks oli laatikko palanu.... Öljyn vähyyteen, etummaisen jäähdytinputken lähdön eka mutka halki, oli sakemanni tehnyt erkka + narupatentin, joka oli antautunut... Nyt pitäis vaan löytää jostain ehjä eka mutka ja laatikon alle helmellä paikoilleen.... Ei näköjään tarvikeluettelot tunne tuota putkea... Tilaanpa tukkurilta sen tietämäni vanhemman mallin vastaavan putken ja katsotaan jos siitä saa sopivan....
     
  12. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

  13. dustez

    dustez Gearhead

    15mm näky olevan alle reiän 3 genissä, siellä on fluid level viiva. paitti jos on akselia paljon kääntävät koropalat niin sit saa varmaan olla reiän kohalla.
     
  14. 66monaco

    66monaco Gearhead

    rebel kilven telinettä asennettu eteen, uudet rek valot asennettu, levelling kit tuli jenkeist jippii! nyt illal viel tallil uudet ajovalot kiinni!
    ja siitä virtalukon valosta eli "halo ring" niin vika oli "timer delay relayssa" mikä on tämä vasemmanpuoleinen palikka:
    [​IMG]

    rockautosta 7e...
     
  15. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    Ja niin hassulta kuin se kuulostaakin ni kannattaa varmistaa että se öljyn pinta on molemmin puolin tikkua siinä MAX-merkissä. Oon nähny senkin ihmeen että toisella puolella tikkua oli jo ihan kohdallaa mut toinen puoli tikusta kuiva :eek: Sellasen neuvon antoi myös Goerendilt Dave matkaa laatikon mukana. Samoin neuvoi myös että heillä käytetään Dexron III öljyjä Lubegardin kitkalisäaineen kanssa. On aika huomattavasti halvempaa kun ATF4+
     
  16. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Jaahans, se oli rotke yhen päivän Panzen hoteissa (kiitokset sinne) ja nyt olis pellin alle suuttimet vaihdettu. Muutama kiloeuro palo mutta käyhän saatana nätisti ja starttaus ongelmatkin hävis. Parempaa suodatintakin jo tilailtu et joskoshan toi puoli autosta rupeis olemaan kondiksessa.
     
  17. slickwill

    slickwill 1st gear

    nyt on sitte haettu öljyä alkuu, paikallisessa mätänetissä ei ollu ku 12 litraa atffää..vähän pitää vielä jostai löytää :S
     
  18. elmer

    elmer 3rd gear

    jos nyt sitte zip tuo vapaa kytkin niin mikäs sille nyt sitten on kovempi versio?

    ja jos nyt kun TAAS loota osiksi niin onko vetolevy suosituksia?
     
  19. Ck

    Ck Gearhead

    Epäilen että tommonen rutina ei vapaakytkimestä kuulu. Semmoset jouset ja rullat ei siellä paljon rutise jos menee muusiks. Saattais olla ylivaihdemötikästä joku korkannut. Joko öljypohja on tutkittu?
     

Kerro tästä muillekin!