Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. amaz

    amaz 2nd gear

    Etralta myös itse haettu mittojen mukaan, maksoi muutaman euron kappale
     
  2. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Mikäköhän hemmetti tuossa kytkimessä on. Joku puoli vuotta sitten alkoi takkuilemaan, välillä toimii moitteetta ja välillä ei irrota kunnolla.
    Parit kerrat ilmattu, tarkistettu kaikki tiivisteet, vaihdettu nesteet, ei auta.
    Nyt laitoin uudet molemmat sylinterit sekä väliletkun. Ei pitäs olla ilmaa yhtään mutta ei silti irrota kunnolla. Jostain mystisestä syystä poljin ei mene uudella pääsylinterillä kokonaan pohjaan (käynnistyksenestokytkimen liike jää pari milliä vajaaksi, "korjasin" nippusiteellä). Mitään ei ole polkimen välissä eli sylinterin mäntä pohjaa? Rockautoss ei kyllä näyttäny olevan eri malleja noille että vähän outo juttu tuo.

    Mistä tota vikaa nyt lähtee ettiin? Voiko olla paineasetelma rikki?
     
  3. juhis_90

    juhis_90 2nd gear

    Uppoaako painelaakeri asetelman käpälien sisään eikä näin aukaise asetelmaa tarpeeks? Antaako ääntä?
     
  4. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Ei äännä mitenkään poikkeavasti. Pitää koittaa kurkkia siitä vipuvarren reiästä
     
  5. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Kytkinakselin silmälaakeri huono?
    Kytkinlevy ei liuu kunnolla kytkinakselilla?
     
  6. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Kulutuslukemia välille Lahti-Raajärvi(Kemijärvi), keskinopeus n. 85km/h, matkaa 780km, ulkona 24-30astetta. Jätkät on ajanu kokomatkan peräkkäin joten ajotyylillä ei ole suurempaa vaikutusta. Trippimittarin tarkkuus tarkistettu molemmissa GPS:llä joten lukemat todellisia:

    1.
    Suburban -94 K2500 (omapaino 3100kg+600kg miehistö tavaroineen)
    -4.10 välitys, renkaat 315/75-16 (35"), Kojon nelosen softa+hiukan tiukempi laatikko-ohjelma, 5" korotus, vakioturbo 1,4bar max.paineilla, vaparisuodatin, 3"putki, parannettu ilmanotto). Ei ilmastointia (ei toimi)
    + traileri 700kg+auto 2200kg)
    =yhdistelmäpaino 6600kg

    Keskikulutus 18,9L/100km

    2.
    Suburban -95 K1500 (omapaino 3000kg+700kg 2kpl paksuja poikia tavaroineen)
    -3.54 välitys, 305/50-20 (33") renkaat, Kojon nelosen softa, korotus 4", surecure kit laatikossa, WTA-välijäähy, Holset HX35w, ahtoa 1,2bar, parannettu ilmansaanti, 3-4" putkisto. Ei ilmastointia (ei toimi).
    +traileri 700kg+ auto varaosineeen 2800kg
    =yhdistelmäpaino 7200kg

    keskikulutus 22,7L/100km

    Havaintoja matkalta: -95 Subbarissa kulutus on sama veti sitten nelosella tai kolmosella, läppärin mukaan nelosella vetäessä imuilman lämmöt on n.15 astetta alempana, laatikon lämmöt n.10 astetta. Pakolämmöt ei nouse juurikaan yli 600asteen pitkissäkään mäissä. samaten koneen lämmöt pysyy kuin liimattuna 90 asteessa. -94 lähtee liikennevaloista huomattavasti ripeämmin. Molemmat Suburbanit tekee sitä mitä niiden pitääkin tehdä eli kuljettaa miehistön ja trailerin perille ripeästi&mukavasti. Boonuksia tulee helvetisti ja Aakkoset-asemat kiittää :poff: :rotfl: .
     
  7. savoa

    savoa Gearhead

    onkos kojo tulossa big wheelsin vois päivittää subben lastua.???
     
  8. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    ja näihin lisäten:

    omassani ei levyssä tai muussakaan kytkimen osassa juurikaan mitään sellasta jälkeä, että olisi ollut selvä vika. ainut mitä arvuuteeltiin, oli se kun luki made in korea kytkimen osissa...

    uudella kytkimellä ja muilla hilppeillä ei ongelmia. paitsi kerran haljennut muovinen pääsylkky. putki ja sylkyt vaihdettuna myös täällä. sekä joskus kun suihkasee rasvaa siihen työsylinterin akselin päähän, niin ei natise joutavia
     
  9. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Eikait se auta ku laittaa purkaen. Mulla puuttuu se vauhtipyörän suojalevy (kytkinkopan alaosoa, heti öljypohjan takana), siitä vissiin pääsee paskat sisään? Ei ole välttämättä tykännyt hiekkamontulla ajelusta :rotfl:
     
  10. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Punaniska Chevyn ropaaminen taas nytkähtänyt eteenpäin, eilen korjattu 2 korin kiinnikettä ja putkisto rakennettu uusiksi. Katti lähti veke, Y haaralta 1,5m suoraa putkea jonka jälkeen takapönttö ja putki katkea vähän ennen taka-akselia, pieni kääntö alaspäin päädyssä.

    Tuli ihan asiallinen, vähän enemmän murinaa kuultavissa mutta varsin maltillien on vielä.
     
  11. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    mitenkäs ahkeraan pitäis täydessä voimissa olevan ilmastoinnin kompuran naksahdella -93 mallisessa pikapissa?
    ja miksi tahrii hieman ilmastoinnin kompuran hihnapyörän reunaa öljyntapaisella? näin tehnyt koko minulla olo ajan aina kesäisin ja ilmastointi toimii sekä lykkää kyllä kylmää.
     
  12. lärpäke

    lärpäke 3rd gear

    Paljonko on 95 K2500 subbarin ilmastoinnin kylmäainemäärä? Onko 64oz=4lbs=1814g ? Näytti olevan vaan konehuoneessa tarra viime täytöstä, 1.4kg, liian vähän? Tuosta pari vuotta aikaa ja nyt ei toimi, kun varmaan vajentunut tuosta. Vähän on vuotanut joskus takailmastoinnille menevät putket liitoksesta, onko tuolla joku o-rengas, minkä kokoinen?
     
  13. RockAnA

    RockAnA 2nd gear

    1,8kg itelle ainakin laitettiin.. Tai siis Autoon, ei kuskiin
     
  14. savoa

    savoa Gearhead

    mulla pelkkä etu ilmaistointi niin tais olla 1,1 kg kun laitettiin..

    mut sitten oman auton 95 2500 subbe ongelmaan ajelin la iltana yhtäkkiä kun kiihdytti kovemmin matkavauhtiin niin eipä menny 4 päälle eli kiekat oli n.3500 80 vauhdissa öljyt katoin mielestäni ok.?? sitten soitin jo kojolle et hajoskohan laatikko..? sammutin auton ja sen jälkeen kaikki toimi normaalisti..? onko ehdotuksia mistä vikaa etsitään.??
     
  15. stroker56

    stroker56 Gearhead

    Jeesii tarvis, 2500 pikuppi ja 6,2 nokikeppi ja vuosimallia 89.
    Lopeti hehkuttamisen tänään ja heitin uuden hehkunreleen mutta ei hehkuta, eilen oireili kerran käynnistettäessä mutta virrat pois ja takaisin niin lähti hehkumaan.
    Mitään manuaaleja ei löydy meikäläiseltä ja nää Diisselit tuntemattomia.
    Kenelläkään ollut samantapaista oiretta?, ratkaisua siihen.
     
  16. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Anturit/liittimet ekana putsaukseen, kattoo tuleeko mitään vikakoodeja. Jos ei sillä tokene niin ihmetellään lisää.. :rotfl:
     
  17. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Kova pikkarin metsästys päällä,ei oikein tahdo löytyä noita molempien ajettavia elikkäs b-kortillisia jatkohyttinelikkoja... Ajattelin että jos sitten vetäis kunnolla yli niinsanotusti ja hommais tuommosen paripyörävehkeen,siihen liittyen kysymys että kuinka paljon nuo paripyörät jeesaa etenemiskyvyssä talvella verrattuna normi takapotkuun?
     
  18. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    ei kai ne kovin paljoa lisää etenemiskykyä, riippuen missä olosuhteissa oletetaan olevan...?

    riittääkö puhti ilmastoinnissa? ulkona +28 oman mittarin mukaan, n. +11 asteista oli suulakkeessa (kuskin kojelaudan suulake), muutama sentti ritilästä sisäänpäin mitattuna. 1-nopeudella
     
  19. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Punaniska chevy leimattu tänään huomautuksetta !!!!!
     
  20. Rolleri

    Rolleri 1st gear

    Harvinaista herkkua, onnittelen!
     

Kerro tästä muillekin!