Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Oli tuo hieman ylläri itsellekkin, HC oli ihan rajoilla, 586 varmaan happitunnistin vetelee viimeisiä (katti poistettu). Runkonumero hukassa, ei tietoa mihin isketty.. jossain massan alla ?

    Jarrut niin tasaiset kun vain voi olla tuon ikäisessä, edessä heitto 3% ja takana 6% ja "käsijarrussa" 17%

    Alustan rakenteissa pintaruostetta, mutta kovaa rautaa kun koputteli.
     
  2. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Onko kenellekkään tullu auto: GMC Suburban -94, punainen, neliveto... rek. JCL-9. ?? :eek:
     
  3. amaz

    amaz 2nd gear

    Käytinpä itsekin tuon -91 Sportsiden leimalla vaihdettuani ensin simpukan kääntövarren. Vasta 565tkm takana ja huomautuksitta läpi, kyllä oli hymy jo herkässä :)

    Hymy kyllä hyytyi taas, kun tuo tuoreempi Subbe hyytyi Lahden motarin varteen eilen. Pikaisella vilkaisulla bensaa ei tuu suuttimille saakka, hyviä arvauksia johtosarja (tiedän että Jorge & Miguel ovat sinne jotain korjauksia tehneet jo Floridassa) tai sitten 6kk vanha tankkivaruste on kypsynyt (epätodennäköisempää...)
    Voisko pa-paineensäädin vuotaa niin paljon että meno hyytyy eikä käynnisty enää?

    Tänään meinas jo suu mennä mutruun kun vanhempi Subbe alkoi polttamaan SES-valoa aina hidastaessa kun kierrokset laskee. Vikakoodit luin ja näytti DTC 36. SES-valo sammuu kun kiihdyttää takas matkavauhtiin.
     
  4. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Toki omaankin tehtiin remppaa ennen leimaa, koiranluut, valoja, 2 korin kiinnikettä hitsattiin. Katti poistettiin ja putkistoa rakenneltiin uusiksi, oli jo niin mätää tavaraa.
     
  5. tzampy

    tzampy Gearhead

    hyytyhän se subbe viimeinkin. . tavallisesta ajosta yks kaks kävi öykkimää ihan ku ei sais ainetta.. sama homma kun kiihdytin motarille mutta tällä kertaa kesti käynnissä.. mistähän vikaa etsimään? onko pdm tulossa tiensä päähän?
     
  6. tzampy

    tzampy Gearhead

    vika koodin 48 antaa.. näyttäs olevan Intake air temperature circuit high (low temp)
     
  7. amaz

    amaz 2nd gear

    On taas koko kaluston korjauskierros hoidettu tältä erää.
    Sportsideen tuli vaihdeltua U-pultit (hieman oli päässyt ohentumaan pultit...)
    Uudemman Subben hyytyminen johtui päätankin vetäytymisestä ihan kurttuun, huohotus letkut tuli puhalleltua paineilmalla auki ja varuiksi vielä ajelin kotiin tankin korkki hieman löysällä.
    Vanhempaan Subbeen tuli iltapuhteina uusittua molemmat etupyörännavat ja renkaat. Mikä siinä on, että ne pyöreiksi nylpätyt pyörännavan pultit pitää vielä laittaa sinne takaisin seuraavan avaajan kiusaksi?
    SES valon palaminen lakkasi kun kiristeli PMD:n maajohdon pumpun runkoon.
     
  8. h3nkka

    h3nkka 1st gear

    ei sattus kellää olemaan ylimääräsenä hydroboostiin männän tiivistettä?

    vaihtelin tiivisteitä ja repes se männän tiiviste asennellessa.. =/
     
  9. juhis_90

    juhis_90 2nd gear

    Kuumat kelit piinaa chevyä.. jarrua kun painaa ja samalla vilkuttaa, niin kierrokset hyppii parisataa rinkiä ylös päin vilkun tahtiin.. tai jos ohittamaan lähtee, tarvii vain painaa lasin nostinta ylös päin niin saa täyden höyryn moottorista irti. Onko ideoita?
    PMD siirretty ylävesiletkun alapuolelle akun viereen, onko liian kuuma paikka siltikin?

    Herättää pelon sekaisia tunteita kanssa autoilijoissa kun huohottaa risteyksissä niskaan.

    Edit. Jos jarruttaessa ei vilkuta tai vilkuttaessa jarruta, ei reagoi niin pahasti kaasua rytkien..
     
  10. Timmo

    Timmo 1st gear

    Oiskohan sähköisen kaasupolkimen maadoitus tilulii?

    Minulla taas kierrosten hyppimistä aiheutti likaiset lootan sähköliittimet.
     
  11. juhis_90

    juhis_90 2nd gear

    Mulla kyllä lootan pyöreä liitin laskee öljyä läpi eli vika vois olla siinä..? Ei oo löytynyt laatikon sisäistä johtosarjaa liittimineen että ois pystynyt vaihtamaan.. vikakoodeja ei kyllä tule laatikon/kaasupolkimen suunnalta.
     
  12. tzampy

    tzampy Gearhead

    ostetaan startin pultit ja kannake rauta
     
  13. Sulkava

    Sulkava Gearhead

    Ostetaan ilmastoinnin kompura
    auto GMC Yukon 1995 5,7 b
    miel uusi !
    Kari 040 567 5498
    tkari@nettilinja.fi
     
  14. amaz

    amaz 2nd gear

    Hyviä ideoita mitä DTC 93 cylinder #3 balance fault tarkoittaa? Tuommoinen koodi tuli PMD:n vaihdon jälkeen, auto kyllä toimii hyvin eikä mitään oireita ole.
    Eli tuo -94 6.5TD Subbe kyseessä.
     
  15. Panze

    Panze 3rd gear

    Laitoin sulle sähköpostia.
     
  16. ajw

    ajw Gearhead

    käyköhän tohon sama kuin meidän '88 5,7tbi subbiaiseen? mulla olis yx laakerivikainen kompura jos kiinnostaapi.
     
  17. juhis_90

    juhis_90 2nd gear

    Voiko niihin vaihtaa laakerit? Omassa meni kompura jumiin ja mietin mitkä mahdollisuudet sitä ois elvyttää?
     
  18. amaz

    amaz 2nd gear

    Rockautosta ACDelcon kompura osanumerolla 1520189 191€ rahteineen suomeen, lisäksi toki ALV 24%, kannattaako paljon ees muualta kysellä?
     
  19. ajw

    ajw Gearhead

    enpä olekaan tutkinut sen tarkemmin kun nappasin vaan pois paikoiltaan. täytyypä muuten kahtoa tarkemmin. ;-)
     
  20. amaz

    amaz 2nd gear

    Taitaa olla aika hiljaista toi ilmastoinnin kompressoreiden korjaaminen omin avuin, monta oon onnistunut purkamaan, yhtään ei oo ees mieleen tullut sen jälkeen kasata/korjata :)
     

Kerro tästä muillekin!