Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. ViLU

    ViLU Gearhead

    Kompuran täydellinen purkaminen vaatii ainakin oman ulosvetäjän siihen kytkimelle jos haluu sen ees jotenkin ehjänä irti ja takas. Laakerit saa vaikka mistä, mutta niitä mäntiä sinne sisälle on aika heikosti. Muutama osunu Ebayssä silmään. Mullakin hyllyllä kaksi kiinnileikannut, toinen vähemmän ja toinen ihan säpäleinä. Ilman sitä oikeaa ulosvetäjää tuli ne avattuu ja todettuu heti ekassa, että seekeri rengas hajos ennenkun ulosvetäjä. Tätä myöten meni sitten se kompuran kytkin pääty vituiks :poff:
     
  2. JiiÄs

    JiiÄs 2nd gear

    Mistäs mä löydän -96 Subbarin takailmastointiin sen lyhyen putken/letkun mikä majailee takapyöräkotelossa?
     
  3. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Esim täältä, lainattu Swap-sivulta..:

    Laitetaas nyt tännekkin mitä kaikkea löytyy Suburbaneihin/pick-upeihin:

    Varaosia:
    http://www.nettivaraosa.com/varaosa-ja- ... ot/1840022

    Kannattaa soittaa jos tarvitsemaasi osaa ei löydy listoilta, eihän tuossa nyt laheskään kaikki ole :)

    Kokonainen, leimattu auto laittoon tai purkuun:
    http://www.nettiauto.com/chevrolet/suburban/6583634

    Tämä voidaan kyllä purkaa jos kiinnostus ilmenee tarpeeksi.

    Mun vanha auto, velipojan nykyinen käyttis, ei lopu ajamalla, toimii vuodesta toiseen :rotfl: :
    http://www.nettiauto.com/chevrolet/suburban/6558527
    Tämäkin puretaan tarvittaessa.

    Jos hinnat ahdistaa niin toki saa tarjota, naureskellaan sitten yhdessä :rotfl: :rotfl: :poff:

    tai osta koko "harrastus" kerralla, eli kolme leimattua, ajokuntoista Suburbania (se kolmas Suburbani on siistikuntoinen, -95 korotettu musta K1500 mukavilla perusparanuksilla mm. HX35w, WTA-cooler, iso putkisto+downpipe, webasto, 20"renkaat+vanteet yms yms.)
    + 3kpl purku-Suburbaneita yht. 20 000€!!! :D
    Eli ainoastaan n. 1,10€/kg!!!


    Tuomo: O44O-301 487 tai tuomo.virtanen@marakon.fi
    Tapsa: O44-5288 943 tai tapsa4x4@hotmail.com
     
  4. tzampy

    tzampy Gearhead

    Toimiihan tuo romu viimeinkin.. :D siirtopumppu uusittu ja vanha suodatin heivattu mäkeen ja vaihdettu traktorin jalka tilalle! olipahan savotta..
     
  5. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    laitoin sähköpostia muutamasta osasta, jos vaikka kävisi hakemassa pois joskus
     
  6. subbari95

    subbari95 1st gear

    mistä sais takapyörille spacerit suburbaniin (8-pulttiseen)? sais vähän kampetta paremman näköseksi.. ja onko ollu minkä hintasia?
     
  7. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    varmaan jostain kaupasta :poff: hintaa en muista kyllä nyt...
    mutta oiskohan kojolla? akin paja? rautakummulla loimaalla?


    http://www.nettiauto.com/chevrolet/suburban/6610356 onko palstalaisen? 3" korotettu alustasta, huijaako kuva sen verran, et näyttää ku ei olis etuakselia tiputettu...? vaan kirraamalla sauvoista nostettu...
     
  8. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    PMD-varmaan simahti, pari ihme rajua nykäisyä vauhdissa ja sitten sammui. Tunnin päästä antoi ajaa kilometrin josta pääsinkin kaverin talon eteen. Boksin toisen pään ruuvit puuttuivat kokonaan joten ei ihme että kuumeni jo alle 10km ajolla kun oli irti levystä. Nyt ei enää käynnisty, mittarivalot himmenevät samaan tahtiin kun syöttöpumpun nakse hyytyy startatessa. Johtosarja on jo ollut muutaman päivän odottamassa asennusta, tosin tuo oli jo laitettu moottorin päälle sellaiseen irtorautaan vaan kuuma oli silti kun jatkojohtoa ei ollut.
    Pari päivää sitten ei muuta oiretta kuin se että kuulostelin kierrosten aaltoilevan oudosti vaan ei sitä oikein huomannut. Onneksi ei mykistynyt itärajan tuolla puolella.
    Airbag-valo muuten syttyi samalla kun pätkäisi ajaessa, ja vikakoodi P2051 ilmestyi kun koneella katsoin.
     
  9. subbari95

    subbari95 1st gear

    Kojolta löytyi,kiitos vinkistä :)
     
  10. amaz

    amaz 2nd gear

    Mitäs sen peräöljyn pitikään edessä olla? -94 K2500 ja sen kummemmin ajattelematta kaatelin 80W90 GL5:set eteen että taakse. Tuli aamukahvia juodessa mieleen että menikö oikein...
     
  11. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    ite tainnut käyttää 80-90 hypoidia siellä, jos muisti yhtään pelaa
     
  12. juhis_90

    juhis_90 2nd gear

    Ihtekki on tullu laitettua hypoidia periin. Kyllähän se sinne passaa.
     
  13. wizkid

    wizkid Gearhead

    löytyisikö jostain ohjeet virtalukonpohjan vaihtoon?

    6.5td 1994 Chevrolet pick-up ois malli.
     
  14. kimbyyri

    kimbyyri 1st gear

  15. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Nytpä onkin ongelma palautunut, lieneekö öljynpaineanturi sitten syynä? Mistä kohdasta tuo oikein -97:ssa löytyy, en näe siinä moottorin takaosan päällä tai sitten en vain osaa etsiä. Ei lähtenyt käyntiin eikä mittarivalot syttyneet. Startata antaisi vaikka 10 minuuttia...
     
  16. Ryyppyde

    Ryyppyde 1st gear

    Terve ja anteeksi junttiuteni kun en löytäny vanhoista vastauksista mitään vastausta. Eli olisin mahdollisesti hankkimassa vm.94 6.5td dually silveradoa ja myyjä kertoo viaksi tehottomuutta yläkierroksilla. Epäilee vikaa alipainepumppuun. Mitä mieltä gurut on voiko vika johtua alipaine pumpusta tai mistähän vika mahtaa johtua? Kiitoksia jos joku pystyisi selventää.
     
  17. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Voi se siitäkin johtua,a-p:tta tarvitaan näissä vain hukkaportin käyttämiseen.Mutta suosittelen tutkimaan asiaa tarkemmin,näissä ei oikein ihan halpoja remontteja olekaan - väittää myyjä mitä hyvänsä.
    Ota joku guru mukaan ja tökkää laite testeripiuhan päähän,selventää edes jotain.Tehottomuuteen(mitä se nyt sitten tarkoittaakaan) voi olla aikas monta syytä...
     
  18. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ota hukkaportin kellosta letku irti koneen käydessä ja kokeile kehittääkö pumppu alipainetta letkuun
     
  19. jake.m

    jake.m 3rd gear

    Eihän sattumalta ole semmoinen valkea väriltään, lievestuoreelta päin? Ihan uteliaisuuttani kyselen.

    Polttoaineen riittävyys kannattaa varmistaa myös. Siitä puheenollen, eikös vedenpoistohanalta lähtevä letku ole sopiva paikka mitata polttoaineen painetta? Uskottavan oloisia lukemia itse ainakin sain.
     
  20. Timmo

    Timmo 1st gear

    Onkos kellään käynyt näin: nopeusmittari ei toimi ja lootassa toimii vain kakkonen ja pakki = vikatila. Nopeusanturit ja hanskalokeron takana oleva boksi ehjä.

    viewtopic.php?f=11&t=278001
     

Kerro tästä muillekin!