Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Tekeekö virtalukon pohja tuota että mittariston valot ei syty, eikä releet naksu eikä pumppu naputa? Välillä lähtee kaikki päälle joskus jopa 10-15 sekunnin päästä ja jopa käynnistyy. Piipperi tosin huutaa ja turvavyön valo kyllä syttyy joka kerran ja soitinkin käynnistyy.
    Vikakoodejakaan ei pääse lukemaan jos vika on päällä.
     
  2. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Lieneekö me muutamat punaniskat hehkutettu noitten gm-pikkareitten erinomaisuutta niin että noi hinnat on aika tähtitieteellisiä autoon nähden...Päiväohjaamoisetkin rupee olemaan aika rajuissa hinnoissa. pisti silmään toi yks tässä samalla kylällä,etuvedosta toinen akseli poikki=ei pysty toteamaan toimiiko neliveto ylipäätään..perä makaa maassa...Mä myin puoltoista vuotta sitten täysmustan,korotetun ja helvetin hyvässä kunnossa olevan vastaavan 5500 euroon. Siis 5,7 tbi:tä molemmat. Ja ton risan hinta siis 7000 nyt. Ja uudempisisustaisista "halvin" 8000e... Melkein ennemmin pistää kerralla reilun kympin ja ostaa tämän:
    http://www.nettiauto.com/chevrolet/silverado/6633457
     
  3. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Eiköhän noi ole olleet hinnoissa niin pitkään kun itse muistan...
     
  4. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Oli mun muistaakseni kuuden-seittemän pintaan paljonkin enemmän tarjontaa sillon kun itte ostin tuon jota vieläkin kaiholla muistelen.. :D Oikeesti,oli asiallisemmat hinnat dieseleillä.
     
  5. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Tarkoitin että ei ehjiä avolavoja ole koskaan saannut "halvalla", puoli romuistakin joutunut maksamaan rahaa. Nythän nuo alkaa oleman katoava luonnonvara, ainakin vanhemmat.
     
  6. Timmo

    Timmo 1st gear

    Subbejen hinnat on sen sijaan rommanneet aika huolella ihan viime aikoinakin. Näyttäisi tinkamiehelle löytyvän jopa alle neljän rahan leimattuja.
     
  7. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    69 kpl lavoja myynnissä 7000€ asti,puolet alle 4000€ ja jos oikeasti on rahaa
    saa hinnoista pois reilusti,ei vaan tunnu kellään olevan oikeata rahaa.
     
  8. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Löytyiskö joltain tietoa 4L80:n turbiinin o-renkaan mitoista. Eli sen lootan sisäänmenoakselin o-rinkula, jolla turbiinio siihen tiivistyy..
    Onnistuin hukkaamaan korjaussarjan mukana tulleen, tai tallessa se on, mutta liian hyvässä.. :mad: :cry:
     
  9. tzampy

    tzampy Gearhead

    Nonniin katsastus lähenee... mitähän kaikkea pitää huomioida maasto kuorkki kyseessä? Tavaratilan verkko pitää ainankin olla? Pyörät kaarien sisässä? Pitääkö olla huomio valot?
     
  10. Timmo

    Timmo 1st gear

    Ihme vika, ei kellään mitään hajua...
     
  11. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Ootko varma että ne anturit on kunnossa? Kokeilitko muilla antureilla? Vika meinaan viittais just niihin antureihin... antaako mitään vikakoodeja?

    Heikossa hapessa olevat akutkin aiheuttaa kaikenlaista mielenkiintoista, itellä meni laatikko kanssa limp modeen kun aivan kuoleilla akuilla just jakso pyörähtää käyntiin...
     
  12. Timmo

    Timmo 1st gear

    Auto on siis pajalla.. Anturit testattu, toimii ok. Ei ole likaa. Hanskalokeron takana oleva pulikka ok.

    Akut on uudet. Ja montussa tosiaan hyppää neula vähän.

    Mitä kautta anturin signaali kiertää lootalle takaisin? Voiko mittaristossa olla jotain irti?
     
  13. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    yksi mistä meni loota sekasin korjaantui virtalukon vaihdolla.
     
  14. lehtoniemi

    lehtoniemi 1st gear

    suburban tankki

    Miten suburbanin tankki irtoaa? Panssari on irti, pannat on auki mutta tankki ei tipaha.
     
  15. juhis_90

    juhis_90 2nd gear

    Muutto olisi edessä.. normi yks akselinen kuomukärry laitetaan täyteen ja ois tarkoitus chevyllä sitä siirrellä. Mietin vain, että passaako sitä vetää ylivaihteella? Saahan c-kortilla ja kuorkilla vetää alle 750kg kärryä?
     
  16. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    En kyllä OD:llä kiskoisi mitään..
     
  17. kapa73

    kapa73 2nd gear

    Re: suburban tankki

    Kyllä se sieltä kitkuttamalla tippuu voi vaatia vähän rautakankee tai muuta vääntörautaa :rotfl:
     
  18. juhis_90

    juhis_90 2nd gear

    Samaa arvelin kans.. jospa säästyis remontilta.
     
  19. amaz

    amaz 2nd gear

    Aina oon vetäny kärriä, autoja sun muita hinattavia laitteita OD:llä, yhtään vaihteistovauriota ei oo vielä siitä aiheutunut reilun 10 vuoden aikana... Ja nyt siis tarkoitan GM truck/vaneja ja TH700/TH400/4L60E/4L80E askeja
     
  20. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Ite oon vetäny +3000kg painavaa kärryä Suburbanilla/pickupilla kymmeniä tuhansia kilometrejä aina OD päällä. Saldona 0 laatikkoremonttia. Ei käryä öljyt ja lämmöt pysyy kurissa, 4L80 on mun mielestä helkkarin hyvä loota. 6.5td on noissa mun laitteissa aina hieman piristetty, paras lukema 240 jotain kaakkia takapyöriltä. Väännöt jossain 700nm luokkaa.

    Jos kärryn koko on luokkaa kottikärry (alle 1500kg) ja välitykset on yhtään kohdillaan menee varsin sujuvasti. Isompiin mäkiin 3t painava kärry perässä tulee yleensä nykästyä kolmonen tupaan jo ennakkoon niin menee 90 taulussa kokoajan.

    4.10 välitys + 35" renkaat on ok jos ajelee n.85-90 nopeutta. 3.73 toimii 33" renkailla samalla nopeudella. 3.42 on jo liian pitkä 33" renkaille, joko kolmosella laatikko luistaen kahdeksaakymppiä tai nelosella 100-110 mittarissa. Nyt siis puhutaan 3t painavan kärryn vedosta. Ja tietysti pitää "tuntea" autonsa ja tietää mitä tekee. Jarruttomat alle 750kg kärryt menee kyllä millä vaihteella tahansa. En tietenkään ota mitään vastuuta jos joku nyt poksauttaa lootansa.. :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!