G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. Substitute

    Substitute Gearhead

    Neliovisen takapenkin istuinosa on etureunoistaan viistetty niin että jalat mahtuu viemään paremmin lattialle. Kaksiovisen istuinosa on etureunaltaan suora. Lattiapelti on muistaakseni sama, eli sen puoleen pitäisi sopia ja eiköhän selkänoja ole sama.
    Tuulilasi on erilainen kaksiovisessa ja neliovisessa, ElCaminoissa sama kuin kaksiovisessa.
     
  2. mirage

    mirage 3rd gear

    katsastus jatkuu nyt niin, että tarvitsen 142kW:n teholapun. Mistä sellasen sais? Yhteydet vaikka yv:llä, kiitos!
     
  3. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    Subst.. kiitti tiedosta. se selkänoja onkin enemmän kärsinyt minulla (takaikkuna vuotanut vettä joitain vuosia urakalla joten on mennyt aika haperoksi kangas).
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Suomen nopein G-keho rikkoi pari kappaletta amerikanurpon myymiä 1000hp tehon "kestäviä" 200R4 lootan forward rummun akseleita. Ostaessa osia ukko vastaili joka kysymykseen heti ilman viivettä postiin mutta nyt ei ole vastannut mitään kun kysyin että mistäs moinen johtuu. Toistakymmentä viestiä laittanut eikä vastaa edes kysymykseen että tuleeko posti perille :mad: .
     
  5. BUICK:it

    BUICK:it 3rd gear

    Eikö Ds ryhmässä v.2013 oo yks G-keho menny 8s puolelle.... :odroll:
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kait se ilmoittautuu jos on :rotfl: . Mut korjataan senverran että tänä vuonna :rotfl: .
     
  7. back in black

    back in black 1st gear

    Minäkin innostuin kaivamaan tuon Malipun esiin !
    Seissyt mulla ladossa 10 vuotta. Vaihdoin jarrunesteet,niveliin rasvaa,katsoin että valot ja pyyhkijät ym. muut toimii.Toiset renkaat alle ja katsastuskonttorille.
    Auto meni läpi,jopa päästöjenkin osalta,vaikka puolet bensasta oli 10 v. vanhaa ! Eli auto rekisteröity 22.08 -14.
    Tässä tekniikkana 350 & 350 + lukoton pikkuperä


    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. Ajaja

    Ajaja 2nd gear

    ^^nice. miten pääsee mittarin taakse pitää vetää lootalta suoraan nopeusanturi johto sinne.
     
  9. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Mudracer, oliko sulla G-voimia välittämässä Hiacen perä? Vai muistanko väärin.
     
  10. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Heh, back in black on kaivanut vähän amerikan meiningillä ladosta 10 vuoden seisonnan jälkeen! Hienoa että saadaan taas yks geekoppa tielle, sinnehän nää kuuluu :)
     
  11. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    Mittarin taakse pääsee kai vain kun purkaa kojelaudasta sen mittarin kaikkineen irti.

    varmaan parempiakin vastaajia löytyy mutta yritän selittää:

    onko mittaristossa vaihteen-ilmaisin? sen neulan osoitin pitää irroittaa ensin rattipylvästä. (oisko ollut yhdellä ruuvilla kiinni)

    mittariston edessä olevat koristeet pitää ottaa pois ja sitten pääsee itse mittariston ruuveihin käsiksi.

    eli molemmissa päissä on pienehköt neliskanttiset muovikoristeet (lampunkatkaisijan päällä ja toinen kellon ympärillä) jotka irroitettava jollain ulos vääntämällä tai vetämällä (metalliset jousiklipsit pitää ne kiinni kojelaudassa).

    aluksi lampun katkaisimen nuppi ensin irti, ruuvimeisselillä tms terävällä esineellä lukitus metalliklipsiä väännettävä niin että irtoaa nuppi ehjänä.

    ja sitten isolla muovisella vääntimillä väänsin ne muovikoristeet irti/ulospäin kojelaudasta. olivat aika tiukassa. pelkäsin kyllä että varmasti hajoaa mutta kestivät ainakin tämän kerran vielä.

    sitten kun nämä olivat irti niin muistaakseni muun mittarin kehyksen (sen varjolipan) sai irti kun etsi pienet pultit/ruuvit jokka pitivät sitä kiinni. sen irroituksen jälkeen näkeekin mittariston kiinnitysruuvit jo.

    mutta jos nopeusmittariin menee jo vaijeri, niin sekin pitää konehuoneen tms puolelta joko irroittaa tai ainakin tehdä löysää siihen että saa mittaristoa sen verran ulospäin että saa sen vaijerin lukituksen avattua ja mittaria paremmin käteen/irti.

    jos löydän ne nettivideot ja ohjeet jokka mua auttoi purkamisessa niin lisään ne tähän perään..
    edit..
    osa yksi: https://www.youtube.com/watch?v=0d6OpuIxJJA
    osa kaksi: https://www.youtube.com/watch?v=jACXkf6MJN0

    ja kuvilla selvitystä: http://tech.oldsgmail.com/eint_cluster.php





    ps. b.in b. aika aarteita jokku säilöö omissa varastoissaan jos auto oli katsastuskuntoinen välittömästi. hieno homma. pesitkö yhtään autoa ennen leimalle menoa? ei kai tuollaista vuosikerta pölyä kehtaa poiskaan heti pestä? ikkunat ehkä että katsastusinssi näkee ulos. (mun romuhan ei menis noiden päästöjenkään osalta läpi nytten)
     
  12. Ajaja

    Ajaja 2nd gear

    jep caminoss pikkasen erilailla ja vittumaisemmin! mut koitetaan kiitti kuitenki
     
  13. rallikuski

    rallikuski Gearhead


    Siellähän näyttäs farkkukin seisovan..? Oisko mahdollisesti kaupan??
     
  14. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Noni siitä rallikuskille oikee käyttis!
     
  15. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Ihan yleisluontoisena kyssärinä heittäisin että onko 5,7D painavin G-kopan kone mitä siihen on alkujaan saanut, ja paljonko se painaa? Kuuklettimesta en luotettavaa tietoa tosta dieselkoneen painosta löytänyt, onkohan jollain asiasta käsitystä?
     
  16. DX

    DX Double Gearhead

    Saa sen vaijerin irti ja jopa takas kiinnikin kun ei vaan luovuta ja omaa notkeat skitanveivaajan nakit ja niissä on kertaallisesti pihtivoimaa.
    Ite olen pari pakollista kertaa onnistunut silkalla tahdonvoimalla.
     
  17. DX

    DX Double Gearhead

    Kyl se taitaa olla likimain painavimpia koneita mitä siihe aikaan on yleensäkään saanut, satavarmoja kiloja ei oo löytynyt,
    yleensähän noiden tilalle muutoskatsastus-svapataan pensapikkulohkoja joten oleellinen keventyminen voidaan todeta perstuntumalla, sit kiinnostaa enää litrat ja tehot.

    joku 396 BBC tsäänssien rajoissa?
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Haisee siellä perän suunnalla joo :rotfl: . Toi mun hylsy oli 12v pois liikenteestä ja laakista leima, eihän nää paikallaan ollessaan mistään kulu :poff: .
     
  19. DX

    DX Double Gearhead

    Mun rottelo lojui esmes hantan suulissa kilvettä vuodesta -96 vuoteen 2008?,
    jolloin ostin ja laahasin rullaavan hylsyn himaan,
    imin vanhat diiselit tankista ja tuuppasin just kasaamani patin nokalle ja tarrakilvillä koeajolla menin suoraan konttorille jaarittelemaan kahvikupin ääressä, tai siis se oli tarkoitus, mutta katsuri siltä seisomalta "pölli" auton,
    kävi takapihalla vähän kenkimässä ja sen jälkeen katsasti sen :lol:

    jotenkin käsittämätönä että ihan kaikki pelas käkkäriä myöten, ei ollut jarruletkujakaan murteessa,
    eimuutaku kilvet päihin ja torilla polttamaan kumia.

    Sit aika pian sai vähäse askarrella kun esmes iänkaiken kuivana seisseet käytetyt bensa- ja vesipumput kuoli, että sellaset ehkä kandee melkeen kokeilematta uusia kun mosa vielä on kädessä.
     
  20. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Otin Trafilta ton historian kun kauppaa tehtiin. Mitä latolöytöjä nää kaikki on? Toi mun ritsa on myös ollut poissa liikenteestä 91-99.
     

Kerro tästä muillekin!