G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Millanen jumppa tän naittaminen oli?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Lauantaina aloitin ja maanantaina uutta reppua jo revittiin.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  3. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    aika tekijä. onko se tarpeeksi saman levyinen että sopii sen puolesta hyvin paikoilleen? mikä välitys siinä on, eikös hiaceissa oo vakiona joku 4.88 tms?
     
  4. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Jos sattuis jostain löytämään bussi-mallin alta tollasen perän, niin niissä on välityksenä ollut 3,73 muistaakseni. Se olisi aika ideaali. Näyttää noista kuvista silmäiltynä että aika samanlevyinen olevan.
     
  5. DX

    DX Double Gearhead

    4,3 varmaan yleisin hiasussa,

    itellä kavennettu impalan kasipuokki kolmepuokillä välityksellä ja ylivaihetoosen kanssa se on oikke hyvä 2 ja 5 tonnin välissä vetävälle mosalle.

    Latolöytöjä tosiaan on varmaan melkiin kaikki G-kopat?
    caminoja lukuunottamatta nää hävis jo -90 luvun alkupuoliskolla kuin tuhka tuuleen.

    vaihtoarvoko oli niin surkee että ne jätettiin suuleihin lojumaan?

    nyt niillä pikkuhiljaa alkaa olla harrastearvoa.
     
  6. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Kysytäänpäs mielenkiinnosta tosta Haisen perästä. Onks ne lukkoperiä kaikkia, välitys on vissiin jotai 4,3 tms yleisimpänä. Sheivasitko vanhasta perästä mudraaseri kiinnikkeet vai teitkö ite/teetätitkö vai saako noita jostain?

    Hiasen perä kestänee hyvin voimaa vai onko upgreidattu?
     
  7. DX

    DX Double Gearhead

  8. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    No tuollahan tuo perkele oli ja olin sitä lukenukki. Taitaa jäädä multa tekemättä.
     
  9. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    mullahan on tuollainen 2d coupe oldsi johon joku on asentanut chevyn koneen.. eli mitkähän peltipakosarjat siihen sopisivat.. pitäsikö siis etsiä malibuun sopivia sarjoja?

    suomesta tuntuu löytyvän noita holleyn tekemiä hooker ja flowtech malleja helpoiten.. onko niissä sopivuus eroavuuksia? (joskus aiemmin hooker sopi varmemmin paikalleen ja flowtechit vaati yli 50% varmuudella muokkaamista)

    yleisesti ajatellen jotkut shortyt varmaan sopisivat paikoilleen helpommin?

    niin marteliukseltahan kyselin putkistoa ja jos sen teettäisi niin voisi/kannattaisi nuo alkuperäiset rautamöhköt vaihtaa edes vähän paremmin virtaaviin peltisiin.
     
  10. G20

    G20 Gearhead

    Nykyään Hookerit tarvii 50% varmuudella sovittamista ja Flowtechit on ihan oma lukunsa, jos haluaa hyvää ja halpaa pitää ostaa kaksi eri tuotetta.. :rotfl:

    Hooker 2466 vois olla sopivat shortyt: http://www.summitracing.com/int/parts/h ... /overview/
     
  11. DX

    DX Double Gearhead

    Sillä ite lähtisin olettaen et kone on kiinnitetty samaan linjaan ku se olis malibussakin
     
  12. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    jooh. mä luulen kans että näin olettaisi.. koskaan ei voi olla ihan varma miten mikäkin on sovitettu paikoilleen. :(

    noita 2466 sarjoja ittekin mietin. saisihan ne olla jonkin verran kalliimmatkin, jos sillä saisi varmemman sopivuuden tai muita etuja.

    esim joku sanderson kuulemma ei tarvi pakosarjaan väliin tiivisteitä.. mutta eivät tunnu tekevän suoraan näihin sopivia malleja.

    ja tuntuu että summitin kuva esim sanderson headerseissa on ihan erilainen kuin sandersonin sivuilla oleva kuva. summitilla yksikin oli kuvassa sellaiseksi takaosasta liitettävä ja firman sivuilla se olikin keskeltä lähtevä. ja käsittääkseni näissä gbodeissa se keskilähtö ei toimi (vai toimiiko sittenkin?)
     
  13. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Siinähän on k-palkki edessä, ei toimi. Jotkut shortyt kun ostat, voisin väittää et sopii lähes varmasti. Sbc:llä olevassa g-bodyssa on niin paljon enemmä tilaa kuin sbo:lla varustetulla, ja lopulta hedmanin shortyt mahtu mulla hemmetin hienosti. Onhan ne kalliit kun vaihtoehtoja ei ole, mutta sarjoihin oon tyytyväinen.
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pitkiä satseja en ite laita mistään hinnasta vaikka noi lyhyet syö pikkasen tehoakin, kuulemma. Ite väsäsin huukkereistä tollaset. Vanhat hedmanit oli 1.5" primäärirööreillä ja itseasiassa hylsyn enkka ajettu ne paikallaan.
    [​IMG]
    Niin huukkerit ei ota kiinni mihinkään mutta hedmanit oli liian lähellä 4 pytyn tulppaa ja otti vielä ylätukivarteen kiinni.
     
  15. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    vaihteiston poikkipalkkia pitäisi siis muokata jos haluaa kunnolla istuvan tuplaputkiston. (nykynen putkisto on rakennettu vähän niinku miten sattuu)

    ei kellään ole sellaista valmiiksi muokattua ylimääräisenä myytäväksi?

    tai vaikka pelkkää ylimääräistä sellaista poikkipalkkia jotta voisi siitä rakentaa rauhassa.. ja vanha saisi olla autossa kiinni sen ajan.

    onko jotain mittoja tai ohjeita mistä kohtaa sitä pitäisi alkaa operoimaan jos ei vielä uutta putkistoa ole edes vielä olemassa?
     
  16. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Yks g-kopan poikkipalkki on myynnissäkin tuolls myyntipalstalla. Ite otin vaan siitä mistä se putkistovnyt luonnollisesti lähtee taaksepäin.
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onkos kukaan väsänny geegoppaan hammastanko-ohjausta? Oma simpukka vetelee viimeisiään ja olis tarkoitus tollanen laittaa. Minkä hylsyn tsydeemin sais helpoiten sopimaan.
     
  18. DX

    DX Double Gearhead

    Tuumaillut ihan samaa, 240 Volvon tehostetut hammastangot on vissiin pitkäikäisiä, tiisselin keulakin on aika painava, mutta onko riittävän että käy vertailuksi?

    pitäis oikeen tutkia tota jääratahylsyä cutlasin kera,
    että sijoittuisko esmes. rattiaksila sinnepäinkään.

    itellä simpukka on ihan ok, mutta oon vähäse kyllästynyt tynnyrinpesuun,
    käyttiscaminossa olis nopee simpukka ja se antaa aika hyvän tuntuman,
    mutta sen nyysiminen on ittensä perseelle potkimista.
     
  19. BUICK:it

    BUICK:it 3rd gear

    Löytyis yks Natikan NOPEE simpukka :odroll:
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    No sviddu mihinkäs se vaihdettais :rotfl: .
     

Kerro tästä muillekin!