Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    mutta eikös se ole kuitenkin leimalla toimittava, vaikkei nyt muuten olisi välttämättä käyttöä?
    ainankin kerran muistaakseni olisin kuullut, että sen pitäis toimia
    siis pa-mittari
     
  2. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    No ei siitä toimimattomasta mittarista voi saada ku korkeintaan korjauskehotuksen, tuskin edes sitä... en oo kyllä ikinä kuullu et katsuri olis tollaseen puuttunu, eikä oo kyllä omissakaan autoissa kaikissa toiminu.
     
  3. Timmo

    Timmo 1st gear

  4. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    no, voin muistaa väärin, mutta semmoinen muistikuva vain oli jäänyt... ja puuttuuhan ne aina välin myös mitä ihmeellisempiin asioihin leimalla
     
  5. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Mitenkäs valot kun korkeudensäätö on sökö kummassakin?
     
  6. Timmo

    Timmo 1st gear

    Eivät välttämättä älyä, laita ilmapussit taakse niin kelpaa :)
     
  7. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Tuli vaihdettu laatikon tukikumi tänään, vanha oli niin riekaleina että loota vatkas lähdöissä :)
     
  8. tzampy

    tzampy Gearhead

    kannattaako olla huolissaan, tuntuu että ois turbiini käyny ujeltaa.. onko millainen vaihtaa?
     
  9. rust n loud

    rust n loud 1st gear

    Hei 6.5D expertit,

    Polttoaineen siirtopumppu saa virtasen kahta eri reittiä, kun virta päällä (kone ei käynnissä) ja VÖ-paineanturin kautta (koneen käydessä), eikös niin?
    Kysymys kuuluu että moottorin ei ollessa käynnissä tuleeko virtaska siirtopumpulle jonkun releen kautta vai suoraan virtalukolta tai jostain muualta? Itellä on sellainen tapaus jossa siirtopumppu ei nakuta kun käännetään virta päälle mutta herää henkiin kun kone käy.
    Haluttais saada virtanen siirtopumpulle myös suoraan, helpottaa esim pa-filtterin ilmauksessa jne.
    Kyseessä -98 malmikasa nimeltään Chevy van, G2500

    t. Junnu
     
  10. kojo

    kojo Gearhead

    Rekeen kautta. Sulakeboxissa....
     
  11. JePa

    JePa 1st gear

    Milläs ootte subbariin vaihdellu öljynpaineanturia?
    Pitkällä hylsyllä varmaa sais helposti, mutta mistä hylsy?
    Vaiko jollain muulla? Aika ahdasta tuntuis olevan, vaikka yrintin sitä suodatin hommeliakin siirrellä.

    Auto siis. Chevrolet Suburban 6.5td -96
     
  12. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Mä oon tehny sopivan hylsyn hitsaamalla pätkän sopivaa putkea väliin...
     
  13. rust n loud

    rust n loud 1st gear

    Kiitän vastauksesta. Testattu kahdella uudella releellä mutta virtanen ei halua mennä siirtopumpulle kun kone ei käynnissä mutta virrat päällä. Ilmeisesti joko releboxissa ei ole yhteyttä siirtopumpulle tai johtokatkos tai jotain muuta?
    Olenko ymmärtänyt oikein, siirtopumpulle menee kaksi virtalinjaa, toinen releeltä ja toinen vö-paineanturilta...missä nuo johdotukset yhdistyvät? Kun siirtopumpulle menee vain yksi virtajohto.

    T. Junnu
     
  14. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tuon ikäisessä pitäis alunperin mennä virta hehkutuksen aikana siirtopumpulle. Jos yhtään kaaviota oikein luin, niin sen jälkeen hakee vasta öljynpaineanturin kautta virtansa..

    Paljon parempi jo noinkin, kuin tuo mun -94, jossa ei siirtopumpulle alunperin virtaa tule ennenkuin öljynpaineanturin kautta.
    Valmista korjausta tuohon siirtopumpun kytkentään löytyy ainakin www.dieselplace.com
     
  15. rust n loud

    rust n loud 1st gear

    Hei, kiitokset vastauksesta. Elikkä huono johtoliitos olisi sitten hehkureleeltä? Releboxissa linkitetty vai itse koneen päällä olevassa hehkureleessä? Joka tapauksessa jossain kohdassa nuo kahdesta eri lähteestä tulevat johdot pitäisi yhdistyä, joku haaraliitos tms...kun nyt sen jostain löytäisi mutta kun kaikki johdot on joko muovikuoren sisällä tai teipattuna.
    En valitettavasti löytänyt korjausehdotusta kyseisestä linkistä.
     
  16. rust n loud

    rust n loud 1st gear

    Sellaista infoa jostain olin lukevinani että Ecu ohjaa siirtopumppua, aluksi kun virrat päälle niin pumppaa niin kauan että paineet 4 psi:tä. Kone käynnissä ohjausvastuu siirtyy vö-pumpulle joka sitten syöttää s-pumpulle virtaa.
    Missähän päin tuo ecu majailee ja mitä sille voisi tehdä jotta siirtopumpun toiminta alkaisi pelittämään?

    t. Junnu
     
  17. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Mitään en näistä dieseleistä tiedä, mutta luulisin että tuo toimii ihan samalla tavalla kun TBI-bensaversioissa.
    ECM ohjaa ensin bensapumpun relettä kun käännät virrat päälle (pumpun primerointi) ja kun starttaat / kone käynnistyy kunnes moottorin öljynpaineet nousevat kylliksi, jonka jälkeen ÖP-katkasija ohjaa pumppua.
    Jos pumppu ei surise kun käännät virrat päälle = bensapumpun rele rikki...jos pumppu ei jää päälle, mutta surahtaa = ÖP-katkasija rikki.

    Voi toki olla että dieselissä on erilainen kytkentä.
     
  18. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Ainakin 95 td subbari alunperin pumpaa kun avain on start asennossa ja tämän jälkeen öp anturi ohjaa.
    Virrat päällä käymättömänä ei kuulukaan pumpata. Autosi toimii niinkuin tehtaalla on suunniteltu. Itse asensin releen käyttämään siirtopumppua aina kun virta on päällä, esim ilmaamiset helpottuu.
     
  19. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Ongelmaa pukkaa (Subbe -99 6.5td).
    Kun toosalla on vauhtia reilut 110, niin kiekkamittari alkaa heittelehtimään ja latausvalo sytyy. Heti kun tiputtaa nopeutta, niin tilanne normalisoituu. Missähän vois olla vikaa?

    Toinen robleema ilmaantui kattastuksessa. Savuarvot tapissa ja meni juuri ja juuri läpi. Aiemmalla kerralla ei mitään ongelmaa. Vika ilmaantunut sen jälkeen kun polttoainesuodattimen rungon tiiviste uusittiin, kun jäätiin Virossa tienpäälle.Suodatin uusittiin samalla ja runko huuhdeltiin tervasta.
     
  20. Timmo

    Timmo 1st gear

    Tekeekö se tuon tempun myös muilla vaihteilla, jos ajat pienemmällä vaihteella samat kierrokset koneeseen mitä tuossa 110 vauhdissa on isommillalla pykälällä?
     

Kerro tästä muillekin!