cummins v8 Nissan vs Ram V6d

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Powerstroke, 26.12.2013.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Testi luettu. Kovasti kehuivat, tosin saivat VM koneen melkeen keittämään :lol: . Ylipainoakin oli, vaikka vähän, mutta siihen on nyt hyvä vedota...Vähillä kulutuksilla meni kyllä.

    Tundra cumminsilla...jaa-a, tulee sen verran kallis paketti että ei taija millään kannattaa. Saa nähdä.
     
  2. Haaga

    Haaga 2nd gear

  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei nyt oikeen liity mihinkään mutta sääli että mikään ei ole kuin ennen ja lyödään italodiisseleitä keulille vaikkei se nyt historiassa ainutkertaista ole.


    Mieluummin nissani jenkkikoneella kuin dodge italokoneella.
     
  4. Haaga

    Haaga 2nd gear

    Kysyin yksityiseltä kokeneelta maahantuojalta mahdollisuutta tuon Dodgen RAM 1500 ecodieselin saamista kilpiin kevytkuorkkina (autoverotta). Vastaus oli hyvin epäilevä, ja totesi että ei tule onnistumaan näillä näkymin.

    Autovero maksaen tuo Ram 1500 Ecodiesel tulisikin sitten hintoihinsa. Puhuttaisiin 65-75kEuron hintatasosta. Kiitos autovero. Kiitos Suomi.
     
  5. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

  6. Haaga

    Haaga 2nd gear

    Katsos, saahan sitä kuorkiksikin näköjään kilvitettynä. Toisaalta, hinnat näyttävät olevan samalla järkyttävällä tasolla kuin henkilöautoksikin rekisteröitynä, joten ostohinnallisesti mitään etua ei näytä olevan (mikä sinällään on outoa, koska kuorkista ei autoveroa mene).
     
  7. Fage

    Fage 1st gear

    Miten 65k on järkyttävä hinta uudesta?

    Amarok Canyon 64800€. Siinä ei ole Navia, tuuletettuja istuimia, lämmitettyä ohjauspyörää, kattoluukkua jne. Lisäksi se 132kw on vähän eri kuin 290kw. Kuka uutta Ramia myy 65k€ henkilöautona...
     
  8. Haaga

    Haaga 2nd gear

    RAMin hinta neliveto Ecodiesel pitkällä kopilla on (huom! autoverottomana kevytkuorkkina) 80kEuroa. Tietämättä tarkemmin, luulisin että tuosta RAM dieselistä löytyy tuota 80.000 kalliimpiakin varuste vaihtoehtoja.

    Amarok Canyonin kaikkein kallein erikoisversio (neliveto, automaatti, pitkäkoppi, diesel) maksaa 65kEuroa, josta autoveroa on massiiviset 25kEuroa.
    Amarok Highline- version (neliveto, automaatti, pitkäkoppi, diesel) hinta on noin 10kE halvempi, eli noin 55kEuroa.

    RAMin hinta on järkyttävän kova, eikä kauppiaan tarvitse rasvata kaupan saranoita kaupankäynnin kiivauden vuoksi. Sama tilanne on Amarok Canyon- version kanssa.

    Tuo RAM pitkäkoppisena nelivetona olisi kyllä ecodieselillä aivan täydellinen kapistus. 80k hinta rajoittaa haluamista melkoisen tehokkaasti. Liian hapokasta.
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Taitaa tuo Laramie Longhorn versio olla kalliimmasta päästä kumminkin, Laramie Limited on vielä kalliimpi. Kaiken kaikkiaan Eco D:t ovat suhteellisesti ottaen hinnoissaan pohjois-Amerikassakin, ja tyypilliset tehtaan rabatit sun muut insentiivit eivät vielä paljolti päde. Yleensä erilaisilla alennuksilla lähtee hintalapusta äkkiä kymppitonni. Liikenteessä niitä alkaa olemaan, ja kauppa taitaa käydä hyvin. Paikallisen diilerin pihalla on liuta Ecoja, hintalapuissa lukee 56000-58000 CAD, ne oli noita hienompia versioita. Jos siitä ei yhtään lähde pois niin sehän on jo melkeen tarjouksessa olevan uuden vastaavasti varustellun F350 crew cab diesel 4x4 hinnoissa. Onhan sekin toki vielä kaukana 80ke:stä, mikä on siis noin 120000 taalaa, millä niitä saa kaksi :lol: Tietty nee...perusversioiden lähtöhinta on vain jotain puolet huippuversioiden lähtöhinnoista. Lähtöhinta siis sikäli että esim neliveto lisää hintaa tietyn määrän joka varustelutasolla.
    Käytettyä ecodieseliä ei taida olla saatavilla koko läntisessä kanadassa.

    Piti muuten kuuklettaa mikä on amarok canyon, ei sanonut mitään. Ajattelin ensin että joku gmc canyon/chevy colorado versio, mistä on tulossa 2015 diesel versio pohjois amerikan markkinoille.
     
  10. Fage

    Fage 1st gear

  11. klunssila

    klunssila Gearhead

    Onko tietoa näistä Autoareenan bensa rameista (1500), että onko tehty jotakin "kikkailuja", että saatu kevyt kuorma-autoksi? PItääkö autossa olla joku optiokoodi tai onko muutoksia tehty suomessa/maailmalla truckmasterin tapaan? Lähinnä jos itse toisi vastaavan auton, niin ei jäisi "musta pekka" käteen
    :odroll:
     
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Nyt se on sitten nähty ainakin puoli-livenä, Nissan Titan uudella Cumminsin V8 diesel koneella!
    Ei ole paskemman näkönen vehje, hytin koon puolesta vaikuttais olevan rehellinen full size pikuppi. Hintalapussa lukee vajaa 65000 kanadan taalaa, eli noin 40000 euroa. Hinnan puolesta yllätyin positiivisesti, vaikka saahan siihen hintaan ja allekin 3500 sarjan cummins ramin, duramax sevyn ja Power Stroke Frodin. Mutta veikkaan menevän kaupaksi ja hyvin.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    XD viittaa kokonaan eri koriin kuin aiemmat Titanit jotka oli pienempiä.

    [​IMG]
    Rehellisen oloista 4x4 tekniikkaa, jakotoosa.


    [​IMG]

    [​IMG]
    Perä muistaakseni AAM tuotos joilla on hyvä maine, vaikka tuo ei vaikuta erityisen järeeltä. Vakaajatanko on suorastaan heppoisen näkönen.

    [​IMG]
    Silmään pisti runkoaisojen roikkuminen matalalla chevyjen tyyliin. Tai ikäänkuin koria olis korotettu tuuman tai puoltoista.

    Paikalla ei harmi kyllä näkynyt ketään konepeltiä avaamaan. Toi oli siis ostoparatiisissa esillä.
     
    Muokattu: 9.4.2016
  13. Catiska

    Catiska Gearhead

    Täällä Canadassa oli kuluneella viikolla lehdessä koeajoartikkeli sekä bensa V8 silveradosta että tuosta Cummitus Nissanista. Yllättäen bensa kasi kulutti noin pari litraa vähemmän satasella.
     
  14. Ranee

    Ranee Gearhead

    Mitä olen joskus seurailut testejä ja arvosteluja amerikan lehdistä ja youtubesta, niin olen jäänyt sellaiseen käsitykseen että tuo nissan olisi vähän väliinputoaja.
    Hinta ja kulutus on kuin 2500 sarjalaisilla mutta on hivenen pienempi.
    Kuormattavuus taas on lähempänä 1500 sarjalaisia.
    Tuo pikku rami on luokassaan ollut testeissä melko menestyvä bensalla ja dieselinä.

    Kovasti kyllä kiinnostaisi joskus päästä kokeilemaan tuota nissania vielä joskus.
     
  15. pantera

    pantera Double Gearhead

    On sitä paskempiakin nisukoita nähty... oikeestaan on pirun hieno, ehdottomasti jatkoon
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Joo no toi cumminsin konehan ei ole pienimmästä eikä kevyimmästä saati tehottomimmasta päästä, jos verrataan vaikka Ram V6 diesel koneeseen. Sikäli ei ole yllättävää jos joku nykymoderni suorasuihku-täysalumiini pikku bensakasi sen päihittää kulutuksessa (mikähän se chevyn kone oli?) Fordhan on myös satsannut bensakoneisiin dieselin sijasta F150 sarjassa, pikkupakuissa ja SUVeissa. Tavallaan toi cummitus on jo hieman old skool, sehän oli valmis tuotantoon jo 10 vuotta sitten. Bensakoneet on taas kehittyny hurjasti siinä ajassa.

    Ps. Etkös Catiska ollut Ford topikin ukkoja jossain vaiheessa vai muistanko väärin?
     
    Muokattu: 10.4.2016
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Väliinputoajaksi se käsittääkseni nimenomaan suunniteltiin, tosin ratsunin poijjaat puhuu mieluummin "aukon täyttämisestä" tms. Eli suunnattu ihmisille jotka ei välttämättä halua tai tarvitse 1100NM vääntöä niinkun 2500 ja 3500 luokan diisseleissä on, mutta kelle puolitonnari jää syystä tai toisesta hepposeksi. Ja fiineihin japseihin liittyy aina pieni snobbailun maku, joten hintaa saa ollakin yläkanttiin.

    Olis kyllä äärimmäisen kiinnostavaa koeajaa.
     
  18. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Toivon kans että uutuus menestyy mahdollisimman hyvin. Nisukan markkinaosuus on joka tapauksessa niin häviävän pieni että ei se heiluta kolmea suurta mihinkään suuntaan. Fordin boardroomissa Nissanin myyntiluvut pyöristyy nollaksi niinkun ennenkin (kieppuva hymiö).

    Ja livenä tuo on todella iso pikuppi, muotoilu ja mittasuhteet on vaan sen verran onnistuneet että kuva ei oikein sitä kerro.
     
    Muokattu: 10.4.2016
  19. Catiska

    Catiska Gearhead

    Muistat väärin. Toki tallista löytyy kaikki kolme suurta ja lisäksi pari Eurokonsernien väsäämää, joten en osaa oikein olla minkään konsernin ukko...
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Aha. noh, viittasin Ford pikuppi topikkiin, missä on sitten ukkoja, mutta toki laidasta laitaan, tuskin siellä kukaan on mikään merkkifanaatikko. Minullakin on sitäpaitsi chevy(kin) ja vouhkaan tässä Nisukoista.
     

Kerro tästä muillekin!