Duramax Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bomber#1, 3.5.2014.

  1. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Onko kokemuksia Duramax koneisista Chevy Vaneista?

    Arvokkaita tuntuu vielä käytetytkin olevan, mutta kiinnostaisi tietää onko noissa jotain selkeitä heikkoja kohtia tai vikoja jos sellaisen meinaa hankkia?

    Ja mitä eroa tossa motissa on esim. pikappi Duramaxiin?
     
  2. Gerball

    Gerball Gearhead

    Kolmatta vuotta nyt Duramax Vanilla ajellut vailla huolen häivää.
    Sama konehan noissa mitä pick upeissa -06 eteenpäin. Softan kanssa vaan tehot jätetty 250 polleen, mut sehän on vaan järjestelykysymys.
    Eka Duramax mitä Vaniin sai oli LBZ joka lienee se paras? versio.
    Vaihteistona 4L85 jonka kestävyys lisätehojen kanssa tuntuu jakavan mielipiteitä jenkkifoorumeilla. Omassa ainakin on hyvin pysynyt nipussa vaikka aika paljon enemmän löylyä mitä tuo 250. Transgon HD2 kitti tosin asennusta odottelee, sen kanssa sitten pitäisikin olla pitoa. Jos et nyt ihan tuoretta ole katselemassa, katso ainakin että on ensirekisteröity ennen 10/06. Tuon jälkeen menee euro4 normien mukaan.
    Vaikka on joiltain kohdin ahdas konehuone, ainakin egr:n tulppaus ja downpipen päivitys on pick upeista poiketen läpihuutojuttu.
     
  3. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead


    Kiitos tiedoista.

    Mitäs toi euro4 normi käytännössä sitten tarkoittaa ja onko noi GMC Savanna mallin duramaxit ihan samoja pelejä kuin Chevytkin?
     
  4. Gerball

    Gerball Gearhead

    Eihän tuolla niin väliä jos on jo suomen rekisterissä, mut tuontivehkeessä saattaa tuottaa tuskaa kun ei putken päästä saisi tulla kuin lämmintä ilmaa.
    Ja se on Savana ei Savanna !! Itsellä just tuo Savana joka ei poikkea Chevystä kuin erilaisella maskilla joka muuten Savanassa vi..n paljon hienonpi :)
    Ehkä maininnan arvoista on että nuo Duramax kaapithan on lähes kaikki uustuontivehkeitä. Jenkkilässä Diesel Vani on työkalu, lähes kaikki Duramax kaapit ovat karvalakki versioita. Ei lukkoperää, veivi-ikkunat, ei vakkaria, peltisisustus, vinyylipenkitkin joissain jne..
    Starcraftin jälkeen tuo tuntuu hieman hmm.. aneemiselta... tai aika paljonkin.
     
  5. moottori-hannu

    moottori-hannu 3rd gear

    Diesel kulutus kiinnostaa, kokemuksia? Oma on 5.3 bensakoneella -maantiepainotteinen kulutus 13 litran kieppeillä.
     
  6. voittol

    voittol 2nd gear

    Meitillä ampulanssikorotus katolla , renkaat muuttunu vuoden aikana , ens alkuun kuviteltiin ,että pääsis 12 litralla , nyt usein pieni kärry perässä ja kiinalaiset all terrainit alla tuntuu että lähemmäs 15 litraa menn , tähän vissiin pystyisi tietokoneen päivityksellä vaikuttamaan ? Isot pojat sitten varottelee pistämässä paljoo lisä tehoja , kun vaihteisto on pienempi kun niissä lava-vehkeissä !
     
  7. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Onko matalat öljynpaineet tyhjäkäynnillä Duramaxille yleistä vai rupeaako motti vetää viimeisiä?
    Entä ravistus ratissa 80km/h vauhdissa/jarruttaessa(tyyppivikako?)
     
  8. kojo

    kojo Gearhead

    Huonoa öljyä ja jarrulevy/levyt loppu...
     
  9. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Joo toi jarrujen ravistus viittais siihen, mut meinaatko että kierot levyt tekis ton ravistuksenkin 80kmh vauhdissa?
    Joku puhui myös mahdollisista ohjauksen apusimpukoiden kulumisista noissa malleissa isoilla renkailla, mitään tietoa tästä?

    Kuka muuten myy noita muhkeampia puskureita/puskurin päällisiä noihin?
     
  10. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Itellä oli -02 Silveradossa kuskinpuoleinen yläpallonivel aivan loppu, eikä huomannnut muuten kun jarruttaessa... tai no joo kolisteli se hiekkatiellä montuissa mutta motaria meni tosi nätisti 120km/h. Jarruttaessa ravisti aika pirusti.
     
  11. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Mistä löytyis Duramax vaniin uusia (leveä malli)ajovaloja, vilkunlaseja ja peruutusvalot sisältäviä takalamppuja?
     
  12. Fage

    Fage 1st gear

    Normaalit vanin takavalot pitää sisällään peruutusvalot. Onko sulla muokattu ne vilkuiksi?
     
  13. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Mulla on kiikarissa yksi peli, mutta siinä on jostain syystä kokonaan punaiset takavalot, pakkivalot on pöllitty jostain peräkärrystä ja asennettu roikkumaan puskurin alle... :-?

    Eli mistä löytyy ja mihin hintaan noita "normaaleja" duramax vanin takavaloja?
     
  14. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Meil muutama leima pompannu koska pakista tehty vilkku. Valon käyttötarkoitusta ei kuulema saa muuttaa ja leikkaa/ liimaa on iso ei ei.
     
  15. Fage

    Fage 1st gear

    Ei niitä tarvitse leikkailla/liimailla. Saa ne tehtyä fiksustikin. Jos on räpeltämällä tehty, niin varmasti katsuri urputtaakin.
     
  16. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    ^ Kerroppa miten teet ne "fiksusti" kun pakkivaloa ei saa muuttaa vilkuksi ja leikkaa/ liimaa on myös NO NO.

    ja eipä kukaan ole IKINÄ haukuttu työjälkeäni räveltämiseksi. Meillä on hyvä vuoropuhellusuhde konttorille. Käydään tarvittaessa palaveeraamassa asioista että mitä saa, miten ja sit taas et mitä ei saa rakentaa.
     
  17. Ck

    Ck Gearhead

    En oo ihan varma mitä tarkoitatte leikkaa liimaa tyylillä mutta "traktorivalon" asentaminen dottivalon(lähivalo) sisälle on sallittua kunhan alkuperäinen lasi on kirkas eikä muuta kuviota/tehoa. Tämä ei taida koskea takavaloja/peruutus/vilkkuja
     
  18. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Itseasiassa ei ole laillista. Alkuperäinen etuvalon kirkaslasi luetaan kiveniskusuojaksi ja senkin on täytettävä E-direktiivi.
    Ainakin kevytkuorkeissa. Been there, done that...
     
  19. Ck

    Ck Gearhead

    Lisäpöytäkirja N2

    http://www.trafi.fi/filebank/a/13224784 ... 112010.pdf

    23 Ajoneuvoon asennetuista valaisimien lähivalon tuottamasta valaistuksesta on annettava vähintään hyväksytyn asiantuntijan selvitys siitä että se vastaa epäsymmetristä lähivaloa tuottavia valaisimia koskevan E-säännön nro 112 kohdan 6 tai soveltuvin osin E-säännön
    nro 98 tai 123 vaatimuksia. Vaatimuksia vastaava valonlähde voidaan asentaa käyttäen hyväksi ajoneuvon alkuperäisen valaisimen suojalasia tai -muovia, jos tällä ei ole vaikutusta
    valokuvioon
     
  20. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Tämäkin on muuttunut.

    Hyvä. Minulla vanhaa tietoa.
     

Kerro tästä muillekin!