G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. mirage

    mirage 3rd gear

    ST motorilla minäkin.
     
  2. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    uteliaisuuttani: paljonko sellainen penkitys reissu suurinpiirtein tulee maksamaan?
     
  3. mirage

    mirage 3rd gear

    80/tunti
     
  4. rb

    rb Double Gearhead

    Ei 80 egee timma paha ole.

    Parissa tunnissa tekee jo paljon asioita ja yleensä se paikalla oleva firman edustaja ei ole ensimmäistä peliä jarruttamassa, joten se pystyy antamaan säätöohjeita monenlaiseen ongelmaan....
     
  5. DX

    DX Double Gearhead

    Nyt vasta älli tarttui, mehän ollaan saman kylän poikia, niin mulla saattas olla tavallaan jouten vaihteistopalkki (jos en oo jo antanut pois) niin voin vaikka tuoda sen ja annat vanhan vaihturina sitte joskus ku oot palkin vaihtanut.

    Voin modatakin sen jos et ite välitä heppailla

    Vaihdellaan vaikkaa yyveenä yhteystietoja,
    tai tuut tönimään vaikka jo huomisessa maisemaruisnkissa, Tikkulasta ei oo ku muutama kilsa kipasta kyytiin se palkki.
     
  6. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    Ok tutkitaan mitä tehdää.. luultavammin tällä kertaa poikkeen katsomaan siellä reposaaressa kalustoa. eli todennäkösesti teen pelkän drive-by:n tikkulan ohi. ei ihan kerkee kaikkeen.

    jos en lähe käyttiksellä niin sitten se oli se kulahtaneen kärsiny sininen lassi jolla ajelen. nimim. cutlass cruiser taitaa jo mut tunnistaa..(ja ehkä amc harrastajat) mutta minä tuskin tiedän kekä sää oot vaikka ohi menisinkin.
     
  7. DX

    DX Double Gearhead

    Ristiin sit mennään, ite näemmä raahaudun vasta Noormarkkuun tallille, päivänököset vei voiton.

    ite oon tänään(kin) harmaa huppari piällä ja suunnilleen tän näköne hampuusi, yleensä helpoiten bongattavissa cc:n liepeiltä.

    http://timoteus.puheenvuoro.uusisuomi.fi/

    mulla on se "sheivatuilla" kuitupuskureilla tuunattu ja kulahtanut viininpunanen 4d cutlasi, tai punahopee kulahtanut camiina yleensä persiin alla.
     
  8. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    joo.. harmi juttu. mutta kyllä minusta univelka on parempi hoitaa alta kun lähtee mihinkään.

    ja joo oon kyl vuosien saatos sinutkin tainnut nähdä.. ja tuon cutlassikin oon kyllä tainnut nähdä.. muistikuvana että se kiihtyy jo ihan kivasti.. 13sekan luokkaa. se riittäis minullekin tulevaisuudessa erittäin mainiosti :)
     
  9. DX

    DX Double Gearhead

    En itekään perjantaikalsarikännin ja kolmen tunnin yöunien jälkeen jaksanut kovin myöhään tallilla patsastella,
    nyt tuli vedettyä zetaa liki 10 tuntia putkeen,
    lopulta kusihätä pakotti ylös.

    jonkun kympin 13 puolelle se menee, mut se on ollut tossa kuosissa pian 6 vuotta ja pitänyt kakkoskäyttiksenä,
    melkein jo odottaa että menis nenu pyöreeks tms. jotta sais syyn värkätä pattiin jotain. :lol:
     
  10. G20

    G20 Gearhead

    Onko raadilla kokemuksia tommosista jousista..

    http://www.summitracing.com/int/parts/e ... /el-camino

    http://www.summitracing.com/int/parts/h ... /el-camino

    ..lähinnä ihan käytännön kokemuksia G-bodyssä miten toimii? Aikomus ei ole hankkia jousipareja ja alkaa laikkaamalla hakemaan sopivaa korkeutta kun nykyiset etujouset ilmeisesti laikattu ja keula liian matala. Tarkoitus saada alusta ajettavaksi uusilla ehjillä ja kohtuu laadukkailla jousilla.

    Toinen vaihtoehto noista jousista menee hankintaan tulevalle talvelle ja noitten kaveriksi joko Bilstein tai Hotchkissin modaamat Bilsteinit kun niitä näkyy melko sopivasti saavan.
     
  11. laakkius

    laakkius Gearhead

    Mulla olis edelleen myynnissä uudenveroiset belltechin -1.5" takamadallusjouset g-bodyyn...
     
  12. Ajaja

    Ajaja 2nd gear

    ai joka nurkkaan? paljo maksaa
     
  13. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    Jaa oli takajousiakin ollut myynnissä. en ollutkaan huomannut sellaisia tässä parin kuukauden aikana jona niitä aktiivisemmin olen etsinyt..

    vaikka itselle on jo yhdet tulossa amerikasta, ja ainakin Ajajalla on etuostooikeus.. niin kysytään nyt kuitenkin millaista hintaa olit pitänyt niille?

    -------
    ja sitten kysymys takapuskurin kiinnityksestä ja niistä runkopalkkien sisälle menevistä kolarin vaimennin iskureista. auton puskuri roikkuu toiselta puolelta alempana ja iskurien päässä olevan peltilaipassa olevien reikien säätövara ei riitä suoristamaan puskuria.

    ja niitä kiinnitys kohtia tutkiessani huomasin että ne ovat asennettu eriperin toisistaan.. eli toisen peltilaipan pidempi osa osoittaa alaspäin ja toisen ylöspäin. (iskurin varsihan ei kiinnity keskelle sitä suorakaiteen muotoista lätkää)

    pitäisikö niiden olla identtisesti asennettu vai näin miten ne nyt ovat? miten se iskarin saa irroitettua rungosta? mietin että auttaisiko se että saisi käännettyä sen iskarin 180 astetta ja sillä saisi lisää säätövaraa eli puskurin vaakasuoraan.
     
  14. laakkius

    laakkius Gearhead

    Ajaja, niin mulla on vaan takajouset, edessä mulla on dropspindlet ja ne ei oo myynnissä. Takajousista oon satkua pyytäny, ei juuri uutta häpeä ja uudet makso yli 200...
     
  15. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ja mulla on ne eibachin takajouset, 1" tiputtavat. 4 ovista tiputtavat kyllä enemmän, mutta 2 ovista tai caminoa varmasti aika sopivasti. Voin myydä samaan pakettiin dieselin etujouset jotka pätkimällä saa kyllä hyvän sarjan aika halpaan hintaan.

    Yyveetä jos kiinnostaa
     
  16. mirage

    mirage 3rd gear

    Noniin. Malibu leimattu. Vaihdetut osat 2%.
     
  17. G20

    G20 Gearhead

    Täh? :eek:
     
  18. mirage

    mirage 3rd gear

    Aiemmin jo topicissa kerroin, mut siis katsastus keskeytettiin, kun kannet olikin vaihtunu. Halus teholapun. Nyt siis leimattu uusilla kansilla ja vaihdetut osat 2%.
     
  19. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    olipa muuten hiton pikkutarkka katsuri jos jostain pelkät alukannet huomasi että on asennettu ja alkoi niistä nussuttaan ja vaatimaan tehomittauksia. ei tuollaista kai usein käy.. toivottavasti.

    (paljonko muuten siihen teholappuun piirtyi, oikeasti ja entä siihen katsastajalle tehdyssä lapussa jos niitä tehtiin kaksi erilaista. :) )

    ---
    pasiki: mää luulin että säästät ne ittelläs vielä ne jouset. varmuuden vuoksi jne. mutta jos ne on myynnis niin laita hinta tietoa myös. (kerron sitten kaverille jos sitä kiinnostaisi ostaa.) etenkin ne takimmaiset kiinnostanee sitäkin.

    ----

    tulipa mieleen tuosta asento jutusta että perä näytti laskevan liikaa.. minusta näiden muotoilu on vähän sellainen että vaikka auto olisi oikeasti ihan vaaterissa niin se näyttää silloin hieman takapainoiselta.. eli vaikka mitat olisi oikein pitää kuitenkin jousilla tms tehdä pieni etukeno että näyttää hyvältä.

    jossain jenkki foorumilla näin että heidän mittausten mukaan esim montecarlot jotka tehty ovat ennen vuotta 81 olisivat kevyempiä kuin ne "uudemmat mallit". ja olettivat että kaikki muutkin näistä 78,79, 80 mallisista a/g bodeista olisivat myös hieman kevyempiä ja siksi ehkä nämä valmiits madallusjousi sarjat eivät madallakkaan vanhempia autoja ihan niin paljoa kuin uudempia.

    ja tietenkin kaikki alumiinikannet ja alusyylärit yms kevennykset vaikuttaa painoon.. etenkin nokassa sen voi huomata kun on aika nokkapainoinen laite kyseessä.. sen nousemisen minäkin huomasin kun alusyylärin ja vähän kevyemmän akun asensin.. se nosti ehkä millin verran nokkaa ylemmäs ja ei ota ihan niin paljoa enää kiinni lokarin kaareen renkaat käännettäessä kun on porukkaa kyydissä. raapii mutta ei väännä koristelistaa enää.

    ja muuten.. jossain autoissa on käytetty niitä alumiinistä tms sorvattuja korokerenkaita takajousikupeissa että saatu oikeaan korkeuteen auto. niitä tuuman tms korokkeitahan kai voi ihan sorvata matalemmaksikin että saa juuri täysin sopivan asennon.

    -----
     
  20. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    120e/pari pyydän niistä, löytyy myyntipalstalta. Ajattelin eka pitää itellä mut tulin toisiin aatoksiin.
     

Kerro tästä muillekin!