Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    kylläpäs on välitykset :) omassa kans "ominaisuus" tuo taajamassa ajo eli 3 huutaa ja 4 hörpöttää tyhjäkäynnillä melkein eli tonnin verran jenkaa. sitten vitosella 80 siinä 1500 paikkeilla kierrokset.
     
  2. maverick88

    maverick88 1st gear

    silverado 6.5td 1500 vm -96 siirtopumppu

    olisi sellainen ongelma että siirtopumppu ei pyöri auton käynnissä ollessa, eli se öljynpaine anturi varmaan pimee joka sitä ohjaa.. eli miten kannattais tuo kytkentä tehä järkevästi? ite kun oon vähän käsi näissä sähköhommissa..

    toinen ongelma on abs.. merkkivalo syttyy kun ajaa jonkin matkaa? on jo vaihdettu anturit ja ohjausyksikkö, ei vaikutusta.. oisko vielä mitään yleisiä kohteita mistä vois olla kiinni??
    voisko virtalukolla olla osaa tuohon? tämä nimittäin lähtee käyntiin ilman avainta kun vaan vääntää virtalukon sarvista käyntiin.. avain myös lähtee ilman vastutusta käynnissä ollessa pois lukon sisältä..
     
  3. palontie

    palontie Double Gearhead

    Re: silverado 6.5td 1500 vm -96 siirtopumppu

    Yleisesti näihin ollaan tehty että suora sähkö siirtopumpulle,elikkä unohdetaan se johdotus sieltä öp-anturista.Mä otin suoraan virran konehuoneesta olevasta sulakeboxista.Samalla kannattaa harkita uuden pumpun hankkimista ja jättää vanha hätävaraksi.Walpro pumppu ja Kojolta varmaan löytyy.Tuo abs valo sattaa olla merkki että etunapa alkaa olla tiensä päässä.Nimimerkillä kokemusta on :lol:
     
  4. juy40

    juy40 Gearhead

    Re: silverado 6.5td 1500 vm -96 siirtopumppu

    [quote="maverick88"
    toinen ongelma on abs.. merkkivalo syttyy kun ajaa jonkin matkaa? on jo vaihdettu anturit ja ohjausyksikkö, ei vaikutusta.. oisko vielä mitään yleisiä kohteita mistä vois olla kiinni??
    voisko virtalukolla olla osaa tuohon? tämä nimittäin lähtee käyntiin ilman avainta kun vaan vääntää virtalukon sarvista käyntiin.. avain myös lähtee ilman vastutusta käynnissä ollessa pois lukon sisältä..[/quote]


    Mulla vanissa kans abs-valo syttyi omia aikojaan.
    Vika löytyi virtalukon pohjasta, eli avainta/lukkoa heiluttelemalla sai abs-valon sammumaan...
     
  5. imohtep

    imohtep 1st gear

    Kertokaapa viisaammat, kun haulla en viisaammaksi tullut.

    Tuli hankittua -95 Chevy 2500 Silverado 6,5 TD 4x4 Extended Cab, kahdeksan pulttisilla vanteilla.

    Otteessa N2 Kuorma-auto.

    Onko yleensä nämä kevyt kuorma-autoja?

    Minkäs kokoista kärryä tuolla saisi teoriassa vetää, jos kortissa riittää paukkuja?

    Mitään kärryn painorajoitus tietoja ei otteessa ole...

    Omapano muistaakseni 2790kg. ja kokonaispaino 3910kg.
     
  6. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    yleensä joko n2 tai n2g ja en nyt muista kumpi lukee otteessa, eli kevyt k-a vai k-a. ja suurin osa on kevyt kuorma-autoina, jokunen pakettiauto taitaa olla pienemmillä akseleilla sekä malliltaan 1500.
    3500kg saa vetää (jos ei ole muuta merkitty). sitä en muista oliko jokin säännös, mitä käytetään, jos ei ole merkitty mitään. joku viisaampi kertokoon tähän lisää...
     
  7. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Kuuluuko K1500:ssa olla varapyörän paikka lavan alla? Ei sellaista ainakaan näy, olisiko lavan etureuna parempi paikka kun alustassa on vähän huono paikka? Ex-omistaja ajeli ilman koko varapyörää.
     
  8. imohtep

    imohtep 1st gear


    Näin kanssa kaivelin muistin lokeroista, että olisi ollut tuo 3500kg.

    Silti hiukan ihmetystä herättää, miksi N2, eikä N2G...

    Voiko olla jotain merkittävää syytä?
     
  9. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    N2 on kuorma-auto, n2g maasto k-a.
     
  10. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    mutta oliko tuohon peräkärrin vetoon jokin säännös tai pykälä, mitä soveltavat, kun otteessa ei ole merkintää?
     
  11. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    ainakin 90 luvun alussa peräpään alla,puskurin läpi veivataan alas/ylös,jos lava ei 100 prosenttisessa käytössä niin helpompi se sieltä on ottaa.
     
  12. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    On se paikka laitettu noihin -97:nkin. Mulla ainakin ollut sekä -90, että -97 se hissi ruostunut aivan jumiin ja varapyörän vanne todella kuppaseen kuntoon.. :eek: Eli mieluummin kuljettelen varapyörää lavalla.
     
  13. Tija

    Tija 1st gear

    .....
     
  14. ToniR-

    ToniR- 2nd gear

    Mistä vuosimallista lähtien näissä pikkareissa on tuplatermarit ja se isompi veespunppu?
     
  15. imohtep

    imohtep 1st gear

    Olisko 1996 alkaen?
     
  16. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    ja sitten vielä toinen kysymys (kun ei muista, eikä viitsi lähteä mittaamaan sateeseen), niin mahtuuko lavalla vinottain eli kulmasta kulmaan 3m tikkaat?
     
  17. tukkijulli

    tukkijulli Gearhead

    Omaan -96 malliin piti ostaa ystävällismieliseltä Nurmijärveläiseltä.
    Veikkaus olis 1997 :eek:
     
  18. palontie

    palontie Double Gearhead

    -97 alkaen
     
  19. kolli22

    kolli22 2nd gear

    On hyvin yksinkertainen pykälä, jos minun konttorilta saamani vastaus on absoluuttinen totuus. Kuljettajan on pystyttävä todistamaan että ko.ajoneuvolla saa hinata siihen kytkettyä perävaunua.
     
  20. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Mistä tuon näkee että on tuplatermarit? Boksini on Kojolla laitettavana ja sen teho-ohjelman voisi tietysti laittaa.
     

Kerro tästä muillekin!