G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Pitäs järjestää kyllä g-body häppeninki jonkun :)
     
  2. G20

    G20 Gearhead

    Ollaan mukana! 8)
     
  3. DX

    DX Double Gearhead

    melkiin kaikilla kun tuntus olevan koukku niin vaihteluksi kiihtyttelystä vaik Göydenvetoa, tai pullinGia. :lol:

    Öl Camalan Goukku tosin vartoilee masennusta lavalla, vartoillut jo hyvinkin vuosia,
    ei kaikkee ehi. :lol:
     
  4. Ajaja

    Ajaja 2nd gear

    multa löytyy g bodin koukkusetti ja täydellinen johtosarja camalasta
     
  5. laakkius

    laakkius Gearhead


    kuhan nyt saa vehkeet nippuun ensteks...
    [​IMG]
     
  6. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    -perkele. pitkää viestiä kirjoittaessa niin jotenkin mun kirjautuminen tänne overdrivelle unohtuu sinä aikana.. ja sitten kun tämän virheilmoituksen jälkeen kirjautuu uudestaan niin ei olekkaan sitä jo kirjoitettua viestiä enää missään löytyvillä.-

    eli.. löytyykö suomesta enää uutena näihin g-bodyihin sopivia tai sellaisia yleis-osa vetokoukkuja? tuskin.. ikivanha rungollinen erikoinen auto.. kaikki myy vaan uusia autokohtaisia koukkuja kai.

    itse oon harkinnut myös koukun ostoa paristakin syystä. oon tottunut että autoissani on aina ollut vetokoukku että saa ainakin edes sen tyhjän kärryn siirrettyä tarvittaessa jonnekin. painavaahan ei tuolla enää kannata repiä.. joku pullinki on siis mun autolle huono idea. on sen verran rapsakka ja palapelimaisesti korjailtu takarunko autossa että repeäisi kai irti kun yrittäisi tempaista.

    ja onhan se vetokoukku erinomainen runkoa jäykistävä rakenne.. vähän vetkujahan nämä rungot näissä on kai. kaikenlaisia etu ja takarunko aisojen välisiä poikkipalkkeja tuolla jenkeissäkin rakennellaan tai lainaillaan toisista gbodeista kun halutaan parantaa ajettavuutta.

    tai muita jäykisteitä tehdään korillekin mm. otetaan niitä konehuoneessa lokasuojista meneviä kolmiotukirautoja tai vahvistetaan niitä. tai lainataan/leikataan esim jostain gran prixeistä takapenkin taakse kuuluvat jäykistepellit parantamaan korin vääntöjäykkyyttä.

    -----
    hmm jaa astrojen taka murikka olisi halpa tapa saada tihee perä ja lukolla. hmm mielenkiintoista. harmi että ne huvittavan halvat astrotkin ovat jo katoavaa automallistoa.

    eikös noissa astron perissä ollut joku juttu että 28 booriset mallit eivät olleet noita 7.5" periä vaan niitä 7.6" tms? mikä tietenkin kai siis on bonusta. :)
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin eli jos astron täydellinen persus löytyy vetareineen ym niin ei oo kun pamauttaa kiinni?
     
  8. DX

    DX Double Gearhead

    Ei

    Astron murikka/välitys saattaa joissain tapauksissa sopia g-bodyn aksilaan "heittämällä", todennäköisemmin ei,
    vaan joutuu myös 28,5 tuumaset ja 28 booriset vetarit hommaamaan ja käytettynä ne on kananhampaita.

    joitain jarruosia lukuunottamatta loput astron aksilasta saa heivata veke.
     
  9. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ostat Karpov multa vaan tuon rokkaavan 7.5":n. :)
     
  10. laakkius

    laakkius Gearhead

    Eiku multa, sä oot sudittanu sen jo paskaks.... :)
     
  11. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Haluan lisätietoa, siis näistä myyntiartikkeleista. :)
     
  12. ftms

    ftms Gearhead

    itse ajattelin caminoon laitaa "perinteisemmän" ford 9". siihen sitten levyjarrut joissa erikseen kengät käsijarrulle (satulat ja levyt GM orgisosaa. bracketit omaa designia ja valmistetta)
     
  13. pataatti

    pataatti Gearhead

    Toi vetokoukku on kyl kätevä. Mä kiskoin reilu viikko sitte kannon ylös ku käsin en ihan jaksanu.
     
  14. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    Onko noissa etupään osissa jotain eroja onko ne v6 tai v8 koneiseen tarkoitettuja?

    elikkä satsi jossa: idler arm, inner & outer tie rods ja upper & lower ball joints (ylä ja alapallonivelet). löytyi yksi setti jenkeistä ihan järkevään hintaan.. saako jostain halvemmalla vai onko tuo vähän yli satasen hinta jo niin hyvä kuin luulen sen olevan?
    a
    ------
    ja tuli tuosta 3200euron taka-akseli "tarjouksesta" mieleen että eikös lähes tuohon hintaan jo saisi jenkeistä moser engineeringin tekemän koko satsin joko fordin 9" tai gm 12pulttisena?
    ------
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Löysin tollasia kevyitä alu/magnessium seos vanteita.
    [​IMG]
    Ylimääräisiä on 4 kipaletta 7" leveitä, ET20 ja 4 kipaletta 6.5" leveitä, ET 15.
    195/60 renkaalla paino 12kiloo kappale. Mun 225/60 renkailla noi "spoket" painaa 21kiloo kappale.
    Jako on Bemarin mutta sopii 4.75 melkoisen hyvin, mulla on puikissa bemarin vanteet ja ei ongelmia tasapainon kanssa.
    Jos kiinnostaa niin privalla lisää.
     
  16. G20

    G20 Gearhead

    Mitenkä on laatikoista ymmärtävät.. Eikös TH350 valitsinakselin tiiviste oo ihan ulkopuolelta vaihdettavissa? Juu koitin hakua aiheesta mutta taas kerrottiin että "Hakutoiminto on tällä hetkellä ruuhkautunut tai poissa käytöstä. Yritä uudelleen muutaman minuutin kuluttua." :rotfl:
     
  17. G20

    G20 Gearhead

  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    On...
     
  19. G20

    G20 Gearhead

    Niin näkyy onnistuvan. 8) ..ton videon vauhdilla ehtis poltella monta tupakkia ja juoda kalijaa ja käydä paskalla.. :eek:
     
  20. G20

    G20 Gearhead

    Tosin turhaan tässä paukuttelen henkseleitä, eilen onnistuin tuhraamaan moottoriöljyn ja suodattimen vaihtoon tunnin ja vartin korjaamo olosuhteissa. :odroll:

    Vanha suodatin oli ihme tynkä ja joku seppä oli oikonut peltisarjan primääriputken suoralla pätkällä niin ettei tavallista lyhyttä suodatinta saanut paikalleen. Noh, putki pillillä punaiseksi ja pallopää vasaralla monttua niin alkoi mahtumaan. 8)

    Samalla vauhdilla vaihdoin tehostimen paineletkun, uudet rattiöljyt ja peräöljyt. Naputtelin jortaaniin uudet super strenght ristikot ja tietty perän maalaaja oli sutinut perän yoken paksulla värillä, ihme kyllä ei ollut vielä kupit pyörinyt. :D Oli muuten lukoton perse juhlavalla 2.41 välityksellä, ilmankos menee aina se 12 litraa satasella ihan sama miten tolla ajaa. :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!