Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. pinola

    pinola Gearhead

    Missä ootte huollattanut näitä, vai tekeekö porukka kaikki itse? Tulossa -03 F350 6.0 itselle ja ajattelin jos sen egr-deleten laittais samantien siihen. Sille tarttis tekijää ja mahdollisesti se koko hoito kerralla, kannenpultit ja tiivisteet. Siis missä ootte teettänyt ja missä kustannukset noin suurinpiirtein pyörii?

    Kiitos
     
  2. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Morjestä. No -03 nen mullakin on. Hyvin on pelitäny, ei oo olnu murheitä kansipahvien ja pultien kans ainakiin. Jollei rupee raaha peräs mitä hirviövaunuja jatkuvast, en näe mitä syytä lähtee repimä niitä auki. On aika työlainen ja kallis homma. Niitä on revitty auki ja todettu et ei olnu mitä vikaa. Joutu kuitenkii laitama uudet pahvit, noh turha työtä. Ennempä saata tuota murheitä toi legendaarinen EGR, mika olis hyvää tulpaat. Ja samalla kun on turbo pöydälla, avaa sekin ja putsat ja tarkast ooks toi muutuvan geometrian sydeemi toimintakuntoinen. Ei ois liika kulumia. Ennempä kannatais kiinitä huomio PA syöttöpaineesin https://www.youtube.com/watch?v=Uq7UHgPeMSo ja FICM yksikön solenoidin jänniteen https://www.youtube.com/watch?v=D8Rlc1el9eg Lähtisin alustavast ajelle sen kans ja seura vähä sen tekemisi ja murheitä, sit vastaa lähtisin korjaama. No vaikka miten see käynysty kylmänä, kuumana, tarteko sahat vai syttykö heti. Jos kylmänä sytty huonost, FICM yksikön solenoidi jännite? PA syöttöpaine? Jos kuumana ei meinä lähtee, vaati pitemän sahauksen, voi olla korkeapaine järjestelmäs murheitä..., ohivuodoja, PA saanti.
     
  3. jhiljane

    jhiljane 1st gear

    Morjesta

    Uutena powerstroken omistajana pitää ruveta kyselemään vinkkiä. -05 excursion autona. Kylmänä kun laittaa käyntiin, niin käy epätasaisesti jopa ehkä pikkuisen ravistaen. Ja kun lähtee ajamaan, niin nykii pirusti. Kun lämmöt nousee muutaman kilsan jälkeen, niin toimii normaalisti. Tyhjäkäynti ok ja nykiminen pois.

    Vikakoodeja ei anna kuin p0404 ja p0405. Eli egr puolen juttuja. Oireet kuitenkin olis niinku joku ruisku ei toimis oikein. Mistä lähden vikaa mettästämään?
     
  4. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Muistutuksena että tarkistakaa paisuntasäiliön korkki, jos sisäpuolella on alle 20mm halkaisijaltaan oleva ja näkyvä jousi niin tulee sellainen korkki vaihtaa. Jos jousen halkaisia on yli 20mm ei tarvitse vaihtaa..

    Pieni halk jousella varustettu korkki ei pidä painetta jolloin kiehumispiste on liian alhainen.

    Oineanlaisia korkkeja löytyy hyllystä eikä hinta pyörrytä: 25.- sis alv +pk
     
  5. pinola

    pinola Gearhead

    Kiitokset vinkeistä. Auto ollut nyt muutaman viikon ajossa ja ihan tyytyväinen oon. Kulutus matkassa 14,5 ja sekalaisessa n.16l mitä pidän kohtuullisena raskaalle autolle. Egr:n käytin auki ja putsasin, tukkoinen oli muttei ainakaan vielä ihan märkä. Tilasin deletekitin ja sen bluespring setin, vielä uudet suodattimet ja liemet koneeseen niin saa mielenrauhan :)
     
  6. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Otais toi EGR ohjausventiili poies ja putsas see. Käytä jotain kaasutinputsausainet, see liota parhaiten no karstat poies. Jos on kovin nokinen, voit joutua monta kerta liotama ennen kun rupee metalli näkyy. Älä raapi mekaanisest eikä heita koko mötikkä sinne liokseen. Varmistaa että ne läpat liikku vapaast. Vilkaise samalla siit EGR solenoidi reiast sisälle, ooks mitä kosteut havaitavissa. Jos ruisku on viallinen, see aiheuta kyllä vikakoodinki, riipu tiety millä konella diagnoosin suoritat. Jos oot viitinu lukee edellisi juttuja. Sit kokeil mitta ne perinteiset jutut, eli PA syötöpaine myös ajon aikana. Ja tarkast FICM yksikön jänniteet. Jos ne on ok, sit voi katto etenpäin.
     
  7. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Nonnii. Nyt sain vihdoinkin aikaiseksi aloittaa tuon maahntuoti/rekisteröintikatsastusmisrumban.
    Vikapuolella mm:
    - Puna/valkeat äärivalot puuttuu (hankittu)
    - Etuparkkien väri valkoiseksi (hankittu)
    - Lausunto etuvalojen kuviosta puuttuu
    - Alapallonivelet väljät molemmin puolin (tilattu jo)
    - Nopeudenrajoitin puuttuu, sekä todistus (hoidossa)
    - jarruvalon piru ja sumari ei toimineet (toimi viime vuonna)
    - Sivuikkunoista pitää poistaa kalvo, vaikka onkin tehdasasennetut pajalla.

    Nyt kun sitten aloin ropaamaan niin tilasin jenkeistä hieman tavaraa:
    - oranssit äärivalot punaisten tilalle
    - SCT Tuneri, jotta saa nopeudenrajoituksen päälle ja tarpeen mukaan nostettua tehoja.
    - EGR delete + suora up pipe.
    - Jäähdytysjärjestelmän huuhtelu on just menossa ja uudet liemet tilalle
    - Lämppärin kennon vaihto just menossa, kunhan sais ne pirun letkut irti konehuoneen puolelta. Kiurgin kädet vissiin pitää olla. Näkyhän tuo vanha kenno vuotavan ihan norona. Tyyppivika, jos virtausrajoitinta ei ole asennettu letkuun.
    - Voi olla että hankin tuon Sinisterin filtteröintijärjestelmän, jos persaus kestää.
    - Ai niin, se spring kitti polttoainepaineille täytyy vielä hankkia.

    Katsuri kehui useaan otteeseen saundeja, varsinkin savuarvoja mitatessa.
    Kyllähän se turbo viheltää ja putki pärisee kun ei oo turhia tukkoja välissä. :D

    Huomenna jatketaan turaamista, kun vielä olis pari päivää poutaa. :D

    Niin, miten ne lämppäriin tulevat letkut lähtee irti ettei hajoita mitään?
     
  8. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Jokos siellä on ne mukavat kynsiliittimet?
    Kahta puolen sellaset neliöreijät?
     
  9. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Näyttäis olevan ja ettiskelin just jenkkifoorumeilta tietoa noista.
    Jos ei kuulemma halua tuskailla niiden kanssa, niin vetää lämppärin kennon putket poikki ja letkut + putken nysät sitten vetää vaan konehuoneen puolelta ulos. Täytyypä ihmetellä kun pääsen taas ulos ja auton kimppuun.
    Ilmastoinnin päällä olevan kikkareen kun irroittaa, niin saa toki enempi työskentelytilaa.

    Onkos kukaan vaihtanut noita kiinnikkeitä perinteisiin klemmareihin?
     
  10. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Viime talvena rakensin '12 Raptorin ni sen kynsiliittimet sai auki ihan suht vaivattomasti. Painat samaan aikaan molempia kynsiä sisään, samalla painat letkua hieman sisäänpäin. Silloin kynnet painuu syvemmälle ja sen jälkeen saat vedettyä letkun pois. Kynnet kokoajan painettuna kunnes tulee olkapään yli.
     
  11. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Täytyypä koittaa ja jos ei lähde niin kennon putket poikki. :)

    Oliskohan kellään kaupan 05-07 maskia? ;)
     
  12. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Kyllä oli letkujen irroitus tappelun takana. Pari tuntia meni letkujen kanssa ährätessä, mutta lähtihän ne sitten vissiin tuurilla irti tai tähdet sattuivat oikeisiin asentoihin. Kirurgin kädet pitää olla ja asiaa helpottaisi se erikoistyökalu, muutoin joutuu käyttämään sormivoimaa aika tavalla.

    Noh, nyt on uusi kenno paikoillaan ja kabiinin puolen kilkkeet asennettu. Vielä konehuonesta letkut paikoilleen ja yksi extra huuhtelu kaupan päälle. Noi on huomisen hommia.

    Ei niitä kennon putkia oikein kotivälineillä poikkaista. ;) Olis vaan niiden liitinhässäköiden kanssa päässyt helpommalla.

    Ai niin, parkitkin tuli vaihdettua. Lamput oli jotku lituskakantaiset, niin niistä lähtikin oranssi väri pois ihan rapsuttelemalla. Nyt on oikean väriset. :D

    Tässä on muuten hyvät englanninkieliset ohjeet lämppärin kennon vaihtamiseen: http://www.thedieselstop.com/forums/f24 ... ns-177381/
     
  13. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Eli oli samalla tavalla? ;) onko sama juttu ku Raptorissa et ovat eikokoiset..
     
  14. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Kyl noi näyttäis samankokoisilta.
    Taitaa noi loput huuhtelut ja letkut jäädä nyt huomiselle, kun tuli muuta menoa.
     
  15. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Jaahas. Systeemi taas hengissä ja ei ainakaan vielä vuotanut mistään. :D
     
  16. j-noja

    j-noja 1st gear

    Dodii,

    Vuosi takana Powerstrokea. heh. Iloinen vai en. Kaikki menee hienosti muuten paitsi tuo EGR hässäkkä aiheuttaa harmia kerrakseen. SCT kapula on tullut aikanaan edellisen omistajan tehdessä tuon EGR deleten, mutta tuo CEL valo on nyt muutaman viikon piinannut. Työn alla saada "kunnon" softat koneeseen ja joulukuusi efekti pois kojelaudasta.

    Muutoin vuosi on ollut yhtä rallattelua. Laittelin tosiaan tuota furniture clinicciä tuohon penkkiin ja tuli melkein uuden veroinen. Aivn loistokamaa. Syksystä asti penkkiä hierretty ahterilla penkinreunasta ja paikat senkun pysyy ja väri säilyy. Muutama ennen ja jälkeen kuvakin on olemassa (huonoja tosin kuvaajasta johtuen) ihan itte kuvaten.

    Takalisäjarruvalon mystiikka ei ole vieläkään ratkennut. Sitä selvitellessä aina motivaation sattuessa kohdalle. On meinaan niin himmeetä logiikkaa sähköistä vain perusasiat ymmärtävälle ihmiselle nuo sähkökuviot. Sähköhän on mun mielestä asia joka on sairaan nopee ja sattuu vaan niin perkuleellisesti. Siinä se.

    Kaiken moista pientä on sitten laitettu mm. konttorin täti hankki pienet kilvet eteen ja taakse asevelihintaan 18E pari. Mahtui nätisti Edgen parkkitutkan kanssa tuonne takaloosterin puolelle. Samaan syssyyn sitten pärähti edge evolution CTS näyttölaite tuulilasille. Toistaiseksi toimii siis vain diagnostiikkana.

    Tähän mennessä muuten pientä räpläämistä ainoastaan auton kanssa. Liimaillen rikkinäisiä osia kasaan ja fiksaamalla huonoka sähköliitoksia kolvilla. Karvaperseet yhteen ja teippi päälle ei sovi mun logiikkaan, etenkin kun webaston asennuksen yhteydessä on ilmeisesti sipastu väärä johto sivareilla poikki ja häthätään korhattu jurikin em tavalla. Ei se silloin aina halua se puhallin poistaa sitä ilmaa sieltä kabiinista. Sekin viritys sitten löytyi suojaputkesta tarpeeksi kauan ihmeteltyäni.

    On filtteriä ja öljyä... Taitaa olla Agrimarketin kanta-asiakaskortin hankinta lähellä. Tulee tiuhaan kannettua raktorimallin öljypyttyjä kotiin, ja aina jää 5 litraa ylimääräistä :)

    Orggis pultit koneessa ja vielä ei merkkejä kansivaurioista, koputtelen puuta. En oo tosin mikään kuminpoltto / lappulattiassa ajajakaan, vaikka sillointällöin polkasen.

    Seuraavana vuorossa sitten vielä tuo EGT mittarin viritys tuonne ahtaaseen moottoritilaan edessä vaikka peruskoneella ajelenkin.

    Eihän sitä edes muista mitä kaikkea vuoteen mahtuu, mutta ainakin osittain-onnellisia ajokilometrejä.

    Aktiviisemmin for(d)umilla jatkossa,

    -j-noja
     
  17. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Pentele teki ilmalukon johonkin nestelinjan syöveriin ja kun kenkäisin kaasua, niin liemethän roiskui paisarista vähän sinne sun tänne. Oli näköjään sitten yön aikana tuo lukko hävinnyt.

    Tuohon kuulemma auttaa kun ajaa auton jyrkään ylämäkeen ja sitten korkki auki ja hieman kurnuttelee paikoillaan.
     
  18. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    No häh. Mä ajatelin jo että pojat kuollu tai vienny masinat kaatopaikkalle kun on kuulutetu "ihan paskaks" :lol: mutta elossa ollan ja autotkiin olemassa. Ei niitä kansipulttejä tartee nii helvetist pelkää. Niikuin tos jo kirjoitin aika moni on nähny haamu metässä ja ruvennu teettä suht kallista remontti ja totenu kansia avatessä, että tais men toi raha ikään kuin... Mut tokii onkelmia voi ol. Mun kaverilla virossa työkäytössä jo aika monta vuotta F250 sillä onkelmakonella ja ei oo viellä onkelmia olnu. Raahaa peräs melkein päivitäin traileri kookalla kaivikonella, talvisin tekee lisaksi lumitöitä.... Toki mootori orkis ei oo kummempi viritety, kun FICM modulin jännitet nostetu. Muistakseeni kerran on vaihtanu EGR-rän jäähyn. Ja siinnä se. J-NOJA osaaks lukee sähköpiiroksiä? Voin teetä sulle piiroksen siittä jarruvalon teemast. :odroll:
     
  19. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Vituix män. :(
    tainnu sitten tuo vesipumppu kusahtaa samalla kertaa.
    Ei tunnu neste kiertävän vaikka kuinka on nesteitä koneessa.
    Täytin jopa lämppärin kennon erillisellä letkulla liitoksen kohdalta.
    Yritetty kaikki ilmauskonstit, mutta ei lämpene kenno, eikä alavesiletku.

    Taidan tilata sen uudistetun version tuosta pumpusta, jossa ei ole muovista ropelia. Samalla tilaukseen Fumoton tyhjennysroput lohkon kylkiin.

    tais nyt lopullinen katsastus sitten hieman viivästyä. Toivotaan ettei ehdi lumet tulla sitä ennen.
     
  20. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Lisää roinaa tilattu.
    -Kaikki filsut (kotomaasta)
    -Sinisterin filteröintisarja öljylle ja jäähynesteille, imusatsin tiivisteet, blue spring kit.

    Laitetaan sitten enmpi kun kerran laittamaan ruvetaan. :D
    EGR kuuleri huitsin neevadaan samalla kertaa, uusi uppipe ja EGR delete.
     

Kerro tästä muillekin!