Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. M

    M Gearhead

    Niinhän se ilmoituksessa on, patinoitunut, pari kupruakin löytyy, kuskin penkissä repeämää... Hinta kertoo kunnon.
     
  2. ktech

    ktech 3rd gear

    ei minusta silti paha hinta toimivasta ja vasta leimatusta pelistä, kerrankin jotain järkeä hinnoittelussa. ei liene kovin mätäkään kun takaluukun merkin mukaan texasista lähtöisin..
     
  3. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Edullisesti jenkin omistajaksi. Ei paha, vaikka texasi ei oo takuu sille ettei ois laho. Eihän tohon hintaan saa oikein mitään.
     
  4. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

  5. M

    M Gearhead

    Kova on luotto jos yksityishenkilö antaa takuun.
     
  6. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    No miksipä ei. Itse olen antanut joskus takuun, vaikka auto on ollut 15 vuotta vanha. Jos se on minulla toiminut täysin moitteetta 2-3 vuotta, niin kyllä siihen esim. 3kk täystakuun uskaltaa antaa. Viimeksi keväällä myin 10 vuotta vanhan skootterin ja kun ostajia ei tosiaan ollut (nettimotossa myynnissä samanlaisia 100 kpl), niin takuu oli sillekin annettava ja sitten vasta vaihtoi omistajaa. Eikä siitäkään kuulunut mitään soittoja perästä, eli hyvin kai pelasi skootteri myös seuraavalla omistajalla.
     
  7. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    No miten se yksityisen antama takuu sitten pelaa? Kauppa puretaan jos tulee vika? Eikai ostaja voi muuta kuin luottaa sitten siihen että myyjä pitää sanansa? :eek:
     
  8. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

    Ei muuta voi kun luottaa. Vaikka papereihin kirjattaisiinkin jotain, ei se juridisesti paljoa paina. Myyjä korjaa sen sitten omalla kustannuksella kuntoon, jos ongelmia tulee. Kaupan purku ei ole sama asia kuin takuu. Takuustahan ei saa ostajalle tulla kuluja. (muutoin se ei ole takuu). :eek:
     
  9. Raider Japa

    Raider Japa Gearhead

    Yksityisellä myyjällä takuu päättyy siihen kun takavalot ei enää näy. (leikkisästi) mut niin se vaan on.
     
  10. rahikainen2

    rahikainen2 2nd gear

    Tuossa pölähti äkkiä kaupan joskus muinoin -90 luvulla veekasissa esitelty laikka-avo 67 Fury. Väriltään metallihohtopunainen. Hintaa oli kaikki 2000€. Voi kun olis kerenny.
     
  11. M

    M Gearhead

    Joo, en mä ainakaan uskaltais vanhaan tai uudempaankaan antaa takuuta sen verran kalliita remppoja saattaa tulla. Ostaja kunnolla revittelee, rikkoo vaikka laatikon niin ai ai.. Noitten uudempiin sähköviat ne vasta kalliita onkin. Tietty on toinen juttu pitää luvatusta kiinni.
     
  12. Rytari

    Rytari Gearhead

  13. ktech

    ktech 3rd gear

    eiks noissa kuulu olla se LT1:n perustuva 4.3 V8?
     
  14. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Saman auton voi ostaa myös V8-moottorilla ja 2800€ halvemmalla.

    http://www.nettiauto.com/chevrolet/caprice/6624201
     
  15. piiparinen

    piiparinen Gearhead

  16. passerby

    passerby Gearhead

    Chevy Van.. 93 vai 83?

    Tätä ihmettelin jo muutama kuukausi sitten kun oli edellisen kerran myynnissä. ja nyt on taas... sitä vaan että myykö joku tässä pokkana Kasi-kolmosta Vania Ysi-kolmosena??? :odroll: Keulamaskista lähinnä päättelen. Ja muusta olemuksesta..

    http://www.nettiauto.com/chevrolet/chevy-van/6733505
     
  17. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

    On se -93. Tuo on kevyt kuorma-autona vaikeampi myytävä. (Eli pitää olla halvempi kuin pakuna.)
     
  18. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Miksi?
     
  19. ido59

    ido59 Gearhead

    Potentiaalisia ostajia ja kuljettajia kuorma-autolle on vähemmän: B-kortti on yli 80%:lla suomalaisista. C-kortteja on vain murto-osa siitä.
     
  20. TempestSTW

    TempestSTW 2nd gear

    C-kortti kokenut tosiaan aikamoisen muodomuutoksen, itse -83 syntyneenä taisin olla viimeisiä jolloin se oli vielä melko halpa ja saa sillä edelleen ajaa ammattiautoilua+ omia C-kortillisia, nykyäänhän C-kortti jo pelkästään törkeän kallis+ jos haluat ammatiksesi ajaa niin vaaditaan melko lailla lisäkoulutusta päälle. Muistikuva on että 2001 B-kortti oli 6000 mk ja C-kortti 7500mk. Voi olla että laski hieman kun oli kevarikortti alla joka riitti siihen että samalla myös kevarikortti päivittyi A-korttiin jolla sai suoraan ajaa sillon jo 18 veenä isoa mopoa. Sekin kai muuttunut jo.
     

Kerro tästä muillekin!