Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Jaahas, postitäti toi SCT SF3 tunerin, niin pitihän se heti kokeilla.
    Street tune sisään ja muutama uusi parametri. Nopeus rajoitettu 55 mailiiin tunnissa. Näppärä vehje. Jos painuis pihalle ja vaihtais noi postissa tulleet amber äärivalotkin punaisten tilalle, sekä alkais repiä kalvoja ikkunoista.

    Edit:
    Apukuskin ikkunasta kalvo lähti hyvin yhtenä kappaleena mutta kuskin puolen klasi olikin sitten hankalampi. Lähti suiruina.
    Katkopalaveitsen terä on tosi hyvä tuohon hommaan. Liimojakaan ei jäänyt lasiin, lähti kaikki pois tuolla terällä. :)
     
  2. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Asetooni tai vastaava aine ota helpost loput. Ei jää naarmuja. Mulla oli sama asia, sit kuskin puolel oli eritäin tiukassa. Irtoi vaan pikkusuikaileina. Ja kaikki liimat jäi. Mattoveitsi suositeltii... :mad: saata ol et olis varma viellakiin liimat siel. Oliks noi äärivalot E-merkituja.
     
  3. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Mulla lähti noi liimatkin hienosti pelkällä katkoveitsen terällä skraappaamalla. Ei tullu naarmuja.

    Juu, äärivalot on e-merkitty.

    Nyt on purettu sitten etupäästä syyläri, fan schroud vai mikä lie, fan clutch ropeleineen ja vesipumppu.
    No, paskanahan se vesipumpun ropeli oli. Murtunut juuresta ja pyöri kuin puolukka ahterissa. Miten helvatussa ne kehtaa tehdä ropelin polymeeristä eli muovista joka taatusti hajoaa jossain vaiheessa. Onneksi tilasin nyt metallisella ropelilla olevan version.

    Joutui muutaman työkalun ostamaan kun fan clutchin mutteri oli jotain 50mm/2". Ostin sit 18" jakarin. Irroitus oli helppo, kun pisti reiästä tangon, joka esti ropelin pyörimisen ja sitten isolla jakarilla auki hieman kylkeen vasaralla napauttaen.

    Pitänee taskarin kanssa ettiä se yksi kehikon kadonnut pultti. Mihkä lie konehuoneesen putosi. :(

    Onneksi tänään on poutaa. :)
     
  4. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Kasaillu tuossa odotellessa valmiiksi sitä Sinisterin filtterihässäkkää ja vaihdellu lamppuja, diesel suodattimen (se konehuoneessa oleva).
    Jenkkipoika oli vetänyt jollain perkuleen liimalla sen kiinni. Meinas usko loppua kun kääsin räikkää, mutta irtoshan se lopulta.
    Blue spring upgrade kit myös vaihdettu.
    On se hyvä keksintö tuo juutuubi. Olis monta kertaa mennyt sormi suuhun. :D
    UPS:n seurantakoodi näyttäis että pumppu ja laturi olis huomenna pihassa.
    Tulee vähän asennuksien kanssa kiirus, kun pajalla pitäis vielä vaihdattaa ne alapallot tiistaina ja etuvaloista saada lausunto. Uusintakatsastus menee umpeen keskiviikkona.

    Ps. Kadonnut pulttikin löytyi alavesiletkun takaa. :)
     
  5. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Tämähän menee vallan yksinpuheluksi. :)
    UPS:ltä tupsahti paketit, toisessa laturi ja toisessa vesipumppu.
    Tulipahan nuokin turattua iltapäivällä paikalleen. Helpompi oli laittaa oikeastaan kaikki rojut paikalleenn kuin irrottaa.
    Samalla laitoin tuon Sinisterin filsusysteemin kiinni ja jäähyjärjestelmän filteröinnin kytkin myös. Öljypuoli laitetaan sitten samalla kun öljyt menee vaihtoon. Onneksi sain pajalta ajan noitten alapallojen vaihtoon tiistaille aamuksi, niin ehtii vielä sinne kattastuskonttorille.

    Mistähän pirusta tähän hätään lausunto noista valoista löytyisi?
     
  6. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Sen lausunnon saa kasuri-inssiltä. Mutta ei siltä joka katsastaa kyseisen auton.

    Varmista että kuvio toimii ja konttorille. Kaikki inssit ei tosin saa lausuntoa kirjoittaa.

    Kysy konttorilla et jos vain yks joka saa lausuntoja kirjoittaa ni ettei hän ala katsastaa autoa.
     
  7. Ck

    Ck Gearhead

  8. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Kiitoksia infosta.
    Pitänee mennä tonne Holmaan tai Hennalaan A-katsastukseen käymään.
    Jaahas, näemmä Nastolaan on avattu uusi A-katsastus. Kurvaan sen kautta ensin.
    Alkuperäisistä DOT ajovaloista oli siis kyse. ;)
    Kaikki äärivalot on jo hyväksytty. Piti asentaa alkuperäisten lisäksi vain keskelle, kun etäisyys toisesta toiseen äärivaloon saa olla maksimissaan 3m.
    Tosin nyt kun vaihdoin niiden punaisten tilalle oranssit alkupeäiset, niin keskimmäiset todennäköisesti voi riipiä irti. Täytyy mittanauhalla vielä tarkistaa.
     
  9. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Kolmannella konttorilla vasta tärppäs, mutta onneksi oli inssi paikalla ja vapaana. Parinkymmenen minuutin hommasta 140 eur köyhempänä ajelin kotiin.
    Tulipahan 50km testiajo suoritettua. Autostahan tuli oikea raketti tolla SCT SF3 tunerilla. :D

    Aika pirukseen menee kaiken maailman lappuihin rahaa.
    Vastaavuustodistus 650 eur
    Lausunto valoista 140 eur
    Lausunto nopeudenrajoittimesta 100 eur
    Rekisteröintikatsastus jotain 250 eur
    Lausunto kuormakorin kiinnikkeistä jokunen euro (tuli häkkyrän valmistajalta)
    Lisäksi päälle vielä muutostyöt.
    Olisko puoltoista-kaks tonnia aika likellä, että saa leiman lopulta.

    Niin no, palohan noihin osiin ja muihin roiniinkin rahaa iso kasa, mutta se on kuin laittas rahaa pankkiin, eli mielenrauha pysyy parempana. :)
     
  10. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Tällainenhan siitä nyt sitten tuli. :D
    Olis tietty voinu noi putketkin maalata siniseksi kun sattui hyllyssä olemaan metallinhohto sinistä kilikali maalia.

    [​IMG]
     
  11. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Muutama projektikuva.

    [​IMG]
    Syyläri, sekä ropelin välisuojuskehikko poistettu.
    [​IMG]
    Ropeli irti.
    [​IMG]
    Pashaksi mennyt pumpun ropeli. Nää ei näissä sitten ikuisuuksiin kestä. Veikkaan että se huuhtelu hajotti ton lopullisesti. Siinä voi olla hauska paikka jos toi hajoaa murusiksi ja muruset tukkiin oil coolerin.
    [​IMG]
    Pumppu vihdoin irti.
    [​IMG]
    Tällä avaimella saa sen ropelin mutterin auki. Tosin siihen on Fordin oma erikoistyökalukin, joka varmaan kätevämpi kuin tuo painava jakari. :)
    [​IMG]
     
  12. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Onkos kukaan asentanut tuon vanhan soittimen tilalle dual din (2-din) kokoista laitetta ja minkälaisia/mistä? Mitä johtosarjoja tarvii hankkia?

    Vanha 6 cd:n soitin temppuilee. Nyt ei ulosta cd:itä ollenkaan vaan kiukuttelee cd erroria.

    Koskee siis autoja 99-04 Excursion/F250/F350, joissa samanlainen kojelauta.
     
  13. Caideman

    Caideman 1st gear

    Näissähän kuuluisi käyttää sitä "kultaista" pakkasnestettä, jossa on korotettu kavitoinninesto. Tavallinen käy pumpun siiven päälle, kuten näkyy... =/
     
  14. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Olen laittanut, tuonut Kiinan multimedia aparaatteja, perus kaurasta ökymalleihin, toiset toimii hyvin, toiset toimii.
    Ebaystä muutos johtosarja väliin ni ei tartte särkeä alkuperäisiä.
     
  15. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Itse asensin 2DIN Alpinen tuohon tilalle. Heittämällä ei mene, vaatii hieman kojelaudan "sorvausta, mutta homma ei mitenkään mahdoton. Muistaakseni leveyden puolesta tilaa vähän "liaankin hyvin", mutta korkeudesta jää paitsi tuo alkuperäisaukko. Sovitinrautaa en saanut sopimaan, mutta mankka kyllä pysyy tilassaan hyvin ilman tuotakin.

    Kuten Remmiveto sanoi, sovitinjohtosarja vaan Ebaysta ja menoksi.
     
  16. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Siellä oli alkujaan ne kultaiset Motorcraftit, mutta silti oli kavitaatiota havaittavissa ja ropeli hajosi. ;)
    Vaihdoin vihreisiin, tai siis paremminkin neonvihreisiin.
    Nyt on pumpun siivet metallia. ;)
     
  17. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Jep. Saksan ebay:stä olen kattelut jo laitetta.
    Lähti se alkuperäinenkin toimimaa, kun otin irti ja kannen pois siitä.
    Oli yksi cd jäänyt jumiin keskellä, eli oli muoviliuskan välissä.
    Sen kun tökkäsin kohdalleen omaan koloonsa, niin alkoi pelata ja sain cd:t ulostettua.

    Noi onkin nettitiedon perusteella herkkiä hajoomaan ja juutuubissakin on noita korjausvideoita.

    Niissä ei pitäisi käyttää itte tehtyjä cd:itä, kun koko voi olla karvan verran isompi kuin tehdastekoisissa. Jäävät sitten jumiin.
     
  18. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Noissa kannattais ehkä käyttää kyljissä muoviliuskoja jotka vedetään soittimeen kiinni ja sitten kojelaudan kyljestä niihin muoviliuskoihin.
     
  19. j-noja

    j-noja 1st gear

    Kyllä aina sen verran kuvaa osaa lukea, että ymmärtää pyytää viisaampaa katsomaan. Jos sulta kuva löytyy/osaat piirtää niin auttaa varmasti. Aiemmin tuolla ketjussa jo vähän avasin tilannetta tuon valomuutostyön hankaloittaessa helpohkoa fixausta. Jostain kun löytäisi sinne takaluukkuun kulkevan kaapelin helposti. Se jo saattaisi lisäjarruvalo mysteerin pelastaa. Takarekisterikilven takanahan on aika nippu johtoa ja liitintä. Niitä yritin käydä jo tuloksetta läpi.

    Eri miellyttävä auto tiettömillä metsäteillä. 4WD pikku lillingissä ja savisissa ylämäissä. Pieniä kiukutteluja tosin nelivedon poiskytkennässä, vaikka ihan owners manual kädessä ajoin. Tiheällä käytöllä sekin tuntui vetreytyvän.

    Näillä tunnelmilla kohti uusia vikavaloja.

    -j-noja
     
  20. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Mäni vituiks tääkin päivä. Pajalla hieroivat niinkauan alapallojen vaihdon kanssa etten ehtinyt uusintakattastukseen. Soitto konttorille ja pitää aloittaa katsastus alusta. Noh, onneksi sentään tulivat hinnassa vastaan. Ei maksa kuin 50 eur. Torstaiksi sain ajan.

    Hajos toi HB5 polttimokin jostain juuresta, kun nyt ei enää pala. Oli jenkkipoika laittanut vinoon.

    Toinen ylläri tuli korjaamolta, kun soittivat ja sanoivat että sulla utossa etupäässä fillarit on kiinni vain 4 mutterilla per pyörä.
    Minä siihen että "mitä vit..." Empä tuotakaan osannut tarkistaa että pyörissä on kaikki mutterit tallella kun kupit on ollu päällä koko ajan.
    Noh, onneksi mulla oli yksi setti aikanaan ostettu, josta nyt sitten jäi vielä 3 tähteelle.

    Onneksi ei ole pultit katkenneet tai mitään pahempaa.

    Mistähän pirusta noita HB5 polttimoita saa päivän varoitusajalla?
     

Kerro tästä muillekin!