G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. jope5

    jope5 Gearhead

    Mulla oli -87 camino missä oli muistaakseni 30mm. nostettu yläjousen kuppia ylöspäin oli hyvä ajaa ja sopivan matala
     
  2. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Moog 5662 on jämy, kiekan voi ottaa pois niin keula on sopivalla korkeudella. Ei keuli eikä laahaa. Sopivat iskarit vielä kauppakassiin.

    Jos noi 5662 laittaa niin takajousituksen löysyys alkaa vituttamaan. Runkokin joustaa kivasti.
     
  3. Ajaja

    Ajaja 2nd gear

    mistä löytys korkeus säätö caminoista gen5 etuvaloille?
     
  4. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Sieltä lampusta, lampunkehyksissä on kolot.
     
  5. Ville.

    Ville. 2nd gear

    Kuis se kiisselin rundimittari modattii bensalle?
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyskään en osaa vastata mutta se rieselin mittari ottaa tiedon laturin W-navasta. Sellainen löytyy joka laturista, se on ihan mikä vaan kentän 3 navasta jotka tasuriin ruuvataan.
     
  7. Johnny V4

    Johnny V4 2nd gear

    Joo ei ole keulalla isolohkoa, vaan pikkulohko alukansilla ja peltisarjoilla jne, joten noi vois varmaan olla aika passelit jouset. Täytyy pistää semmoset hankintalistalle. Kiitoksia vinkistä!
     
  8. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    hmm hmm hmm.. jaa että tuon kojelaudassa olevan kiekkamittarinkin saisi siis ehkä toimimaan vaikka onkin ollut alunperin dieselin mittari.. hmm.. ja mulla oli harkinnassa yrittää säästää kauheesti rahaa ja tuhlata ne uusiin mittareihin. mutta jos ei mun tarviikkaan niihin(kin) tuhlata rahaa lainkaan, oikun kiva juttu. eka video jonka asiasta löysin ameriikaksi:

    http://www.youtube.com/watch?v=aBHf9h3Kx2g
     
  9. Ville.

    Ville. 2nd gear

    En mä tiedä saako mutta ihan kun oisin lähipäivinä jostain sellasta lukenu
     
  10. DX

    DX Double Gearhead

    En muista kovin usein nähneeni GM delcoa jossa olis toi W-nasta valmiina, mut sen voi tehä itekin niinku mudis sanoikin,

    eli liittää jenkakellon signaalipiuhan päädiodisillan ja käämin väliin,
    ei oo väliä mihin niistä kolmesta.
    laturin perseen saa irti ja takas paikalleen laturi kiinni koslassakin, remmi ei todnäk. jaksa vääntää aksilaa niin paljon vinoon linjastaan,
    HUOM. käämi pitää kammeta irti persiin mukana,
    rautalangan pätkällä sit pitää hiilet lukita sisään koloonsa laturin persettä takaisin asennettaessa.

    dieselin orkkislaturi on pikkasen erilainen, napojen määrä tms. poikkeaa perusdelcosta joten jenkakello ei todnäk. näytä sit ihan oikein,
    itellä 20% liikaa, mutta eipä tuo mitään haittaa kun sen vaan tietää.
    Voi olla että sen sais kalibroituakin, mutta enpähän ole tutkinut edellämainitusta syystä johtuen,
    hihnapyörän halkaisijallakin toki vois kalibroida.
     
  11. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    auton hain kotia jousi ja iskari rempasta ja kyllä muuten muuttui jämäkämmäksi heti. oli niin pehmeet jouset ja kuolleet iskarit alla että eron kyllä huomaa.

    mutta jos ennen oli nokka nyypällään ja perse ylhäällä.. nytten on toisimpäin! pah. ei onnistunut kerralla.

    eli takapää madaltui paljon ja etupää jäi kauheen korkeelle. olisi siis voinut katkoa enemmänkin etujousista.

    takapää on kylläkin ehkä ihan hyvällä korkeudella mutta etupään on liian korkeella suhteessa siihen. ainakin tuuman saisi vielä tulla alaspäin auton nokka ennenkuin olisi hyvän näköinen. mutta katsotaan sitä sitten ensi keväällä mitä tehdään. menköön noin toistaiseksi. saattaa se hieman vielä laskea tuosta kun ajellaan hetki.

    josta tulikin mieleen.. kuukauden eka perjantai, jos vaikka lähtisi pori drive by kruisinkiin kattomaan autoja taas. (dx:ään törmäsinkin jo kotimatkalla varaosakaupassa. oli jenkkiautokerääntymis hetki siellä. kolme rinnakkain. dx:n elco, mun cutty ja vihree muskeli mopari.)

    pakkokin oikeesti ajella hetki ja tutkia menikö ne kaasarin säädöt pieleen vai ei. mekaanikko ruuvaili hieman sitä kaasaria että saisi päästöarvoja alemmas mutta äsken tuntui että lämpimänä ei auto toiminut ihan kunnolla enää.

    edit: nyt uusilla jousilla uskalsi ajaa tiessä olevista kuopistakin yli lähes normaalisti. lisäksi pienimuotoinen gbody kokoontuminenkin saatiin aikaiseksi illalla kun kolme lopulta kerääntyi paikalle. eli kaksi cutlassia ja elco. ja kun muun merkkiset luovutti ja lähtivät kai kotio, niin me sitten vaihdettiin paikkaa missä jatkaa jutustelua.

    ja lisäksi kiitoksia cutlasscruiserille että sääti mun kaasaria pikkasen illalla siinä parkkiksella. ja auto alkoi toimimaan paremmin. kovin vaan tuntui olevan liukasta kaikkialla kun se tihkusade kasteli asvaltit. tehottomallakin vikisee renkaat.
     
  12. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    Millaisissa korkeuksissa teidän autot muuten liikkuu?

    mitaten maasta vanteen keskiön läpi kurakaaren alareunaan?

    renkaiden koko tietenkin olisi hyvä myös tietää.

    eli minulla:
    etupään korkeus aiemmin, niillä kuoleentuneilla jousilla ja iskareilla oli noin 60cm maasta lokarin kaareen.

    uusilla jousilla ja iskareilla nokka on nyt noin 66.5cm korkeella. (renkaan 215/60/15 yläreunan ja lokarin kaaren alareunan välissä on nyt noin 6cm tyhjää)

    eli jäi siis minusta noin 3cm liian korkeelle siitä mitä olisin halunnut ja mihin luulin sen menevän sillä kun katkoin jousesta pätkän pois.

    takapään korkeus. harmi kyllä en huomannut mitata minkä korkuinen oli vanhoilla jousilla.. tai jos olen mitannutkin, en muista mitä se oli. paljon korkeemmalla ainakin. väittäisin pari tuumaa noin kuvista päätellen. (ennen renkaan päälle mahtui pari sormea ennen lokasuojan reunaa.. nyt rengas on hyvin lähellä tasan tai jopa hieman kaaren sisäpuolella, 255/60/15)

    nyt korkeus on noin 66,5cm (maasta, navan läpi, lokarin kaaren alaosaan). toinen puoli, kuskin, on kai sentin korkeemmalla kuin toinen. (en tiedä mutta voipi olla syynä ehkä se että apukuskin puolella on ainakin yksi korityyny vähän heikossa kunnossa.) eipä tuo haittaa, herra kuski kuitenkin painaa keskivertoa enemmän niin tasapainoisemman näköinen se auto on jos toinen puoli onkin korkeemmalla alunpitäen. ;)

    pitäisikö oppia laittamaan kuviakin tänne jotenkin. näkisitte tekin mistä puhun. :)
     
  13. DX

    DX Double Gearhead

    Kaaresta varmaan vaikee saada suoraan vertailukelpoista senttidataa, kun on erilaiset kaariaukot eri malleissa,
    mitta maasta runkoon vaikkapa heti etufillarin takaa olis täsmällisempi?
     
  14. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    hmm.. joo niin varmaan muuten olisikin.

    toisaalta oletin ettei niiden kaarien muodossa ja korkeudessa olisi ollut niin suurta eroa että huomaisi.

    ------

    tänään totesin että ei muuten toimi tuo tuulilasin pesuri kunnolla. parhaimmillaan se saa sellasen 3cm etäisyydelle päättyvän ruiskaisun. eli ei edes tuulilasille saakka vaan siihen metalli koristeelle pari tippaa.

    nyt pitää miettiä löytyykö siitä joku vika helposti vai pääseekö helpommalla jos etsii jostain romuvaraosakasasta jonkun euro/japsiauton pesurin jonka sijottaa siihen tilalle (oikeastaan vain "väliaikaisesti" tuota kohtapuoliin tulevaa katsastusta varten jos se pesuri satutaankin tarkastamaan)
    -------
     
  15. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Kannetaan nyt korsi kekoon tuosta ajokorkeudesta, samalla kun tuli pestyä auto talviteloille siirtymisen takia niin kävi tuo mittaus helposti.

    Eli aika överi kasaristuukki :poff:

    [​IMG]

    Jousina edessä Eibachin 1" tiputtavat. Takana vakiojouset.
    Rengastus 205/65/15 ja 275/60/15.

    Lokarinkaareen maasta.
    Edessä: 61,5cm
    Takana: 75,5cm

    Etupyörän takaa runkoon: 18,5cm
    Takapyörän edestä runkoon: 27cm

    Kyllähän tota takapäätä olis hyvä saada tippumaan tuuman verran ainakin. Eibachin 1" tiputtavat takajouset tiputtavat tota neliovista yli 2 tuumaa, rupeaa keulimaan. Näyttää hölmöltä.
     
  16. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    kuvan lisäys yritys nro kolme:

    eli tässä kuva ennen uusia jousia ja iskareita.

    [​IMG]

    tässä yritys 4.
    uusilla "madallus"jousilla.

    [​IMG]

    takapää madaltui kuten näette mutta etupää heilahti sen seittemän tms sentiä ylöspäin.

    eli vielä pitää asentoa muuttaa tulevaisuudessa paremmaksi. ainakin kerran jumpata etupään jousia jossain vaiheessa ensi keväällä pois ja joko laittaa uudet ja matalemmat tai katkoa noita lyhyemmäksi.
     
  17. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Nojoo, oma mielipide, että geekopissa o vähän oltava etukenoo että on fiksun näkönen. Muuten tulee vähän väsyneen näköinen.

    Takapää ehkä snadisti alhaalla, mutta edestä sais varmaan ihan surutta ottaa vaikka kiekan.
     
  18. laakkius

    laakkius Gearhead

    [​IMG]

    edessä vakiojouset ja 2" madaltavat olka-akselit, takana 1.5" madallusjouset...
     
  19. pataatti

    pataatti Gearhead

    Näyttäis olevan tosi yksilökohtaista mille korkeudelle auto asettuu. Itse nyt hetken pähkäiltyä tullut siihen tulokseen että laitetaan ilma-alusta,niin saa just siihen korkoon ku milläkin hetkellä tuntuu.
     
  20. Ajaja

    Ajaja 2nd gear

    eikö se säädettävä? käy miksi euroilmaa?
     

Kerro tästä muillekin!