Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Niin onki mutta litra per kilo per satku äkkiä laskien kulutus on ~0.004L/1Kg/100Km :rotfl: . Kusiaisen kulutus tolla kaavalla on vitusti enemmän :poff: .
     
  2. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Mut kusiaisessa ei oo sitä alipaine kelloa ja seokset on varmaan liian paksulla ja vääntökin puuttuu :D
     
  3. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

  4. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Onneksi näitä ei vielä arvosteta niin korkealle niin minullakin on varaa hankkia tällainen.
    Eihän näistä ny voikaan mitään maksaa, koska liian uusi, koska ei oikea jenkki, koska sitä ja tätä.
     
  5. jake81

    jake81 Gearhead

    Miten määritellään "oikea jenkki"?? No mun poncho on made in canada niin se ei ainakaan ole "oikea jenkki". Mun mielestä se on jenkki jos on jenkeissä valmistettu.
     
  6. Thunderb

    Thunderb 3rd gear

    Kai se "oikea jenkki"-asia riippuu siitä keltä kysyy.. :lol:
    Saanut omastakin kuulla että on liian tuore ja blaa blaa laa..
    Itse olen tyytyväinen kun on Amerikan malliin tilava, rautaa ympärillä, takaveto ja hiljainen V8 hyrinä. Toimii myös mainiosti ympäri vuotisena käyttöautona 8)
     
  7. golden rocket

    golden rocket Gearhead


    :lol: :lol: täs on hyvä tällä periaatteella 80 luvulla kuuskyt luvun impalat yms ei ollut oikeita jenkkejä ja liian uusia :lol: :lol: sen verran että kyllä minäkin ilmaseen ottasin mielummin että kun jos jotain vielä pitäs maksaakkin :lol: :lol:
     
  8. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Kullitettu raketti ymmärsi mistä kommentissani oli kyse.
    Itse aiheeseen palatakseni. Muistaako kukaan saako tankin maadoituspiuhaa käsiinsä tiputtamatta tankkia? Siis sitä päätä piuhasta mikä menee koriin/runkoon? Olis mukava kun pensiinimittari näyttäis muitakin asentoja kuin täynnä-asentoa.
    Joo ja capricen lämppärin ohjauspaneelia saa tarjota, puhaltimen kytkimineen, kierrettävä mallinen kytkin olisi kyseessä. Omastani katkaisija on ehkä kyrvähtänyt ja lämppärinsäädön alipaineohjain vuotaa
     
  9. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    ^Minkä vuoden Caprice?
     
  10. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    armon vuonna 1987 valmistettu... alle vuosi sernobiilistä, onkohan tähänkin autoon laskeutunu ratioaktiivista pölyä jo valmistuslinjalla? tuskin kun alkuperäinen ratio ei ole enää kovin aktiivinen ja sen tilalle asennettu cd-soittokone on sekin vaiennut, ehkä iäksi
     
  11. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Eikö tuo ole juuri radioaktiivisuutta :-?
     
  12. jallu81

    jallu81 3rd gear

    kaverilla olis just leimattu buick farkku hiukan reilu tonnilla. eikä edes ollu pahannäköinen. hiukan harkinnu sen ostoa...
     
  13. Thunderb

    Thunderb 3rd gear

    Sitten vaan ostohousut jalkaan ja kauppaa hieromaan! 8)
     
  14. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Tulipas ryömittyä viikko takaperin hankitun capricen alla. Tähän autoon ei ole muistettu asentaa ruostetta! Kori on lähes kauttaaltaan terve. No tokihan se varapyörän kotelo on pikkuisen puhki mutta noin muuten. Rungossa on pari paikkaa mitkä saa korjata, toinen apukuskin puolella takarenkaan edessä ja toinen apusimpukan kohdalla rungon ulko/alalaidat.

    Niin ja sain lämppärin puhaltimen toimimaan omalla katkaisijalla. Tuohon oli vedetty akulta suoraa plussa lämppärin moottoriin ja maapiuha kiersi kuskin puolelta tulipellin läpi ja tuli rattiputken alle katkaisijalle, ja siitä maapiuha jatkoi reittiä tulipellin läpi ja akun viereen maihin. Tämä hieno patentti oli tehty ilmeisesti siksi että alkuperäisen johdotuksen liittimet oli hapettuneet tai sitten releen liitin oli hapettunut. suihkautin niihin crc:tä ja rupes toimimaan orkkis johdoilla ja katkaisijalla. Tietenkin purin ko patentin pois ja ansaitsin itselleni noin 7 metriä ylimääräistä johtoa.
    Öljyt ja filsut tuli myös vaihdettua lootaan ja perään, ynnä muuta pientä huoltoa ja tutkiskelua. Vaikuttais siltä että äärimmäisen hyvin sijoitetut 900 euroa oli tämän auton hankinta
     
  15. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    ^Hienoa!

    Muista toi Capricen rahallinen panos/tuotos myös sanotaan 10v. kulutta...kun kuitenkin joku irvileuka nyt tuosta hankinnasta kitisee ja hokee sitä piilojameseioikeejenkkijabensarosvokinvielä -jargonia. :)
     
  16. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Vielä ku tuohon sais jarruvalot skulaamaan. polttimot on oikeanlaiset ja jarruvalokatkaisin toimii... ei millään huvittaisi rattiputkea rueta purkamaan ihan tutkimisen ilosta (tosin sen monitoimiviiksen vois vaihtaa samalla, sais cruisen pelittämään)
     
  17. Toope

    Toope 2nd gear




    Nostan hattua ihmiselle joka tekee juuri näin,eikä käy mätänetista uutta piuhakelaa hakemassa virityksiin :D
     
  18. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Oli tuossa jo sellainen pieni turvallisuuskysymyskin, kun se katkaisija roikkui liitimet paljaana johtojen varassa, ja johdot tuli n. 10cm pitkälle rattiputken ja rattiputken alla olevan muovin välistä.. Ajoneuvosähkötarvikkeiden myyntiä pitäisi rajoittaa.
     
  19. jake81

    jake81 Gearhead

    Noi suomi sähköt on kyl mukavia. Ite oon ponchosta purkanut n.repullisen ryöstöliittimiä ja ihan jouto piuhaa mut vieläkin niitä löytyy, eikä mitään hajua miks niitä on tohon tungettu. orkkis daisuli mut oli viritetty nappihehku ja paljon muuta viritystä on löytynyt, ennen en ajoon ota ennenkun on sähköt selvitelty ja siistitty.
     
  20. Timmo

    Timmo 1st gear

Kerro tästä muillekin!