Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Tänään ei ollu taas mitään ongelmaa. Ameriikan sivuilla poijjaat epäili useassa samansortisessa häiriössä että suuttimesta olis menny oo renkaat. No mullahan ne on vuoden vanhat ku suutinten kupit laitoin vaihtaen...

    Polttoaineen painetta aloin epäilemään ton vajaasylinterisyyden aiheuttajaksi?? Ja savutukseksi sen että turpon läpi kusee (EBP) Downpipeen öljyä joka sitte palaa sieltä pois??
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Eli savutusta on sit ilmeisestkin ollut jo ennenkuin alko käymään vajailla, tai toisinpäin.

    Oli miten oli, polttoaineen paine on helppo mitata siitä "rengasventtiilistä". Ilman läsnäolo systeemissä kannattaa myös tarkistaa. Sehän tapahtuu laittamalla pätkä läpinäkyvää letkua siihen missä paluulinja lähtee.

    Paras kun alkaa systemaattisesti mittaamaan asioita, arvuuttelu käy äkkiä hermon/kukkaron päälle.
     
  3. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Juu mulla on kulhon kyljessä schrader venttiili mistä voi ottaa paineet. Digipainemittarilla sain tuloksen luokkaa 0.8 bar. En kyllä usko että noin vähän puskee... 4 bar luokkaahan tuon kuuluis olla...
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Olisko käyny niin onnekkaasti että vika löyty heti?
     
  5. Turisti_85

    Turisti_85 1st gear

    Starttaus ongelmaa täälläkin,
    2000 7,3PS pyörittää jotenkin pirun nihkeesti n15sek ja sit tärähtää käyntiin savun saattelemana.
    Vaihdettu
    Akut (2x100ah)
    Hehkut
    Antaa yös jonkun sekavan korkeuden tunnistin anturin vikakoodin... En edes tiedä mikä tuo on ja missä saatika liityykö mitenkään tuohon vikaan..?
     
  6. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Mikä se sun koodis on noin niinku numeroina??
     
  7. Turisti_85

    Turisti_85 1st gear


    Voisin kattoa jos kaveri viikonlopun aikana ehtis tulla tsekkaamaan, ei meinaan muista ku tosta aikaa jo 4kk... Oisko tekstinä ollu ehkä jotain capin airpressure sensor ja sijaitsis jossain vänkkärin puolella hytissä...?
     
  8. elmer

    elmer 3rd gear

    Totaaa.... Miksei yhtäkkiä ohjaamo valot ja gargo light sammukkaan...?
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kiersit valonuppia liikaa, ota hieman pakkia.
     
  10. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    ...mittareiten taustavalaistukse nappula :wink:
     
  11. elmer

    elmer 3rd gear

    Se tiedos mutta mutta ei ollu naksun takana. Piti hetki pyöritellä laidasta toiseen niin sammu. Yleensä nuo vanhetessaan ei vaan sytytä mitään mut näköjään voivat tehä niinkin että ei sammuta....
    Ajastin samassa paketissa vai jossain muualla?
     
  12. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Jahah sulla voi ol onkelma jossakiin oveen solenoideissä. Eli ei saa jostakiin ovelt signaali. Noh ymmärtä että ovi auki. Valot sammu itestä tietyst jonkin ajan n.15 minuutin kulutua, vaik oliski ovi auki. Miten toi keskuslukitus toimi. Kokeile jätaks see jonkun oveen auki vaik painatkiin lukko. Pitais myös sammuta sisävalot kun painat oveet lukkoon. Ajastin pitais ol ohjelmoitu auton keskusyksikölle ja siihen ei pääse käsiks ilmaan koneeta.
     
  13. elmer

    elmer 3rd gear

    Yhtä ovea tuppaa jättään auki lukosta...
    Ja vieläkään ehtiny perehtymään mankan ja ikkunoiden ajoittaiseen toimimattomuuteen. Saatikka nelikon tilttaaminen... :poff:
     
  14. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Autossani oli kuin olikin, tai ainakin pitäis olla VINnin mukaan kitka lukko. Taitaa vaan olla parhaat päivät jo takana :(
    Voiko tästä varmistua perää avaamatta, kuoren pulttien alla on kaks peltilätkää. En vaan silloin alla kontates huomannu katsoo mitä niis oli stanssattu. Ja minkälainen operaatio on kunnostaa kitkalukko. Rockautos muistaakseni levynippu oli myytävänä. Onko jotain mitä pitää huomioida vai vain heittää uudet rojut sisää, ja mistä ja mitä ölpät perään ??????
     
  15. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Mistähän kannattaisi ryöstää pitkien signaali lisäpitkien releelle? Auto on 2001, mutta siihen on asennettu 2005 mallin Hellan eurovalot. Valoina yksi kpl H7 kummankin puolen ja pitkät/lyhyet pelaavat varjostimella.
     
  16. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    No siitä omien pitkien johdosta releelle.
    Omastakin pitäs laittaa uudet virtapiuhat valoille ja alkuperäsil vaan käsketään relettä. Eipähän kuormita valokatkasijaa niin paljoo, mustis ainakin oli sulanu mokoma, ei ollu kivaa kun pimeäl alkaa valot pätkii :mad:
     
  17. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    tuossa juttu siittä, http://www.guzzle7pt3.com/rdiff.php öljy SAE 75W-140GL synteetinen, jos ei siinnä oo valmina LSD lisaainet, sit Ford part no. C8AZ-19B546-A mukaist lisaainet joukko ja menoks :eek:
     
  18. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Se vielä että VIN ei kerro lukosta mutta ovenpielen kooditarra kertoo. Ja perän peltilapussa jos on L kirjain tyyliin L.10, L.73 tai L.55 niin perä on lukollinen.
    Lukosta itsestään mä en tiedä mitään. Asia kiinnostaa jossain määrin kun kerran yhdessä sellainen on, toiminta vaan on siinäkin niin sun näin.
     
  19. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Ai jaa, hyvin siltä lista tuli varusteista mitä on ja ei ??
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Niijoo jos käyttää jotain tietokantaa mutta siis VIN numeroa suoraan tuijottamalla ei. Esim moottorihan siitä näkyy ihan suoraan.
     

Kerro tästä muillekin!