G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. pataatti

    pataatti Gearhead

    Ei tommosen ilma-alustan tekeminen niin kauheen kalliiks tule jos ei mene ostamaan täältä valmista sarjaa. Kun pystyy jonkin verran täyttää työnantajan hyllyjä apuna.
     
  2. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    pataatti: jos teet ilmapussi alustan. niin voisitko listata vaikka tänne näkyviin siihen käyttämäsi tarvikkeet ja osat. jos joku haluaisi kopioida systeemin joskus. :)
     
  3. pataatti

    pataatti Gearhead

    Kyllä se sopii. Pikku hiljaa alkanu keräilee osia. Kaveri oli ennen linja-autotehtaalla töissä ja sieltä on jäänyt talteen jarrupainesäiliö joka tulee painesäiliöksi.
     
  4. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    tuli muuten vm 80 oldsmobile service manuaalit jenkeistä.. on siinä kirjoilla painoa ja kokoa. (fisherin body manuaali oli toinen). oletinkin isoksi mutta silti koko vähän yllätti.

    joo eihän se ihan kaikkeen auta vaikka laaja opus onkin, kun tuo mun auto kulkee "väärällä" tekniikalla ja on vuosien saatossa jo vähän ns. säätäjiä käynyt tekemässä virityksiä. avuksi on kai varmasti mutta ainahan sitä toivoo ettei koskaan tarvitse tuollaista kirjasta. vaan auto toimii aina ongelmitta :)
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onkos kukaan isolohkoo pistäny keulille lähinnä cutlasseihin?

    Jos 350cid on suurin mitä saanut niin 25% antaa mukavat 437,5cid näin ilman tehoista puhumista...

    Tosin se yleisin ja edullisin 454 jää ulkopuolelle.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    455 kikkaran olen tunkenut Gaykoppa oldsiin. Lämppäritsydeemiä piti pikkasen muokata muuten meni heittämällä reikäänsä.
     
  7. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Onhan tuos munkin oldsis ollu ihan ilmeisen menestyksekkäästi 455. Lämppärinkotelot tosiaan näyttää olevan mullakin made in finland.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Yhden turkkulaisen nakkariomistajal tollasen väsäsin joskus muinoin, olisko sama hylsy?
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Laillisetihan sitä ei papereihin saa enää? Muistan kanssa kun on ollut myynnissäkin muutama missä papereissakin pata ollut.
     
  10. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Voi hyvinni olla, jos rekkarin muistat nii voin sanoo :)

    Alkuperänen diiseli, metallisininen. Peltisatsit kiersi rungon takimmaisilta primääreiltä, kuulostaako tutulta :)
     
  11. DX

    DX Double Gearhead

    ostin teivosta tollaset fillarit oldsiin, oli just saman kokoset -kun nytkin alla olevat- kumeksetkin valmiiksi päällä, hyväkuntoisetkin, takafillarit oikeestaa uuvet.

    http://www.seriouswheels.com/1970-1979/ ... ro-Z28.htm

    Että kiitoksia vaan GM dealerin velipoijalle, tohkeennuin vanteisiin niin pahasti,
    että melkein hävetti viiskymppiä tinkata kun lähtöhinta oli siihen heräteostosmielentilaan valmiiksi tontilla ja piti oikke keskittyä etten heti kättele ja kiertelin ensin alueen parikin kertaa ja puoliksi toivoin et joku muu veis ne sillä välin. :lol:

    etupallot on jo alla ja kumekset hiljaiset ja hyvät ajaa ja puntissakin,
    9 tuumasten takavanteiden päkspeissi on vaatimattomasti tuuman liian suuri,
    että ne jäi vielä ruuvaamatta alle.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei mutta muutenkin toi muisti pätkii paloittain.
     
  13. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    DX ei lainkaan pahan näköset vanteet.

    -------
    en ole vielä noita service kirjoja alkanut lukemaan läpi joten pitääpä kysyä täältä ensi alkuun..

    pitäisikö noiden istuimien selkänojien lukittua jotenkin ajo- eli ala-asentoon?

    eli 2 ovinen auto jossa eteenpäin kaatuvat selkänojat tuntuvat kaatuilevan ihan vain työntämällä.. eikö niissä ole samanlaista lukitusvipua niinkuin modernimmissa euro ja japsi autoissa on?
     
  14. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Mulla ainakin on niissä selleinen turvavyön rullan tapainen hihna joka jarrutuksessa lukitsee selkänojan..muuten se pääsee kääntymään vapaasti.
     
  15. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    jaa just, sen hihnan pitäisi reagoida jarrutuksessa jotenkin.. okej. (turvavyömäisesti nopeahkosta liikkeestä lukittuen?)

    kiitoksia pitääp testata.

    oon vaan tottunut että on joku lukitusvipu jota vääntämällä penkki kääntyy.. ja tuntuu että niin on kaikki muutkin jokka sinne takapenkille ovat menneet tai poistuneet.. kaikki etsii jotain mistä vääntää ennenkuin työntävät penkin selkänojasta.
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mullakin kaksovisessa aikanaan ne pysy ajossa ihan hyvin, apparin penkki kun oli tyhjänä niin ei ikinä kippaillut itsekseen eikä kovissakaan jarrutuksissa taittunut jakkara itseltäkään.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Aijai tallin syövereistä löyty rattipylväs ratin kera, komia alkup kaksipuolainen ruskea ratti -> eli joutaa jonkun laittama grantti hevilettiin.
     
  18. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    Aarteiden löytäminen on hienoa.. etenkin jos vielä omiaan löytää. (eipä tartte ainakaan maksaa enää niistä taikka hakea kaukaa)

    sulla kun on näitä gbodyjä ollut jo kai useampi niin tietenkin aarrelöydöksiä voikin olettaa joskus tulevan eteen.

    ----
    omista aarteista puhuen niin itse en ole vielä edes kerinnyt avaamaan pakettia jossa pitäsi olla se varalle ostamani vaihteisto palkki. (saa sitä sitten silpoa tulevaisuuden tuplaputkia varten ja jää alkuperäinen vielä varalle)
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kolme noita vasta on ollut :odroll:

    Tollanen vaihteistopalkki tekis kanssagutaa mutta pitää varmaan se alkuperänen veistellä talven aikana.


    Harmittaa kun tuli ylimääräinen virheetön takapuskurikin annettua yhden mukaan...
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Uus ratti paikallaan ja kyllä muuttu ajotuntuma kerralla ai että. Nyt löytyy taas sitä keveyttä ja letkeyttä.

    Granttiin verrattuna varmaan kaksi tuumaa isompi halkaisija.
     

Kerro tästä muillekin!