G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tollanen harvinaisen ehjä manuska löyty, jos tarviit niin tarjoo jotain.
    [​IMG]
     
  2. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    nyt on rungon reikiä on paikkailtu.. ja taas saa ajella ainakin sen 13kk ihan luvan kanssa.. eli hitsaaja käytti auton samalla myös katsastuksessa eikä ollut näemmä ollut mitään valitettavaa siellä suunnalla. :)

    nyt pitäisi kohta päättää alkaako koekaniiniksi vai ei.. eli tuli tuossa joku viikko hullu ajatus mieleen tuosta roikkuvasta kattoverhoilusta mieleen. eli irrottaisin sen kattopaneelin sieltä katosta. repisin sen lopunkin verhoilun pois. ja käsittelisin sen pahvin jollain avolavojen bedliner tyyppisellä kumisuoja massalla. ja asentaisin sitten takasin paikalleen sitten sellaisenaan joskus keväällä taas.

    onkohan kukaan kokeillut sellasta tehdä aiemmin?
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Meinasit sen alkuperäisen mineriittipahvin :D tai mitälie onkaan kanssa tehdä tuon?

    Miksei se massa katossa menisi mutta pahvia siihen ei varmaan enää tartte väliin laittaa?
     
  4. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    joo sille uusi pinnoite. ei tarttis enää miettiä verhoilun pysymistä ja vahvistaisi sitä pahviakin vielä samalla.

    ja jos sen pahvin laittaa takaisin paikalleen niin se olisi ns huolitellumman näköinen sen kanssa. esim ne muoviset listat ja verhoilut näyttäisivät normaalimmalta sen kanssa, jäisi erikoiset välit sinne ilman pahvia. ja miten muuten ne muovit kiinnittyy sinne, vaatiiko se pahvin sen takia sinne?

    jos heivaan pahvin täysin hukkaan niin silloin luultavammin päälystäisin sen kattopellin jollain vaimennusmatolla kokonaan ja jättäisin sen sinne "verhoiluksi". esim stp:llä on nykyään mustalla foliopinnalla olevaa mattoa. sellanen varmaan häipyisi sopivasti näkyvistäkin ilman päälystämistä tai ylimaalausta.
     
  5. elky

    elky Gearhead

    Minä ajelin pari kesää ilman kattopahvia ja päätin laittaa sen sitten takaisin. Listat jää helisemään ilman pahvia ja autossa kaikuu muutenkin, lisäksi sisusta on aika ruma ilman pahvia. Päädyin sitten korvaamaan alkuperäisen kankaan viinipunaisella keinonahalla, joka näyttää ihan siedettävältä punaisen sisustan kanssa.

    Sen roikkuvan kankaan alla on vaahtomuovikerros, jonka irrottamisen tarvitaan aikaa ja kärsivällisyyttä.

    Jos haluat olla varma kattopahvin ulos saamisesta ehjänä, irrota molemmat etupenkit.
     
  6. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    joo kaveri vaihtoi omaansa myös punertavan keinoeläin katon ja penkki senkin piti poistaa että mahtui kunnolla ovesta ulos.

    ja siitä muistelinkin että ilman pahvia jäisivät ne muut osat helisemään.

    jaaha siellä on joku vaahtomuovikin.. sehän tekeekin operaatiosta sitten aika rasittavan (tuota pinnoitusta ajatellen) hmm.. jos ei helposti lähde niin täytyy sitten vielä miettiä josko vaan liimailee jonkun kangas tai keinoeläimen siihen päälle. pitää katsoa jos tästä innostuu alkaa purkamaan vielä syksyllä sitä pois vai jääkö kevään haaveiluiksi.
     
  7. G20

    G20 Gearhead

    Tänään haettu Caminoon jouset ja iskarit.. 8)

    [​IMG]

    ..ja samalla reissulla alko mopo keulimaan piti sitten ostaa takajarruihin kaikki uutta kilvistä lähtien.. :eek:
     
  8. DX

    DX Double Gearhead

    se vaahtomuovi on muuttunut "tuhjuksi" siks se rätti putoaakin, ite irrotin tuhjun muistaakseni tylsällä moralla kaapien ja loput kasikymppisellä hiplaten, sai samantein karhennuksen.

    sit kiillon vesiohenteisella lattiamattoliimalla kiinnitin uuden vaahtomuovipohjaisen rievun, kammalla liimaa molempiin ja hetken odottelun jälkeen mankeloittin rystysillä varovasti yhteen, tiiä sitten kuinka tulee pysymään kun vuoden vasta ollut.

    se "pahvi" on sit melkosen haurasta uretaania, että VAROVASTI.
     
  9. maddis

    maddis Gearhead

    Itselläni oli kattoverhoilu lähtenyt irti tosi pahasti. Kangas lähti ihan nyppäsemällä irti kokonaan. Lisäksi vaahtumuovi oli muuttunut 'kakkupohjaksi' jonka pystyi kaapimaan tosi helposti pois.

    [​IMG]

    Tämmönen siitä sit tuli. Hieman jäi sivuille ryppyjä, kun kangas oli paljon paksumpi kuin alkuperäinen. Kangaskaupassa oikein ihmetteli myyjä, että noin ohutta kangasta kun kerroin mistä se näytepala oli lähtöisin.

    [​IMG]
     
  10. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Samanlaista kun mun, tod näk saanu joskus vettä!

    Itellä tuo kattopahvin liimaus meni vituiks, foami pysyy kyllä tossa lasikuitu"rungossa", mutta nahka tuli sieltä kesässä alas, en tiiä oikein et millä sen liimaisi että pysyisi. Pitänee ottaa talvella alas.
     
  11. maddis

    maddis Gearhead

    Auto on seissyt jonku 6-7 vuotta joten silloin lie kosteutta saanut, vaikka kosteudenkerääjät olleet ohjaamossa.

    On tuo katto pysynyt jo kuukauden tms. verran ylhäällä. :) Saa nähdä sit ajan kanssa miten tuo tuolla pysyy.
     
  12. Johnny V4

    Johnny V4 2nd gear

    Onko kukaan tilannut TÄMMÖSTÄ uutta kojetaulun päällistä Suomen kautta? Pistin tuonne El Camino Storeen jo tilauksen menemään, enkä viitsinyt ottaa päällistä sitä kautta, koska rahtikulut olisi nousseet 300$. US-Parts? joku muu?
     
  13. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

  14. G20

    G20 Gearhead

    Laitoin myydään osat ja tarvikkeet osioon tyrkylle G-body jouset ja ilmaiskarit taakse, Caminon etukeno näytti niillä tältä:

    [​IMG]
     
  15. G-Men

    G-Men 1st gear

    Oisko hyviä vinkkejä mistä löytäis `87 Regaaliin pyyhkijät vivustoineen ja käsijarru kahvoineen ja vivustoineen, tai sattuisko jollain olemaan sellaiset hyllyssä?
     
  16. Tomsa

    Tomsa 1st gear

    Onko jollain tietoa caminon moottorin värikoodia (vaalean sininen)?
     
  17. saresks

    saresks Gearhead

    Onko kokemuksia Bilsteinin AK-sarjan iskareista tieliikenteessä? Ulosjousto n. 2 x vaimennusta vs sisäänjousto ja lineaarisesti. Kuvittelisin, että ei pahemmin pompota, paitsi jos ovat niin jäykät etteivät liiku normiajossa ollenkaan

    Vehkeessä on reilusti vakioita jäykemmät jouset ja gabriel g-forceilla vielä lullailee hieman pituussuunnassa..
     
  18. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Viittiskö joku mitata jos sattuu olemaan pöydällä tai sitten jos jostain ootte tiedon saanut kuinka pitkä takaiskari g-kopassa on? Puristettuna ja ns vapaana. Tarkoitus ostaa coilit :)
     
  19. laakkius

    laakkius Gearhead

  20. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Perkele, yritin summitilta kattoa mut sieltä en löytäny. Kiitti.
     

Kerro tästä muillekin!