Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Ck

    Ck Gearhead

    Oliko kickdown kaapeli säädetty oikein? Vai onko tää niin uusi missä on se TTVA moottori. Tosiaan taitaa olla gearmanin hommia jos on niin uusi aski.
     
  2. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Olletikki paineet kadoksissa ja levyt palanu, myös jos tv-kaapeli jälkijunassa tai uudemmassa tosiaan kaasuasentoanturi nii voipi paineet olla liian alhaiset. Toi kolmilevyinen on aika tunnoton lukko päällä ja kaasu pohjassa, menee vääntö helposti lootalle päin.
     
  3. elmer

    elmer 3rd gear

    Onko kellään kokemusta ramilla junassa?
     
  4. turbosleeper

    turbosleeper 3rd gear

    No kerran kyselin junakyytiä vr:ltä niin onnistuu mutta pitää ottaa kaks autopaikkaa.
     
  5. veivikaula

    veivikaula 1st gear

  6. Ck

    Ck Gearhead

    Kato niistä hydy letkuista sitten se sisämitta myös, yleensä niissä on kovin pienet sisäreiät, sais olla yhtä isot kun vakionakin.
     
  7. veivikaula

    veivikaula 1st gear

    Jep. Onko se lämmönvaihdin nimeltään mikä on sielä pakosarjan alla? Voiko sen poistaa?
     
  8. Ck

    Ck Gearhead

    ns.Huuhaa ajossa tuskin sitä tarvii mutta erityisolosuhteissa se on kyllä tarpeen. Esim jos on kovaa maastoajoa niin se jäähdyttää tehokkaasti öljyä edes siihen vedenlämpötilaan asti ja todella kylmissä keleissä lämmittää öljyn nopeammin parempaan toimintalämpötilaan.
     
  9. veivikaula

    veivikaula 1st gear

    Joo eli saa jäädä,mutta ton lauhdutinpaketin ajattelin tilata.
     
  10. jusky

    jusky Gearhead

    1/2" hydeletku käy ja jic liitin sinne lämmönvaihtimen päähän.
     
  11. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Joku vois koostaa listan tarvittavista nippeleistä/liittimistä.
    Eli millaiset liittimet lootaan ja lämmönvaihtimeen.
    Mieluiten vielä linkki kuvaan tai suoraan liittimiä myyvään kauppaan.
    Koot oli listattu joskus kesällä viimeksi, mutta tarkemmat tiedot uupui (esmes kunkin liittimen sukupuoli). :)
     
  12. nakkertton

    nakkertton 3rd gear

    Rh 47 laatikossa, omassa kiesissä:
    -Laatikon molemmat liittimet uros 1/4 NPT
    -Lämmönvaihtimen molemmat liittimet uros 3/8 NPT

    Jollain ollu vissiin tossa lämmönvaihtimessa erikokoset kierteet?
     
  13. Chevy_z28

    Chevy_z28 3rd gear

    Se voi olla sitte melkonen paskanpesä se lämmönvaihdin. Omaan autoon vaihdettiin uudet letkut, ja muutaman kuukauden päästä rempattiinkin jo lootaa..
    Oli race-mallin suodatin hajalla ja päästi paskat läpi. Oli sielä oikeetakin vikaa, eli etupannan levyt uusiksi. Ja venakone puhtaaksi.
    Nykyään se ei oo käytös, enkä oo kaivannu. Vedän paljo raskasta kärryä, pellolla, yms. Tulee kyllä seurattua lämpömittaria, muttei oo koskaan noussu liian korkeeksi.
    Ja kylmänäkin lämpenee melkein yhtä nopeesti.
     
  14. jusky

    jusky Gearhead

    Sait yv.n
     
  15. Ck

    Ck Gearhead

    Tota en oo koskaan oikein ymmärtänyt että miks käytetään niitä rallimallin metalliverkkosuodattimia kun ne ei suodata oikeastaan kun isommat kivet. Vakiofiltteristä menee tavaraa aivan tarpeeksi läpi oli sitten 9500rpm 727 200psi tai 3000rpm 48re 200psi.

    Mihin muuten oot laittanu ton öljynlämpömittarin, omaani joskus kans suunnittelin mutta jäi suunnitteluasteelle.
     
  16. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Ittellä ainaski siinä testi reijässä. Maksimit ollu 160f ajossa 135f nukun yöni rauhassa.
     
  17. jusky

    jusky Gearhead

    Saetkae: mistä tilailit niitä raptorin moottoreita? Oma alkaa ilmeisesti hyytymään,13tml takana. Paskoja pumppuja.
     
  18. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Mä laitan mekaanisen mittarin anturin tohon väliin, kunhan ehtis jossain välissä tehdä siihen sen sovittimen.

    [​IMG]
     
  19. Ck

    Ck Gearhead

    Tää on hyvä paikka.

    Testiportit on huonoja sinänsä kun niissä ei öljy kierrä, lämpö toki siirtyy mutta hitaasti. Normaali huuhaa ajossa ei merkitystä mutta jos ryömitään mettässä tai vedetään kärryä ilman lukkoa ni lähtevässä letkussa sen tarvis olla.
     
  20. elmer

    elmer 3rd gear

    Mulla edelleen lavakaaressa hydrauliöljyjäähdytin sähköpuhaltimella. Perus körö ajossa 3-tiehana ohjaa jäähyn ohi ja öljy kiertää vain letkulenkin. Lämpee talvella ja kesällä yhtä nopeasti. Kesä kelillä ja mönkiessä hana toisin niin kiertää kennon läpi ja hätävarana se flekti. Lämpömittarille tein ite lähtevälle puolen heti lootan kylkeen nipan jossa anturin pään sai yltämään jäähdyttäjälle virtaavaan öljyyn.

    Yhden kerran siemenvilja kuormaa vetäessä (jotain 3-5t) meinas alkaa huiteleen yli sadassa lämmöt kun velsa alkoi haraan pehmeelä peltotiellä vastaan....
     

Kerro tästä muillekin!