Edselit Suomessa 2 ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 58 Edselit, 3.1.2009.

  1. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    kyllä NIxonkin oli avoedselin kyysissä etelä-ameriikassa,
    kananmuna sade tuli, oliko Nixoni tai Edselin syy, sitä ei tiedetä :O)
     
  2. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Jotenkin muistelisin, että Norjan Kunkullakin oli Edseli. Oli juttua Norjan Kunkun autoista vuoden 1979 Amcar-lehdessä.
     
  3. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    ....edelleen liikkuu päivittäin ja kohta ollaan joulukuussa :)
     
  4. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    oma Elli Edseli myös ympäri vuoden liikenteessä, nyt ollut pariviikkoa pukkien päällä, vaihdan perän stefaa.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  5. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Mul on toi sama edessä tos talven aikana ku on vuotanu sama stefa koko kesän ja oon vaa lisänny viikottain öölii persuksiin et säilyy voitelut kondiksessa.
     
  6. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    joo, ei ihan mukavimmista hommista ollut.. Äsken laitin paikalleensa pinionin yms , saas nähdä vuotaako enää. Merkkasin pinionin mutterin, kuis ollakkaan kun sen kiersin takasin, ei sitä mutteria voinnu ihan samaan merkin kohtaan kiristää (jäi noin 80 astetta vajaaksi), tuntui että kiristyy niin paljon että crushsleeve litistyis liikaa. Täydellisissä säädöissä näytti kulumisjäljistä päätellen olla rattaat.
    Saas nähdä menikö jotenkin fituiks...

    [​IMG]
     
  7. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    X-runko chevyn shop manual käskee mitata tuollaisessa stefanvaihto tapauksessa ensin perän pyörintävastuksen; toinen pyörä ilmaan ja toinen lukkoon ja momenttiavaimella pyörittää pinionia ja lukema ylös. Uusi stefa ja crush sleeve paikoilleen ja sitten kiritään pinionin mutteria niin että pyöritysvastus on sama kuin aikaisemmin. Jos laakerit tai muut ei vaihdu niin siten päästään takaisin alkuperäisiin säätöihin...muistaakseni :)
     
  8. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    vanhalla crush sleevellä mennään... noh, tavoitteena muutaman vuoden sisään heittää manuaali loota pois, ja tilalle automaattia, perä menee vaihtoon myös, 3.70:1 turhan tihu tomaatille.
     
  9. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    saapui uus puhelin lumia 925. tietty tilasin englannista sopivan suoja kuoren :O)


    [​IMG]
     
  10. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    perä kasassa, nyt ihmettelen millä saan tyhjennyspropun irti ?? Lisäysproppu on 3/4 , mutta tyhjennys proppu on pienempi?

    [​IMG]
     
  11. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Muutes, huomioitkos sä sitä preloadia/pyörintävastusta tossa kasauksessa ollenkaa? Eikait, mut ehkä voi jäädä liian löysälle vanhalla renkaalla, tai sitten ei. Saa sen jotkuu ihan näppituntumallakin sopivaks, mutta sellasella snadilla viisarinäyttösellä momenttiavaimella se pyörintä vastus katotaan. Netistä varmaa löytyy nuo momentitkin uusille/vanhoille laakereille.
     
  12. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    joo, austraaliassa on yks mike, jolla on 6 edseliä, hän neuvoi että kiristää ison mutteria niin kauan kuin helposti menee. Sinne kun alko vastusta tulemaa, kiristää hitusen lisää että hieman tahmeemmin pyörii pinioni.
     
  13. mercakungen

    mercakungen Gearhead

     
  14. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    juu, myöhäistä, on noin 80 astetta löysä se on noin 0-15- - 0.2 mm. Ei kertakaikkiaan normivoimalla mennyt enempää, olisi varmaan crush sleeve liikaa lytyyn mennyt. Saas nähdä menikö jotain pieleen? Noh, jos muutaman vuoden kestää, sitten kenties vaihtuu synkronoimaton manuaali automaati lootan, ja peräkin alle 3.00:1 välityksellä olevaksi.
     
  15. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Kyl on pakko ottaa jo pysyvästi ajoon näin maaliskuun kunniaks ku kelit on tommoset, .....vaikka onhan tos talven mittaan ajeltu muutaman viikon välein :)
     
  16. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    Juuh, Tänäänkin ajellin 20 kilsaa täällä Salossa , mukaavaa on ajella Elli Edselillä, tuottaa lämpöö paljon paremmin sisälle kuin mun 2003 Motukkka , perkeleen "nykyautot" vähä turhan viileitä vekottimia !! NOh, kyllä pari kuukautta vielä, että uskaltaa katon laskea, ettei keuhkokuume iske :O/
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  17. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

  18. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    Muistakaa TÄNÄÄN sitten ajaa Edseleillänne, on "E-päivä", 4.9.1957, 57 vuotta sitten Edselit tuli myyntiin, heh heh
     
  19. esmi

    esmi Gearhead


    Ihmettelinkin miksi oli lipputangossa lippu!. :eek:
     
  20. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    Mitenkä on, ajokausi kun ei oo vielä lähelläkään loppua, mut aftermarket-mallin lämmityslaite on tehoton. Meinaa jalat jäätyy, niin onko 58-60 voorteissa sama lämmityslaite?

    E: ja auto on -59 Ranger
     

Kerro tästä muillekin!