Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Alkuperäinen johto oli vaan jätetty piiloon pesurisäiliön alle, mutta sieltähän se löytyi ja homma pelittää! Toisella puolella enemmän rojua tiellä ja sieltä oli jo johtohässäkkä rosvottu Hellan umpioille.
     
  2. NHuttunen

    NHuttunen 1st gear

    Missäs Porin alueella voisi käyttää noi ylä- ja alapallonivelet prässäyttämässä.? Hiukan koitin kikkailla mut totesin vaan että perkuleen piukassa on. :E
     
  3. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Mä polttoleikkautin 30mm teräslevystä itselleni prässin, ja hankin muistaakseni 20tn pullotunkin ja sopivia holkkeja putkifirmasta. Niillä meni nätisti, mut mä kyl asun espoossa. Vähän on matkaa.

    Jos haluat kuvan ja mitat levystä... niin laitas yksityisviestiä.... kun ei niitä taida tähän saada laitettua liitteeksi.

    Levy makso muistaakseni n 40€... ja tunkki oisko ollu samaa luokkaa vai jopa halaavempi.
     
  4. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Palloniveliin ei tarvii kun nivelten ulko ja sisähalkaisijat omaavat putkenpätkät, tukevan alustan ja kookkaahkon vasaran lisäksi reippaan ja iloisen mielen. Toki prässikin on ihan hyvä, mutta samat työkalut vasaraa lukuunottamatta tarvitaan.

    Oliko noissa venttiilikopantiivisteissä joku merkki ehdoton must? Olis aika vaihtaa ku kusee pakosarjojen ylle. Samalla pitää varmaan ottaa suuttimien OO-renkaat. Yankee foorumeilla puhelevat jotta kylmänä hetken vajailla käynti ja sininen usva hormista johtuis kusevasta suuttimen OO-renkaista?? Miksi se häiriö tulis sitte vaan kylmänä? Ja noin 15 sekuntia?
     
  5. NHuttunen

    NHuttunen 1st gear

    Joo, lekalla koitin paukuttaa aluksi menemään mut totesin että ovat niin piukassa et ennen kuin rikon jotain niin vien prässättäväksi. :) Komeesti irtosivat kun 100t prässillä paino. :D
     
  6. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Missäs matkassa toi turpo pitäs rempata? nyt on 170 000 mailia ja rapiat takana? Tuli oorenkaita kopantiivisteitä ja hehkuja postissa eilen... Otin myös turpon haalaussarjan ku osu silmään...
     
  7. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    ^ eihän se perusremppa kalliks tule. Varsinkin jos on jo osat kotona.

    Meil työnalla tulossa myyntiin vaihto-osana rempattu mieto viri turbo.
    Isompi kompura siipi ja parempi hukkiksen kello. Ei tarvii enempää painetta vaan aikaisempi herätys.

    Ekat viisi taitaa olla myyty jo vaik hinta ja aikataulu on vielä avoin. Kiinnostusta tähän tuntuu olevan..
     
  8. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Mistäs kannattaisi kysellä, jos tarviin excursioniin sen kolmannen penkkirivin? En ainakaan ihan äkkiä sellasta löytänyt purkaamoistakaan.
     
  9. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Hieman asian sivusta, mutta ärsyttävää että jotkut maahantuojat(?) repivät kolmannen rivin irti. Yleensä näissä tapauksissa myös verkko on keskirivin takana. Omassa tapauksessani onneksi verkko oli 3.rivin takana ja helposti irrotettavissa. Joskus tulee sen verran väkeä kyytiin, että extraistuinpaikat ovat tarpeeseen, toisinaan taas tavarankuljetus vaatii kolmannen rivin "kääntöä" ja tuossakin hyvä kun ei ole verkkoa tiellä. Laitontahan tuo vissiin on, mutta niin moni muukin arkipäivän asia joten voi-voi...

    Itse etsisin varmaankin motors.ebay.com -sta.
     
  10. asperiini

    asperiini Gearhead

    Mulla on tuommoinen Cursionin kolmas penkkirivi joka joutaa myyntiin.
    Tämä on 2000 mallisesta Limitedistä, väri harmaa.
    Täysin ehjä ja säilytetty lämpimässä tallissa.
    200,- € ja noutaa saa Kirkkonummelta.

    040 7626202
     
  11. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Onkos pykälät muuttuneet?

    Muussa tapauksessa tulee se 3. penkkirivi kalliiks...
     
  12. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Tuskin penkkirivi itsessään on laiton, mutta max henkilömäärä on rekisteriotteessa. Omani on ainakin katsastettu 3.rivi asennettuna ilman ongelmia. Tavaraverkon laitan katsastuksen ajaksi kiinni.
     
  13. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kyl ainakin minulla lukee istumapaikat.
    Jos liikaa porukkaa, poliisi (jos huomaa ja tietää) ni voi määrätä ha autoverot.
     
  14. Sidney

    Sidney 2nd gear

    No mutta eikös katsastamalla uudelleen saa lisättyä henkilömäärää?
    Kun autossa on turvavyötki paikallaan?

    En ole kysynyt vielä, mutta katsastusko kalliiksi tulee?

    Vai tarkoititko Remmiveto jotta tulee kalliiksi kun jää kiinni poliisille koska liikaa porukkaa?
     
  15. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Sitä tarkoitin.

    Et saa lisäpaikkoja koska ajoneuvon massat ei riitä. Max 6 jos vaihdat pickupin et sohvan.
    K-A; ssa täytyy hyötykuormalle jäädä enemmän kantavuutta kuin henkilöstölle.
    Toiset koijjaa keventämällä ajoneuvoa mutta kusetuksella ei tässä maassa pärjää. Ja se voi tulla vielä takas koska jos voidaan todistaa et muutosleima on saatu huijaamalla ni maksajakin löytyy.

    Suomessa on vain yksi (1) oikeasti laillinen 8-paikkainen Excu minun tiedossa ja siihen on haettu US-Fordilta lisää kantavuutta.

    Tienpäällä voi poliisi määrätä ha autoveron ja sit sillä runkonumerolla ei saa enää kilpiin vaikka maksaisitkin määrätyt verot. Excuun ei saa ha vastaavuustodistusta.
     
  16. NHuttunen

    NHuttunen 1st gear


    Joo, kyllä itekin sain oman Excun leimattua kolmella penkkirivillä ihan ilman motkotuksia. Henkilömääriksi tuli 6 massojen perusteella. 50% hyötykuormalle ja 50% henkilöille ja 1 henkilön massaksi määriteltiin 68kg.

    Siis ymmärsinkö nyt oikein että jos mun exculla nyt olisi vaikkapa 7 henkilöä kyydissä ja poliisi tämän huomaisi ja olisi veemäinen ja määräisi ha verot niin tuosta mun autosta tulisi sitten helvetin iso ja kallis peltoauto? Saannen epäillä moista kohtuuttomuutta.
     
  17. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Aikoinaan jo samasta asiasta oli topicissa puhetta ja tiedustelin asiaa poliisiystävältäni, joka vielä teki lisäkyselyn Helsingin LP:n konstaapelille ja vastaus oli että pakkoverot jne.eivät ole mahdollisia. Liikakuormasta/henkilömäärän ylityksestä korkeintaan sakkoja.

    Toki tässä maassa on muutoinkin kaikki päättömyys mahdollista eli en ketään valehtelijaksi ole väittämässä :)

    ps.NHuttunen, ethän ole sama tyyppi, joka myi mulle karjapuskurin tässä taannoin? :)
     
  18. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    ^ niin kirjoitit. Ehkä meidän pitäs yhdistää tämä jo verotettu ja sinun kaverit. Jos vaik sais verot takas ja auton radalle...
     
  19. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Onko tapauksesta pitkä aika? Onko auton omistaja selvittänyt mahdolliset valitusreitit/valittanut/tehnyt selvityspyyntöjä asiasta? Haiskahtaa kyllä todella arveluttavalta, jopa laittomalta toiminnalta virkavallan taholta. Olisi voinut toimia Kekkosen aikana, mutta ei tuollainen missään nimessä nykypäivään kuulu. Autoliiton juristilta ehkä lähtisin itse asiaa selvittämään.
     
  20. zetoristi

    zetoristi 1st gear

    Fordin tuli hankittua. Mistä saisi takalehtijouset sopivaan hintaan? Auto on -97 F250HD XL 2WD, ja 7,3 PSD tietenkin :). Kokonaispaino 3900 kg. 3 tuuman jouset, pakassa 3+1 jousta + apujousi. Pakan paksuus 2 tuumaa.
     

Kerro tästä muillekin!