Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. naurava kulkuri

    naurava kulkuri 3rd gear

     
  2. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Jep, kävin aamulla hakemassa. Onneksi olin tarkkana kun lokerossa oli vääriä polttimoita 9006, kun pitää olla 9007. 9006:ssa on vain lyhkäiset ja 9007:ssa on pitkät sekä lyhyet.

    Taidan jenkeistä tilata uudet tarvikeumpiot, jossa yhdistettynä kaikki noi etupään valot, parkit ja vilkut mukaanluettuna. Sais projektorivaloilla vähän enemmän valoa ja lamputkin olis normi kannoilla.
     
  3. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    No ei menny se katsastus vieläkään puikkoihin. Hylky tuli valoista.
    Näkyvyyskulmat ei riittäny äärivaloissa valk/pun katolla.
    Ohjeisti laittamaan toiset lavakaaren sivuihin kiinni.
    Parkkilyhty edessä jossa yhdistetty valkoinen parkki/vilkku ei kelvannut.
    Pitää porata reikä siihen parkki/vilkku-umpioon ja asentaa erillinen parkki, sekä vaihtaa se toinen polttimo keltaiseksi.

    Noi kun saan tehtyä ja leimattua, niin lähtee etuvalot hiiteen ja tulee ne projektorivalot tilalle. Tilaus lähti jo vetämään.

    Positiivisenä seikkana, että tulee minikilvet ilman eu-kotkotuksia. :D
     
  4. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Onhan aika meinikia toi katasatusjuttu. Tekin ite niiten etuvilkujen kans saman asian, eli porasin reian umpion siihen eriksen valkoinen poltimo, sit tosta vilkult toi parkivalon piuha siihen. Mul on kirkas lasi siinnä umpiossa, eli see sama lituskakantainen poltimo jäi koska oli jo keltaisen värinen. Noiten muiten valojen näkyyvysonkelma... noh kai jotain pitais sano, muuten pääset viellä liian helpolla. Omas autos noi alkuperäset ajovalot paikal ja saavat jäätä. Pitkat niissä on sellaiset epämääraiset, mut kun karjapuskuri paikalla ja siinnä oli jo pari reikä valmiina, sit ruuvasin sinne pari X-visioni lisäpitkä ja :eek: Mut emäntä kun oli kotimatkalla mailta, sit vastatulnu poliisi teki u-käänöksen ja tuli utele mitkä valot levitä noin helvetillistä valo, että meinä jo parin km päässä tul tuntuma että edessä istuvan kaverin aivotkiin näky pääkallon läpi... :odroll: No mut niissä valoissa ei oo E-merkintä , ruuvasin sit noi poies ja laitoin Hellan 3300 set paikoille :oops: nyt on kuulemma kelvannu.
     
  5. j-noja

    j-noja 1st gear

    On toi katastus sitten aina yhtä mukavaa. Insseillä tuntuu olevan usein kunnon rukkaset kädesä, kun ei tunnu sormien välistä näkyvän mitään :) Vai liekkö puuttuu sormet niin ei ole välejä mistä katsella.

    Mikähän on raadin mielipide tuohon moottorin vikavaloon? Meneekö pulkka katastuksesta läpi jos se palaa tuon EGR deleten takia? Amerikan Joe ehdotti jo lampun poistoa manuaalisesti tai softalla. En heti lämmennyt ajatukselle.

    Olen aivan jumissa asian kanssa; herjat ovat siis P0488 (throttle position sensor control range/performance) ja P0405 (egr valve circuit A low). Aiemmin noita ei ollut ja tosiaan SCT tunerilla nuo aiemmin pysynyt poissa. Olen katsellut maadoitukset, mitannut signaalien voltit yms. Ongelma ei vaan selviä. Ainoa mitä en ole voinut varmuudella todeta, että onko tuo TPS anturi ehjä. Sen meinasin tilata ja testata poistaako se kumpaakaan koodia. Paha rasti vaan laittaa 100€ per anturi, jos vika ei katoa. Se aina korpeaa.

    Sitten vielä tiedustelu, onko kenelläkään olemassa purkuautoa mallia 6.0 powerstroke. Liittimiä on FICM boxin johtosarjassa haljennut ja tarvitsisin uusia/ehjiä liittimiä johtoihin (tai jopa ainoastaan liittimen osia). Olen tuolta Akin Pajalta usein osat tilannut, mutta nyt alkoi kiinnostaa hieman käytetytkin.

    Autoa ostaessa totesinkin, että harrasteauto ja käyttöauto on kiva olla samassa paketissa :D

    j-noja
     
  6. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Olipas viileä keli rakennella valoja pihalla. 4-5 tuntia siinä meni turatessa. Parkkilyhtyihin 12mm reiät ja niihin kirkkaat parkit.
    Vilkku/parkista katkaisin keskimmäiset johdot ja siitä sitten se parkkivalo.
    Vilkut toimii nyt normaalisti. Onneksi Motonetistä löytyi ne oranssit jenkkipolttimot. Luki että "ei tieliikennekäyttöön". Eivät oo vissiin perillä, että DOT valot kelpaa nykyään tuontiautoissa.

    Äärivalot valko/puna asensin sitten turvakaareen. Ensin koko roska irti, sitten porasin reiät ruuveille ja kaapelille. Uitin piuhat sitten lavanreunan takimmaisten aukkojen kautta alas ja yhdistin oransseihin äärivaloihin. Olipa kalasteleminen siinä johdossa, mikä tuli turvakaaren sisään, että sai ulos. Ihan ok ratkaisu tuli mun mielestä. Pitää ottaa kuva jos muistaa.

    Jos sitten maanataina sais kilvet. :)
     
  7. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Olisko näistä j-nojalle apuja:

    P0488 Exhaust Gas Recirculation Throttle Position Control Range / Performance
    - Throttle valve stuck
    - Throttle valve does not move smoothly
    - Open or short in throttle valve circuit
    - Open or short in throttle valve position sensor circuit
    - Throttle position sensor (built in diesel throttle body assembly)
    - ECM
    DESCRIPTION
    The ECM opens and closes the throttle valve using a rotary solenoid type actuator. Due to opening and closing the valve, the exhaust gas recirculation volume can be properly controlled. Also, engine vibration and noise will be reduced by closing the valve when the engine is stopped.

    MONITOR DESCRIPTION
    When output voltage of the EGR valve position sensor deviates from the normal operating range of 0.1 to 4.9 V for more than 5 seconds, the ECM interprets this as a malfunction of the sensor circuit, and illuminates the MIL.

    P0405 Exhaust Gas Recirculation Sensor "A" Circuit Low
    - Open or short in EGR valve position sensor circuit
    - EGR valve position sensor
    - ECM
    DESCRIPTION
    The EGR valve position sensor is mounted on the EGR valve and used for detecting the lift amount of the valve. The lift amount detected by the sensor is provided to the ECM as feedback. The ECM then regulates the lift amount of the valve in accordance with engine running conditions.
     
  8. umpio

    umpio 3rd gear

    J-noja; omalla kohdallani ei Check Engine -valo ainakaan herättänyt katsastusmiehessä minkäänasteista kiinnostusta. Toki voi olla konttori/katsurikohtaistakin tuo.
     
  9. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Oliks sun autos toi EGR tulpatu jo, vai teiks sen ite. Jäiks toi EGR ohjausventiili paikoille. Mut jos sulla on toi STC tuuneri, sillä pitais pysty poistama sen EGR n toiminta. Sit muistakseeni ainosta sillä sen saa tehty. Diilerin konella ei vissi saanut sitä poistetu. Millaisia pistokeita sa tarvit. Täs näky olema noi mitka menee FICM yksikön. http://usdieselparts.com/i-13466513-fue ... gtail.html noita oli kyllä Ebay jossakin sivulla, en löytäny nyt tähän hätaan sitä sivu. Enpä usko että see vikavalo häiritsis katsuria. Jos see ei oo ABS tai turvatyynyn valo. Mut voihan tietty rupee kiukutel asiast.
     
  10. j-noja

    j-noja 1st gear

    Kiitokset ahkerasta kirjoittelusta. Taidan kokeilla onnea katastukseen vika valon loimottaessa, jo:) s ei vikaa löydy siihen mennessä.

    Subbe löi hyvän vinkin pöytään, jota hieman jo epäilin, mutta tuo vahvistaa asiaa. Edellinen omistaja teki tuon egr tulppauksen ja ilmeisesti nakkasi menemään tuon egr venttiilin. Sct on tähän asti pitänyt valon poissa, mutta saattaa olla niin, että tuo TPS sensori on päreina ja se sitten antaa nuo molemmat vikakoodit vaikka egr on ei aktiivinen muuten. Taidan sijoittaa sen satasen tuohon TPS sensoriin ja katsoa lähteekö sillä tuo koodiläjä mäkeen.

    Amerikkalaiset tuostakin kitkuavat, että tuo intake elbow (missä siis tuo TPS sijaitsee) on joissain Sct egr delete kiteissä mukana ilman anturia ja läppää, mutta sct Turnerin softat eivät tue tuon TPS sensorin poistoa.

    Josko tällä kohti uusia oivalluksia.

    j-noja

    Alkoi ARP kannenpultti rojekti kiinnostamaan myös, kun tuolta amerikasta sais lisää tehoa :) tuosta työstä voisin jo vähän maksaakin, jos se jää johtuu hintaiseksi. Onko viime aikoina kukaan teetättänyt tuota kansiroggista koneistuksineen päivineen?
     
  11. j-noja

    j-noja 1st gear

    Aivan ja vielä tuohon liitin asiaan. Olin jo tuolta googlesta hieman katsellut noita liitinten uushintoja ja tuntuvat aika suolaisilta. Tarvitsisin parhaassa tapauksessa kaikki kolme ja mielikuva jäi, että 100€ kappale suomeen tuotuna siirtää prioriteetti aika kauas. Kaksi liittimistäni on kunnossa OK ja yksi on melko huono. Kaikki tosin kaipaisi uudistusta omaa silmää miellyttääkseen.

    j-noja
     
  12. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Täällä onnellinen autonomistaja.
    Sain tänään kilvet vihdoin tuohon kiesiin ja vieläpä mini-versioina.
    Rekisteriotekkin uusittiin kertaalleen, kun katsuri laittoi ensin N2 kuorkiksi ja minä halusin sen N2G:ksi eli maasturikuorkiksi.
    Valotkin kelpasi tällä kertaa. :)
     
  13. pinola

    pinola Gearhead

    Onko kukaan asennuttanut webastoa? Onkohan kuin hintava homma fordiin.
     
  14. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Kannattaa sitten varmaan hommata järeempi laturi, tai asentaa tuplaversio, jos webaston meinaa asennuttaa.
     
  15. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ei tarvii. Isot akut 2x100A riittää.

    En ole asennattanu vaa asentanu.
     
  16. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Jaahas, UPS toi pihaan paketin. Pitäisköhän mennä asentamaan uusia valoja kotteroon, kun aurinkokin paistaa. :)

    Onkohan muilla SCT tunerin käyttäjillä samoja oireita kuin mun kiesissä, että kylmänä tuntuu niinkuin kävis harvemmalla pyttymäärällä kuin lämpöisenä? Lämpösenä pelaa tosi hyvin.
     
  17. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Kerpele sentään. Toisesta umpiosta oli säätötanko murtunut irtipoikki muoveineen rungosta. Noh, hätä keinot keksii ja kuumaliimaa kehiin.
    Kyllähän tuo näytti kestävän, kun oli vuorokauden kuivumassa ennen asennusta.
     
  18. Fluntti

    Fluntti 1st gear

    Kovin on hiljaista.

    Lukemisen sijasta ajattelin tänne jo jotain kirjoittaa kun viikonloppuna pihaan ilmestyi musta 2004 mallin f250 neliveto pitkällä hytillä. Tämän viikon reissussa ja kovasti jo polttelis päästä kotia vaihtamaan yläpalloniveltä ja tutkimaan ostosta enemmän. Saatan tulevaisuudessa tulla kyselemään monenlaista jos sormi menee suuhun.

    Sinisterin egr delete kitti näytti olevan ja kannenpultit ja tiivisteet myyjä sano vaihtaneensa ja arp:stä mielestäni puhui mutta ainaki normaalit pultit näytti kannaltaan olevan. f-c ja jotain numeroita näytti pultin kannassa olevan että ovatko sitten orkkikset vai mitkä? Pakosarjan tiivisteitä näissä ei kai alunperin ole ollenkaan(?) ja nehän vuotaa ja pitää rumaa ääntä. Äkkiseltään vilkaistuna ei näyttänyt mahdottomalta laittaa kuitenkaan?
     
  19. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Mites teillä noi rakkineet toimii kone kylmänä viileillä ja kosteilla keleillä?
    Mulla tuo pitää sellaista röpellystä, hieman nykiikin.
    Lämpimänä taas toimii ihan hyvin.
     
  20. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Morjens. No tuoda, jos ei mita vikakoodejä ei oo näkyny, sit voi ol alkaavan FICM yksikön oireilu. Mut ooks koska tarkastanu sitä separaatori-filteri mötikä siit runkon välist, sit sisäpuolelt. Siihen voi keränty paska, vaik päästätkiin siit vesiropust sitä pihalle. Mulla löysty siit toi tankista tulevan putken see ns pikaliitin ja rupees imee ilma välin. Jätin sen kokonain poies. Tilalle normaali kumiputkeen-klemmarin yhdistelmä. Tuntuu toistaiseks toimivan.
    Kyllä siinnä pakosarjan ja kannen välis tiivistet on siitä kuvasta näky ne sarjas http://www.mkmcustoms.com/mkmmastersolu ... ooler.aspx Jos ne vuota, sit on myös turbo vaajatoiminanne. Kannata kiinita huomio, vaik lompakkon kannalta, kun varma kulutuskiin on kohalla :odroll: ja ei see ehkkä jaksa oikeen kulkekaan.
     

Kerro tästä muillekin!