Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. SB 340

    SB 340 2nd gear


    Tää on ollut tuolla pirkkalass myynnissä jo vissiin pari vuotta. Vaihtuu kuvakulmat välillä. Tai sit joku trokaa samanvärisiä ja samanlaisia RAMeja jatkuvalla syötöllä :lol:
    Kiinnitin huomioo tuohon kun omaa etsi 2013 keväästä lähtien...Tai itse asiassa noita oli samanmoisia parhaillaan kaks ruskeeta, oisko toinen mennyt.
    Oon ohi kukeissa vilassut, mutta ei jäänyt päähän mitään erikoista..
     
  2. SB 340

    SB 340 2nd gear

    Onkos täällä kellään kokemusta Durangoista? Yhtä kävin koeajamassa, joka oli tolla 360 bensalla. Eikä mitään virejä, olipahan laiska....
    No kumminkin kevyt kuorkkeja. Siks kiinnostaa..
     
  3. simu_l

    simu_l Gearhead

    Jaaaaaa, neo kuorkkeja... hhmm.... durango cummins... :webmaster:
     
  4. 66monaco

    66monaco Gearhead

    tulipa jenkkiloista moiset ja asentelimpa ne sit tos duunin jälkeen kiinni. "pehmeempi" ohjaus tuli ja osa "kolinoista" hävis.
    [​IMG]
     
  5. NOVA68

    NOVA68 3rd gear

    Nyt pikku kysymys.. onko kukaan laittanut ramiinsa täys ilma alustaa ja mitä maksaa... saako suomesta sellainen valmis paketti kiinnostaa ja jenkkilästä katselin jo vaihto ehtoja mutta kielimuuri on minulle liikaa. Auto on dodge ram 2500 - 96 4x4. Kiitos jo etukäteen.
     
  6. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Millasia kokemuksia 12v siirtopumpuista, onko carter ainoo oikee kestävä vaihtoehto? Tais tehdä pumppu tiltin kun eilen heitin reilun 400km lenkin ja toimi hyvin mut tänään lähti heikosti käyntiin, rötäs ja sammu. Lähti kyllä uudestaan käyntiin kun pumppas käsipumpusta mut hetken päästä taas rötäs ja sammui.
     
  7. 66monaco

    66monaco Gearhead

    tuolta kandee kysellä: http://lowtoys.com/index-4.html
     
  8. smgt

    smgt 3rd gear

    66monaco. Paljoko makso tuo iskari sarja?
    Onhan nuo tupla iskarit siistimmätki ku yks ruosteinen.
     
  9. xterror

    xterror Gearhead

    Tänne vaan nyt hakemaan tuo Ram,mitään durangoja :soosoo:
     
  10. 66monaco

    66monaco Gearhead

    200e. tuo:
    http://www.ebay.com/itm/381001555866?it ... 60&vxp=mtr

    tämä sii käy vaan 99-01 malleihin eli T ohjauksella....mutta löytyy noita kvarmasti muihinkin...
     
  11. NOVA68

    NOVA68 3rd gear

    Sitten toinen kysymys. .. mites säädetään syöttöpumpun ennakko 12 ventiilisestä.. pumppu on nyt herlevillä laitettavana ja max kierrokset tulee 4000rpm. Paljonko pitää olla ennakko pumpulle... sanovat mulle että 30 astetta.
     
  12. villeri

    villeri 2nd gear

    Mittakellon avustuksella säädetään. On toki muitaki keinoja mutta mä oon käyttäny mittakelloa..
     
  13. smgt

    smgt 3rd gear

    T ohjaus mullaki on.

    Käytin katastuksessa oman koslan ja huomattiin huutajanpuolen ylemmän ja alemman palloniven olevan väljät.
    Minkä merkkiset kannattaa tilata tilalle?
    Samalla vois ristikot vaihtaa vetareihin.
     
  14. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Tollaset ostaisin jos eivät olis noin pirun kalliit http://www.ebay.com/itm/Dynatrac-Pro-St ... b3&vxp=mtr

    Mutta eiköhän Moogin niveletkin aja asiansa.
     
  15. villeri

    villeri 2nd gear

    Mulla on moogin pallonivelet ollu 3.5v ja noin 100tkm. Rasvannu ku muistanu eikä vielä oo väljää.
     
  16. callahan

    callahan Gearhead

    Viestiketjua kahlasin tämän aiheen tiimoilta.
    Kyseessä 95 Ram ja laatikko 47RH joka on rakennettu muutama vuosi takaperin ja turbiini uusittu matalampi stalliseen.
    Cruise ei toimi mutta se ei taida tähän vaikuttaa. Vaihdekepakko on tahmea liikkumaan. Vaihteen kytkeytyessä junttaa välyksen pois, ihan kuin jostain ristikosta puuttuisi laakerikupit.
    Laatikko vaihtaa terävästi eikä lipsuttele. Kick downin toiminta saadaan selvitettyä huomenna.

    Oirehtii kumminkin seuraavanlaisesti: Laatikko vaihtaa myös ylivaihteen mutta vedon höllentyessä pudottaa kolmoselle ? veto päällä taas ottaa ylivaihteen tupaan. Turbinilukkokin tuntuu toimivan.
    Mistähän tuota alkaisi selvittämään ? Kick down vaijerin säätö ? , Covernor pressure sensor / covernorsolenoid ? (cov.solenoid + sensor olisi uusittu aiemmin) Ylivaihteen levyistä olikin ketjussa aiemmin jotain mainintaa. Tässä kumminkin jaksaa pitää ylivaihteen päällä.
     
  17. Pertura

    Pertura Gearhead

    30 astetta on sopiva jos auto on pyhitetty pulling-käyttöön. Jos kansipahvi ja -pultit on vakiokamaa, kannattaa ennakko olla maksimissaan 15 astetta. Sen yli alkaa sylinteripaineet mennä sellasiksi että alkaa kannentilkettä harmittamaan.

    Jos taas on rengastettu kansi tai sitten studit, voi ennakkoa laittaa 20 asteen luokkaa, paljoa yli sen ei käyttöautoon kannata laittaa.
     
  18. NOVA68

    NOVA68 3rd gear

    Jep.. cometin tiiviste ja arp:n pultit tulee koneeseen.. millanen lie kestävyydeltään tuo cometti.. jos laittas ennakot parille kympille.. työ autohan tästä tulee mutta voishan sitä repästä vaikka lavettia joutessaan jos oikein innostuis.. :)
     
  19. sepi74

    sepi74 1st gear

    Siiten kun pumppu tulee herleviltä niin käytä sitä pumppua esim. Akaan dieselillä niin se kattoo onko siellä kaikki tarvittavat osat kiinni ja elementit on oikein päin! Herlevi osaa kyllä lavettia vetää mutta pumppujen teosta se on ihan pihalla :rotfl:
     
  20. sisu

    sisu Gearhead

    Samaa kuullut herlevistä. Onneks oma pumppu kävi laitettavana akaassa. :D
     

Kerro tästä muillekin!