Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. sepi74

    sepi74 1st gear

    Niin mullakin herlevin jälkeen :rotfl: Kävin tammerdieselissä hakemassa p7100 räjäytyskuvan ja kasaus ohjeet ja lähetin pekalle postissa 8) Että terveisiä pekalle vaan että se prikka on shimmi levy :poff: ja elementeissä on pienet kohdistus viivat jotta ne tulis oikein päin :poff:
     
  2. ana25

    ana25 1st gear

    Mistähän mahtais saada sopivasti oikean puolen ulomman vetoakselin pätkän 2001vm 2500
     
  3. sepi74

    sepi74 1st gear

    kokeilikko soittaa dually oy:lle?
     
  4. Antti M.

    Antti M. 3rd gear

    Jaa, ekaa kertaa kuulen negatiivista Herlevin pumpuista, omaa kokemusta ei tosin oo, muuten ku, että neuvoa oon kysyny ja niistä kiitokset. Mersuihin ainaki tekee ymmärtääkseni hyviä pumppuja ja kyllähän sillä näyttöä on ettei ihan pihalla pumppuhommista oo...anyway, ite en vastaavasti oo Mynästä niin kovin vakuuttunu, tämä mikä mulla on Rammisa kiinni niin oisin lähettäny takasi jos oisin ite sielä teettäny, mutta ku vähä käytettynä ostin nii joutuu ite ropailla...Mersun pumppu,jonka sielä joskus teetin toimi kyllä ihan hyvin.Nyt jos pitäis joku pumppu teettää nii kysyisin tarjouksen myös Dieselmekeniltä Ruotsista, vaikuttaa olevan kans kova äijä.

    Ja ennakko asiaan, joku jenkkipoika sanoi, että muistaakseni 20 asteen yli ku mennään niin alkaa käynnistyminen huonontua, mulla on n.18astetta, mutta oon tuumannu, et pikkasen vois ehkä kääntää lisää. Mää oon säätäny vaan niitä alkuperäisiä lukituksia apuna käyttäen, laittanu dampperiin merkit ja kääntäny. Aste sinne tai tänne ei ainakaan mun perseessä tunnu.
     
  5. Antti M.

    Antti M. 3rd gear

    Onko poorit kulahtanu vai jotain muuta vikaa? Mää tein tuollasen tempun ku ei pysyny neliveto päällä ku poorit kulunut. Yllättävästi kestänyt, mutta nyt laitan varmuudeksi uuden yhtenäisen akselin.
    [​IMG]
     
  6. sepi74

    sepi74 1st gear

    Missä näytöt mersun pumpuista? SE kun ammattimies kieltäytyy tekemästä mersun pumppuja niin herlevi "säätää" niitä kiinasta ostetulla "virtauspenkissä" katsokaa esim. youtubesta siellä "ammattimies" vetää helppoa rahaa diesel ukoilta :rotfl: ja amerikan joen ennakot ei päde täällä suomessa, Mikä se on kun ei voi yli 20 asteen ennakolla ajaa? mulla EI toimi cummins alle 20 asteen mitä enemmän sen paremmin tikkaa myös PAKKASELLA... :rotfl: Ja neuvo se herlevi muakin :poff:
     
  7. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Siinähän sitä tulikin tuhti tietopaketti.
     
  8. Antti M.

    Antti M. 3rd gear

    Kyllähän ne soppaa ainaki lykkää, Black Smoke Racing käytti Herlevin pumppua, mutta viime kaudella tosin oli jotain pumppumurheitakin ja suoraruikkarikoneeseen viimeiset viritykset pumppuun teki tuo Dieselmeken. Ja kai ne Herlevit on iteki noita Mersuja aika montaa rakennellu, mutten tosiaan enempi voi esimerkkejä antaa kun en varmuudella muista kenen pumppu kenelläkin on.

    Ja mitä Joen ennakoihin tulee niin ihan fiksun olonen kaveri oli tämä ja sillä oli näyttöjä kulkupuolestaki. Jos en väärin muista niin sen suositus oli max.22 astetta käyttöautoon, muttei toki kieltänyt laittamasta enemmänkin, kertoili vaan mitä vaikutuksia tulee.

    Mitä meinaat ettei toimi sulla alle 20 asteen ennakolla? Ei tuu voimaa vai oirehtiiko ihan jotenkin? Millaset ennakot sulla nyt käytössä? Kattelin, et sulla on vähä vastaavan tyylinen kokoonpano ku mulla allekirjotuksen perusteella ja tosiaan tuo ennakon lisääminen ollut mielessä.
     
  9. Antti M.

    Antti M. 3rd gear

    Onko kellään muuten dumppia käytössä? Ja jos on niin miten ootte toteuttanut sen ohjauksen?
     
  10. simu_l

    simu_l Gearhead


    Hyöty on aika vähäinen..

    Mutta tulipahan sekin kokeiltua joskus pajeroon kun kaikki sano ettei se toimi eikä onnistu. Tarttee vaan sen dumpin ja kolmitiemagneettiventtiilin sekä jonkulaisen katkaisijan kaasuvipuun.
    Katkaisija kaasuvipuun silleen että antaa virtaa tyhjäkäynnillä jolla sitten ohjataan magneettiventtiiliä jolla taas ohjataan dumpille joko ali tai yli painetta, tyhjäkäynnillä alipainetta niin aukasee venttiilin ja muulloin ahtopainetta niin pysyy kiinni, jousi pitää säätää siten että tyhjäkäynnillä venttiili on juuri ja juuri kiinni, muutoin imee pölyä yms. roskaa tyhjäkäynnillä suodattimen ohi, mutta oltava riittävän löysä että aukeaa pienestäkin ylipaineesta. Magneettiventtiili pitää sijoittaa mahd lähelle dumppia niin toiminta on kohtuu nopea ja oltava toiminnaltaan sellainen että aukeaa sähköllä ilman ali/ylipainetta, muuten ei toimi.
     
  11. ana25

    ana25 1st gear

    Mennyt joskus poikki ja hitsattu....
     
  12. Antti M.

    Antti M. 3rd gear

    Jotain tuon suuntasta ois yks vaihtoehto, tykkäisin vaan, että sais olla vielä yksinkertasempi ja jotain ideoita ois itelläki, mut ois mukava tietää muidenki toteutuksia. Lähinnä siksi mää sitä oon suunnitellu, ku pelottaa et jos turbosta akseli napsahtaa, et jos se suojelis vähä siltä. Muuten siitä ei automaatin kans varmaan mainittavaa iloa oo, enkä oo varma auttaako se siihen katkeamiseenkaan.
     
  13. smgt

    smgt 3rd gear

    Tuli tännään laitettua tuo transgo hd2 shift kit.
    ei oikeen sanoin osaa kuvailla miten auton käytös muuttui mutta heti vaihepäällä jarrua löysätessä tuntui jo eriautolta. 1-2 välistä hävis miettiminen ja nykäsy, siellä oli välillä välivappaata ja vaikka mitä ylimäärästä. :D

    Ongelmitta ei selvitty kun vaihteevivustossa oleva vaste neutral safety switchille meni poikki touhutessa.

    [​IMG]

    nyt anturi on pelkkänä tulppana laatikon kylessä ja töpselissä on hyppyjohto että auton saa käyntiin.

    rempatessa löyty yksi poikki oleva jousi mille oli onneksi korvaavat jouset sarjassa

    [​IMG]

    lisäksi yks tapin pää oli hakkautunu vähä epämääräseksi?
    tälle en tähän hättää keksiny mittää tekemistä, tarvihteneeko sitte samalla kiinnittää tähän huomioo kun kesällä turbaania vaihtelee.

    [​IMG]
     
  14. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Muistitko säätää erilailla sen paineensäätö-venttiilin, Transgon setissähän se jousensäätölevy pitää olla ihan löysimmässä asennossa josta sitte kiristetään lisää, tosin tietääkseni Transgon setissä paineensäätö-venttiilin jousi on kireämpi muutenki eli paine on orggina jo siis isompi. Setissä oleva löysempi lisäjousi liittyy siihen turbiinin täyttöön käynnistyksessä sekä P-asennossa.

    Katkennu jousi näyttäs olevan od:n accumulatorin jousi. Vaihdoitko manual valven, kuvassa näyttäs olevan vielä vakio :)

    Kipeää saanut venttiili on throttle valve eli se joka säätää painetta ja vaihtoa kaasupetaalin mukaan. Jotenki tulis mieleen että on jääny vaijeri liian kireälle.. tai sitte vois olla että joskus on paineet nostettu ihan tappiin..
     
  15. smgt

    smgt 3rd gear

    Nyt alko pelottaa muistinko löysätä sen säädön... Kaverin kans koitettiin kohtalaisen heikoilla kielipäillä suomentaa tekstejä ja pyöriteltiin pakettia niin se saatto unohtua.
    Käykö siellä jotin dramaattista jos se on kiriällä?
    Se oli ennen ainaki nelisen milliä irti pohjasta.

    Tuo kuva on purku vaiheessa niin vanha kara paikallaan viel. :)

    Illalla tuli käytyä kaupungissa ajamassa niin olipa yllätys miten mukava oli siellä ajella. Vaihteet vaihtuu revittelemättä ja auto kulkee kevyesti.
    Tämmösen terveisten ajeluun ei tarvii ehkä turbiiniakaan hommata.
     
  16. Antti M.

    Antti M. 3rd gear

    Aika samannäköinen se on mullakin, kai se kuluu ku se vipu siihen hinkaa... Aika vähä oli lopen eroja tuon reprogramming kitin ja sen tfod-diesel kitin välillä. Reprogramming kitin ohjeissa monessa kohdassa luki, et Diesel skip this...jos ne kaikki ois skipannu niin ei ois muuttunu tuosta tfod-diesel kitistä. Ite tein raakasti kaikki muutokset sinne ja reiät porasin suurimmat mitä suositeltiin. Laitoin räikkäshifterinki lattiaan niin mukavampi käyttää pakkovaihteita jos haluaa. Ei päässy vielä testaan kunnolla ku ei öljyt riittäny ku sen verran et tikku kastuu vähä...aika paljo öljyä menee ku turbiini ja kaikki tyhjänä.
     
  17. minikone

    minikone 2nd gear

    Mitäs sillä oikeen saavutetaan tällasessa kaasuläpättömässä laitteessa?
     
  18. minikone

    minikone 2nd gear

    Täytyy sanoo että toi AFC-homma oli ehkä parasta mitä on tullu tehtyä koneelle. Tuli laitteesta vaan jotenki niin virkee entiseen savukoneeseen verrattuna, ja tietysti sivutuotteena jenkaakin ihan erilailla. Kiitos itselleni
     
  19. turbosleeper

    turbosleeper 3rd gear

    Se on hienoa kun laitteet pelaa :) Mitäs täälä on porukka mieltä tuosta mekaanisen siirtopumpun riittävyydestä, jenkkisivuilla hehkuttavat että olis päästy yli 600hp?. Alkanu tuo oma tikittää siihen malliin että kohta loppuu varmaan kulku. Että tilaanko uuden mekaanisen ja joku sähköinen kaveriksi. Vai onko se pelkkä airdog tai fass ainoa järkevä vaihtoehto ja napata mekaaninen mäkeen? Ehdotuksia otetaan vastaan.
     
  20. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Niin tua, tuskin sielä isoa vahinkoa voi sattua jos painetta on, ajan kanssa ehkä kytkinten mäntätiivisteet voi alkaa vuotaa. Jenkit on kokeillu että jossain 180 psi alkaa olla raja vakio-osille, joillakin on mennyt sled-pullingissa +200 psi:täkin mutta katupeliin en laittais niin paljon. Mitata ehkä kuitenkin kannattaa nii tietäs varmaksi, muuten voi tulla ongelmia myöhemmin jos painetta onki liikaa.

    Yleensä vakio kuitenki kärsii ennemminkin paineen puutteesta, levyt palaa äkkiä Cumminssin edessä ku paine ei riitä. Se Transgin kiteissä tuleva throttlen päivitysjousi on hyvä, se nostaa painetta nopeammin versus koneen kierroksiin. Haittapuolena on että vaihdot voi hiukan myöhentyä.
     

Kerro tästä muillekin!