Oldsmobile Delta 88

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ++++++, 9.6.2010.

  1. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Taxi-delta bongattu hennalan nesteen valoissa

    Mä näinki sut, mut sä et nähny mua :p
     
  2. kuula

    kuula Gearhead

    Missä menee nykyään chopattu NBL-98
     
  3. esmi

    esmi Gearhead

    juu en oo nähnyt! pitää olla tarkempana!,ilmeisesti en itse ajanut! :D
     
  4. gothammer

    gothammer 1st gear

    Onko kellään hajua NC-635:n vaiheista?

    Auto oli '80 mallin Royale Brougham,sininen päältä ja sisältä. Alunperin diesel, mutta jo mulla ollessaan n.1988-89 siinä oli Camarosta napattu 305:nen. Haltijaksi vuosi-pari sitten paljastui Tampereen pysäköinninvalvonta; laitoin kyselyä kiesistä, mutta olivat ehtineet heivata sen Kuusakosken(?) huoleksi.
     
  5. bootsi

    bootsi Gearhead

    Täällä napapiirillä on muutaman kerran vilahtanut liikenteen seassa chopattu 88, mutta kilpiä en oo ehtinyt näkeen.
     
  6. kuula

    kuula Gearhead

    Vm -80, katohhan kummoo. Vaikka seittemän vuotta asuin siellä ni en nähny. Lie vasta tullu...?
     
  7. SauliK

    SauliK Gearhead

  8. Crash_

    Crash_ 3rd gear

  9. kuula

    kuula Gearhead

  10. SauliK

    SauliK Gearhead

    -79 on otteessa vuosimalli mutta auto on silti uudempaa korimallia. samaa pähkäilin myyjälle aikoinaan muttei osannut sanoa juuta eikä jaata. kai tää on varhainen yksilö tai kaikki pintapellit vaihdettu

    sisusta on tumman sininen, taitaa sininen olla auton orkkis värikin kun paistaa paikka paikoin. takalasi on melko suora
     
  11. Substitute

    Substitute Gearhead

    Jenkeissä seuraavan vuoden autot tuli ainakin tuohon aikaan markkinoille loppusyksystä, suomessa ne rekisteröitiin käyttöönottovuoden mukaisesti. Tuo on todennäköisesti 79 vuoden lopulla valmistettu 80 malli.
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mites, kuuluukos näitten iskarit olla sellasia että sisälleppäin puristettaessa on huomattavasti löysempi mitä ulospäin vedettäessä?

    Käsin noita koittelin ja toi ero oli selvästi huomattavissa. Äkkiä järkeiltynä toi ei haittaa mitään kun kuitenkin jousi vaimentaa sisäänpäin, mutta miten on? Yleensä noissa mun autoissa (ei jenkki) on ihan yhtä paljon vaimentanut sisään ja ulospäin kun on käsin koittanut.

    Kerran mulla yks iskari oli paskana ja teki samaa mutta päinvastoin, eli sisään vaimensi, ulos ei. Auto hyppi hallitsemattomasti.
     
  13. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Jos en ihan väärin muista nii loka/marraskuun tienoilla vaihtu aina malli eli jos on -79 joulukuussa rakennettu nii se on jo uudempaa eli -80
     
  14. ossa250

    ossa250 Gearhead

    Myin siistikuntoisen Delta 88-79 noin 10 vuotta sitten rek. NS-669 ,Moottori 455 cid Holley ruiskulla + th 350 laatikolla ja ajettelin katsoa nettiautosta olisko Olsmobile Delta 88 myytävänä siellä. Törmäsin mun vanhaan Deltaan nettiautossa ID 6847308 jonka ostaja sanoi laittavan sen viimeisen päälle. Että sellanen tapaus.
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Tuntuu tätä suomenmaata koettelavan tolanen kumma purkamissairaus. Eka kuunnellaan jotain juttuja kun jonkun kaveri on "purkanut valiantin ihan atomeiksi, maalannut kaikki ja sit kasannut sen". Sitten aletaan purkaamaan sitä omaa ajokuntosta autoa palasiksi ja kyllästytään jossain vaiheessa kun puolet osista on jo hukassa eikä muutenkaan kiinnosta...

    Kyllä sen ymmärrän että autoja korjata kuuluu, mutta ei ajokuntosia nyt atomeiksi tartte purkaa, vaan ajaa...

    Viimenen tyypillinen kohta on se, että auto on ton purkamisen jälkeen ihan sikahinnalla myynnissä netissä...Ei toikaan ihan suhteellinen hinta kyllä ole, kun ei tossa taida muuta arvokasta olla kun kone ja ehkä sisusta....

    Onkohan tääkin jossain muualla erilailla kun esim. Ruotsissa tuntuu noita käyttökuntosia autoja olevan kaiken ikäsiä myynnissä paljon jostain 30-luvulta lähtien. Täällä kun kaikki 80-lukua vanhemmat autot on joko jotain 50 000€ maksavia täysin entisöityjä, laatikoissa purettuina, tai jotain täysin paskoja.
     
  16. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Kun en tunne kyseistä henkilöä, niin enpä lähde sen enempää arvailemaan, miksi on käynyt kuten kävi. Kuitenkin on niin, ettei elämässä aina kaikki mene niinkuin on suunniteltu, vaikka aikomus olisi ollut miten hyvä tahansa.
    Mahtoikohan kuitenkin jollekin kelvata vai poistuiko muuten myynnistä, koska näkyy olevan "myyty"-tilassa.
     
  17. Substitute

    Substitute Gearhead

    Joo ei noita keskeneräisyyksiä kannata kovin yksioikoisesti tuomita, elämäntilanteet ja mielenkiinnon kohteet muuttuu. Itsekin tein vihdoin vaihtokaupat ikuisuusprojektiksi venähtäneestä '79 Delta88:sta. Siihen on kymmenen vuoden kuluessa tullut keräiltyä ja asennettua kaikkea harvinaista hyvää osaa ja jopa NOS takapuskuri (alumiinirungolla) sekä etuvalojen kromikehykset. Olds 350 täysrempattu kone virikansilla, -nokalla ja peltisarjoilla sekä TH200 4R-loota. Tein nuoren harrastajan kanssa vaihtokaupat toisen harrasteprojektin kimppatöihin, tehdään porukassa niin molemmat hyötyy - se kaveri saa Olds-tietoa kaupanpäälle ja minä peltihommiin osaavaa apua.
    Tuollekkin ikuisuusprojektille on moni hymähdellyt vuosien saatossa, mutta siellä läjässä oli monta kultajyvää.
     
  18. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Olen antanut itseni ymmärtää, että autotehtailla on/oli uuden vuosimallin valmistuksen aloitus "aina" edellisen vuoden elokuun tienoilla. Eli tässä tapauksessa voi hyvin olla vm.80, mutta valmistettu ja rekisteröity vielä vuoden 79 puolella. VIN koodihan tuon kertoo aika yksiselitteisesti...

    Heh, tuli mieleen aikoinaan kun mulla oli hetken tommonen 90-lukulainen Chrysler. Vempele oli valmistettu 1993, se oli vuosimallia 1994 ja se oli ensirekisteröity Suomeen 1995 ... ei tarvinne arvata, mitä vuotta käytettiin autoa mainostettaessa autoliikkeessa.

    Nykyinen Buick taas on body tag ja papereiden mukaan valmistettu heinäkuun alussa 1970, joten olen päätellyt, että pirssini olisi aika 'late model' 1970, koska seuraavassa kuussa periaatteessa jo alkoi sitten vm.71:n valmistus.

    -JJ-
     
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Enemmänkin ihmettelen sitä miksi siistikuntonen ja ajokuntonen auto täytyy purkaa. Kyllä sen tajuan että projektit jää kesken yms. mutta miksi ylipäätään lähteä siistin auton kanssa tollaseen hommaan.

    Yleensä noi täysin puretut ja kasatut autot ei tonne liikenteen joukkoon enää palaa ihmisten iloksi, vaan on museorekisterissä jonkun tallissa kiillotettavana, ja kesän aikana ajetaan 20 kilsaa...Näin ainakin on noitten vanhojen mopojen kanssa käynyt, joten tuskin paljoa homma eroaa autoista tämän suhteen.

    No, jokanen saa tehdä omaisuudelleen mitä huvittaa, ihmettelen vaan.
     
  20. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    OK, luin ehkä huolimattomasti tekstisi ja tästähän ollaan samoilla linjoilla. Itsekin viihdyn enemmän tien päällä sekä tapahtumissa, kuin tallissa rakentamassa ja autot ovat enemmänkin käyttöön kuin näyttöön. Toki joku muu varmasti näkee harrastuksen aivan eri tavoin.

    Vaikka tässäkin tapauksessa kyseessä on ollut siistikuntoinen auto, niin ilmeisesti uusi omistaja kuitenkin on nähnyt siinä jotakin tekemistä, koska sanonut laittavansa sen viimeisen päälle.
    Mutta, mutta ... kuten totesitkin, jokainen tekee omillaan mitä tahtoo.
     

Kerro tästä muillekin!