Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. Ruumis

    Ruumis 3rd gear


    Savuttaa sinistä vasta kun kierroksia on päälle 2000 hennosti, kovemmin polkaistessa toki sankemmin, mutta ei se tässä niinkää oo aikasemmi haitannu, kun 307 oldsin koneet on todella halpoja, vaihtoo ajatellen. Oldsin koneessa pysytään tässä autossa...
    Toinen "haave" olisi hommata farkku 6.2 detroit dieselillä, en tiedä miksi, mutta 5,7d /dx koneista en oikein uskaltais ostella vaikka ei ehkä niin huonoja olekkaan mitä olettaisi.

    Rattiputkihomman oon kerran jo tehny, oikeestaan pari viikkoo ennen kun tehostin antautu, mutta se vähä ajelu ilman tehostinta niin löystyi uudelleen. Se on kyllä sellanen homma mitä ei mielellään kovin montaa kertaa tekisi. Nyt toisella kerralla vaihdan virtalukon samalla uuteen.

    Ja joo, tänä vuonna on otettua kuitenkin taukoa 80 luvun farmareista ja kokeiltu noita 60/70 luvun pelejä. Tulos on se, että ne autot on myyty melko nopeasti poiskin. Enemmän irtosi iloa 80 luvun jenkkifarkuista, Yleisesti ottaen harrastaessa on mulle tärkeetä että osia löytyy kotimaasta helposti ja autolla kehtaa ajaa ilman pelkoa että joku harvinainen ja kallis osa hajoaa.
     
  2. madsin

    madsin 3rd gear

    Eilen tuli viimein leima tohon omaan Buickiin. Tosin jälkinäytön kautta. Ekaa kertaa tarvi käydä huonontamassa just tehtyjä jarruja, ennen ku kelpas...
     
  3. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Piti oikein kaks kertaa lukea et lukees ylempänä tosiaan 11 litraa tuhannella...eihän toi ole mahdollista kuin täyssynteettisellä öljyllä...

    Täällä kans tuli leima perjantaina ja nyt pitäs vaihtaa taakse jarrukengät niin kerkiävät vuoden asetua ennen seuraavaa katsastusta, ei kait sulla madsin tullut hylkyä seisonta jarrusta....
     
  4. madsin

    madsin 3rd gear

    Ei tullu seisonta jarrusta, kuulemma liikaa takapainoset oli. Kävin tallissa kehimässä vähän enempi irti niin sit kelpas... Buicki tosiaan seisonu 2,5 vuotta, suoraan konttorille jarruremontista...
     
  5. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Täyssynteettistä tossa mulla on ja vajaa litra menee kymppitonnilla.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Saattaisin luopua 6.2 koneisesta pontikasta kun akalle hommattiin uus käyttis ja ite meinaan ottaa taas 4vedon käyttöön kun talvi tuloo.

    http://s1175.photobucket.com/user/Mudra ... t=3&page=1
     
  7. HT

    HT Gearhead

  8. Juhizz_

    Juhizz_ 3rd gear

    uusi tai uutta vastaavaa lämppärin moottori olis hakusessa?
     
  9. G20

    G20 Gearhead

  10. Juhizz_

    Juhizz_ 3rd gear

    Juuu aattelin vaan kysästä jos jollain olis ollu nurkissa pyörimässä
     
  11. pikkuVILLE

    pikkuVILLE 1st gear

    Noniin nyt jos jollakulla on hyviä vinkkejä tuollaisen 2-osaisen kampuran stefan vaihtoon niin saa kertoa (se vaihteiston pään stefa siis, eli "rear main seal"). Netistä katsellut muutamat ohjeet ja youtubesta parit asiaa käsittelevät videot, että suurin piirtein tiedossa mitä pitää tehdä.
    Autona siis -83 mallinen farkku Caprice ja koneena se 5 litrane 305. Eka jenkki alla, eli kokemusta näistä ei vielä hirveästi ole.
     
  12. trukki306

    trukki306 Gearhead

    eilen juuri ostin 1980 caprice classic:in joka on kaiketi entinen ruumari, nykyjään hieman nuutunut henkilömalli pehmeillä penkeillä.

    tekniikka se tuttu 305cid + th350
     
  13. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    TUossa pikaisesti selailin, niin 80-luvun fordit taitaa olla aika hyvin joko käytössä tai sitten tallin takana tai uusiokäytössä. Ei montaa nörttiautossa ollut.

    Periaatteessa nuo lava-autot on kova juttu mutta jostain syystä fordin LTD/Country Squire laatikkomalli jotenkin tuntuisi mielenkiintoiselta. Mikä lie mielenvikaisuus. Mutta eipä sillä, ei tässä pysty kalustoa hankkimaan ellei töitä jostain löydy.
     
  14. jake81

    jake81 Gearhead

    Yhdellä tutulla vissiin olis yks coyntry squire joutilaana, kone tosin osina mutta kaikki osat pitäis olla tallessa.
     
  15. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Voortit niin mieluisia omistajilleen,ettei niitä tarvii myymään ruveta :wink: .
     
  16. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Niin se varmaan on.
    Jostain syystä on iskenyt sellainen alkava ford-kuume, en tiedä mistä johtuu. Ei tämä vielä onneksi kovin vakavaa ole.
     
  17. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Tuli tuossa silmille tämmöinen, ei jenkki eikä farmari mutta yksi asia pisti silmään. Eli ajoneuvoluokan muuttamisen vajaaveroisesta täysiveroiseen ja sen veroseuraamuksien perusteet on kuulema suunnitteilla muuttaa niin että veroa ei enää laskettaisi uuden hinnasta vaan ko. hetken hinnasta.

    Se mikä tässä liittyy leppäjeeppeihin on se että moni haluaisi kai pehmeät takapenkit jos se onnistuisi ilman 12k€ laskua postiluukusta.

    http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288777172543.html

    Lainattu viimeiset rivit...

    "Kenraalin mukaan hallituksen antama esitys, joka on eduskunnassa, voi tuoda muutoksen vastaaviin tilanteisiin.

    - Asiaa pitäisi muuttaa niin, ettei jouduttaisi katsomaan auton arvoa uuden vastaavan hinnasta jostain kaukaisuudesta, vaan se perustuisi nykyiseen käytetyn auton arvoon. "
     
  18. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Tolle kaverille pitäis kaikkien veronkiertoautoilijoiden puolesta järjestää kolehti, nyt kun asian järjettömyyteen on herätty jo iltalehden mielenpahoitusuutisen kera, kohta tästä tulee viskigate ja laki korjaantuu vihdoin. Harmi, että Niko joutuu uhraamaan pienen omaisuuden taistelussa järjettömyyttä vastaan.

    And there goes the Challenger, being chased by the blue, blue meanies on wheels. The vicious traffic squad cars are after our lone driver, the last American hero, the electric centaur, the, the demi-god, the super driver of the golden west! Two nasty Nazi cars are close behind the beautiful lone driver. The police numbers are gettin' closer, closer, closer to our soul hero, in his soul mobile, yeah baby! They about to strike. They gonna get him. Smash him. Rape... the last beautiful free soul on this planet.
    -Super Soul, Vanishing point -71
     
  19. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Kyllähän tuota sietäisi muuttaa, nyt ei varmasti kukaan joka seurauksen tietää, ala muuttamaan esim. pakua henkilöautoksi. Vaan jos hinta olisi älyllinen, moni sen voisi toteuttaa ja saisi valtio verokertymäänsä lisäeuroja.
     
  20. pikkuVILLE

    pikkuVILLE 1st gear

    Mistäköhän kannattaisi ruveta vikaa etsimään tuollaisesta vm.-83 caprice stw:stä kun ei riitä akussa virtaa pyörittämään käyntiin. Ennen jaksoi ihan hyvin aina kylmiltään pyörittää käyntiin, sitten rupesi tekemään sellaista, että lämpimällä koneella starttaaminen takelteli. Eli kun yritti startata, niin pyöri kone todella huonosti tai ei ollenkaan. Sitten kun runklasi virta-avainta muutaman kerran edestakas niin lähti ihan normaalisti käymään.
    Nyt sitten ei lähde enään ollenkaan käymään ilman apuvirtaa. Välillä tosin kun yrittää käynnistää ilman apuvirtaa,niin kun päästää avaimesta irti, eli siihen virrat päällä kohtaan, niin silloin startti pyörähtää normaalin kuuloisesti. Eli juuri siinä vaiheessa kun avaimesta päästää irti.
    Laturi lataa reilua 14V tyhjäkäynnillä, mutta heti kun sammuttaa se tiputtaa sen melko nopeasti jonnekin vähän yli 12V.

    Onkohan tuo akku vaan tullut tiensä päähän vai onko muita ideoita/ vian etsintä vinkkejä.
     

Kerro tästä muillekin!