Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Lord of flies

    Lord of flies 3rd gear

    10mm räikkälenkki on näppärä kun irrottaa startin. Viime talvena sai ite jumpata sen kans ihan riittävästi.
    Eka vaihdoin hiilet ja toisella kertaa piti korjata omia turauksia kun lähti hiilien johdot irti.
     
  2. simu_l

    simu_l Gearhead

    Tänä päivänä onkin muuten jo haasteellista löytää 12 kulmasia hylsyjä ja ku vielä meet kysymään et oisko tuumasina :lol: ku ennenhän joka hylsysarjassa oli 12 kulmaset mutta ei enään. Pitäs päästä hipisteleen niitä "uusia" hammastettuja hylsyjä jokka pitäs muka käyä kaikkiin et oisko ne hyviä...
     
  3. Cumminski

    Cumminski Gearhead

  4. Hai

    Hai Double Gearhead

    Mun mielestä tässä on ollu vikaa vähän kaikissa, eikä kansalaisessa vähiten.

    1. Kansalainen ei ole lukenut autonsa rek.otetta. Siellä pitäisi lukea, että vapautettu autoverosta pakettiautona.
    2. Kansalainen ei ole kysynyt ensin.
    3. Katsastaja ei ole kertonut seurauksia ko. muutokselle.

    Trafi on toiminut juuri niin kuin näissä toimitaan. Tässä asiakas on mennyt vaan "soitellen sotaan". Tämä on ihan sama juttu kuin nää piilojameksen ryhtipenkkien muuttajat.
     
  5. Ck

    Ck Gearhead

    Ei nyt ihan oikea topic mutta sama lasku tosiaan olisi tullut piilojames miehelle jos ne pehmeät penkit sinne laittaa ja jää kiinni. Ei mitään uutta siis.
     
  6. Nitrosmurf

    Nitrosmurf 3rd gear

    Pitäisi huomenna asentaa egt ja ahtopaine mittari kakkoskoppaiseen ramiin.
    Mistä olisi hyvä ottaa sähköt mittareihin?
    esim. valokatkaisimesta voisi olla hyvä niin voisi myös mittareiden valojen kirkkautta säätää.
     
  7. gunslinger

    gunslinger Gearhead

    Itse asentelin samat mittarit pari viikkoa sitten, kohtuu helppo homma. EGT anturihan kannattaa laittaa pakosarjaan, siinä turbon vieressä on nätti tasainen paikka. Ahtopainemittarin letkulle löytyy imusarjasta valmiiksi tulpattu reikä (1/8" NPT kierteellä muistaakseni). Itse mittarit asensin A-pilariin, taustavalojen sähkön otin alkuperäisen radion taustavalosta, siinä kun on kirkkauden säätö. Käyttösähkö taas tuli radion herätevirran johdosta. Sulaketaulun takaa löytyy yleismittarilla muitakin "kuumia" johtoja joihin tulee sähkö vain kun virta on kytketty päälle, mutta ne on aika nihkeässä paikassa ne johdot. Siitä radion herätteestä senkin saa nätisti.
     
  8. Tontza86

    Tontza86 1st gear

    -96 ram 2500.
    Nyt ekat liukkaat eteläsuomessa 4wd päällä ei absit toimi. Onko se ominaisuus vai jossain vika? Pelkkä takaveto päällä ne kyllä raksuttaa mut nelkun ku lyö päälle kaikki fillarit lukkoon?
     
  9. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Sulla on siinä varmaan vaan taka-abs:t, ja jos etuset menee lukkoon, niin takasetkin menee kardaanien kautta ja silloin ei absien vapautus voikkaan auttaa, kun ei ne jarrut oo lukossa, sulla ei vaan kardaanit pyöri ja se lukitsee takapyörät...
     
  10. Tontza86

    Tontza86 1st gear


    Kiitos. Eli sen kans on vaa opeteltava elämään :)
     
  11. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    Ja muutenkaa ei oo kauheen suositeltavaa näillä heikkokestoisilla traktorinelikoilla ajaa nelikko päällä liikenteessä. Ristikoita menee ja helposti alkaa puskee. Ite käytän nelikkoo talvella ainoastaa liikkeellelähdöissä liikenteessä jos on liukasta ja sen jälkee antaa perän luistaa
     
  12. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Olikin toinen akku paskana, molemmat kylläkin alamittaisia jo lähtöjään. Testasin akut kolmisen viikkoa sitten, ja testerin mukaan molemmat oli kunnossa vaikka lukemat hieman ihmetytti. No, se testeri ei toimi rinnan kytketyissä akuissa, sarjaan kytketyissä toimii. Uudet isommat akut ja käynnistyy niin iloisesti! Tosin kun maakaapelit tein uudet ja vaihdoin akunkengät, niin otin startin auki. Hiilet oli vielä tikissään, mutta hiilipään laakeri rohisi ja solenoidin kontakteista toinen oli viittä vaille valmis. Kävi pirun hyvä tuuri kun Lappeenrannan Motonetissä oli viiminen pari Hiacen kontakteja, sekä laakeri. Startti remontti kustansi huimat 8,30€ 8)

    Se ylin ruuvi on helppo, maataan auton alla poikittain, jalat repsikan puolella. Sitten oikea käsi vaihteiston vierestä startille ja kiertää ruuvin pois/kiinni. Tai vasen käsi tukivarsien välistä.
     
  13. Antti M.

    Antti M. 3rd gear

    Mää oon tuosta kyllä vähä toista mieltä, sitä vartenhan se neliveto on, että sitä käytetään. Jos on vähä liposet kelit niin kyllä mää pukkaan aina nelivedon päälle. Vielä ei oo tarvinnu ristikoitakaan vaihtaa, joten ei nuo osat ny ihan huuhaata oo, jos ne ehjiä on.
     
  14. simu_l

    simu_l Gearhead

    Sehä o jaykkä keskeltä tuo ramin nelikko, eli kuha ei sorapintaa pitävemmällä käytä niin kyllä sen pitää kestää, iteki kantapään kautta kokeilin ja niillä tarvike ristikoilla ei kyllä tee yhtää mitään, spiceria (tai parempaa) alle niin saa olla huoleti.
     
  15. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead

    6.7 cummins bluetec koneella. Ilmoittaa että catalyst stat 100% ? Tatkoittaa mitä?
     
  16. Panze

    Panze 3rd gear

    Taitaa olla DPF täynnä.
     
  17. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Eli käyttötunnit täynnä, koko rämistin paaliin ja uutta tilalle vai?

    Eikös ton pitäis itekseen tyhjentyä maaseudulle omatoimisesti kun ajaa tarpeeksi kauan?

    Saako panze deletoitua koko DPF:n?
     
  18. Panze

    Panze 3rd gear

    Saan mä sen pois. Soittele vaikka huomenna.
    Kun täyttöaste menee noin isoksi niin se ei enää saa regeneroitua sitä.
     
  19. callahan

    callahan Gearhead

    Mistäs on porukka hankkinut BHAF- ilmanputsaria tai muuta vastaavaa suurempi pinta-alaista ?
    Ajatus tietenkin että se suodattaa mahdollisimman hyvin ahdistelematta kummemmin :)
     
  20. nakkertton

    nakkertton 3rd gear

    Nokian venehuolto, sieltä saa ainakin jos suomesta sen haluaa tilata.
     

Kerro tästä muillekin!