Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. callahan

    callahan Gearhead

    Juu kyllä suomesta saisi löytyä. Täytyykin soitella sinne huomenna. Kiitoksia.
     
  2. Ck

    Ck Gearhead

    Kakkoskoppasesta en tiedä mutta kolmoskoppasen vakiofiltteri ei kyllä ahdista isommillakaan tehoilla.

    Tietysti jos haluaa lisää imuääntä niin sitten :D
     
  3. Ck

    Ck Gearhead

    Dpf kouraan ja kuumavesipesurilla pesee auki niin kauan kun tulee puhdasta vettä läpi, lakkaa ahdistamasta ja tsadam taas on parisataatuhatta mailia jäljellä.
     
  4. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Kerron nyt minun mielipiteeni tästä ilmanputsariasiasta. Puhdas orkkis suodatin virtaa läpi tarpeeksi ilmaa noin 500 kaakille. Kaikki vähemmän suodattavat "performance" suodattimet ovat kutakuinkin tarpeettomia ja jopa haitallisia koska, päästävät läpi paskaisempaa ilmaa/ottavat ilmansa konehuoneesta. Konehuoneen ilma on lämpimämpi ja sitten kun se vesiletku pamahtaa sopivasti, kaikki vedet ovat putsarissa.
    Rajoittava tekijä ainakin 2koppasessa on lokarissa oleva imutorvi joka tuo ilmaa suodattimen alle. Sen virtauspintaala on kutakuinkin sama kun turbon imuaukko joten ei sekään kyllä mikään iso este ole.
    Itse olen tehnyt ylimääräisen ilmanoton tulipeltiin, kolme kappaletta 50mm letkua, ilma tulee tuulilasin edestä ilmaritilöistä.
    Vaihdan suodattimen aina keväisin ja ikinä ei ole alipainemittari mitään alipainetta näyttänyt ja sen toimintaa olen tarkistanut, se toimii.
    Väittäisin, että mikäli härveli ei ole tuplaturbotettu niin orkkis suodatin riittää.
     
  5. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead

  6. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Noni, hienosti alkaa taas viikko. US-PARTS ei huoli kannakkeensa hengiltä vääntänyttä starttia materiaalitakuuseen, koska ei voi tietää onko ne huimat kolme pulttia olleet varmasti oikeassa kireydessä! Eipähän tarvii sieltäkään enää hakea mutteriakaan tästä lähtien. Ja oppia ikä kaikki tota kiinanpaskaa koskien... Sopii vain tosiharrastajille, jotka haluaa joka viikko ropata.

    Mites levälleen toi vanha purkautuu, jos nappaan kannen siitä tohon uuteen? Pitää avata vastakkaisesta päästä.
     
  7. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Joo, tuo on aika surullista. Minä käyn siellä aina parinviidenseitsemän vuoden välein ja joka kerran päätän etten enää koskaan... Viimeksi yritin ostaa sieltä jarrulevyjä mutta kun jonon ohi oli vinkattu 3 asiakasta ja minulla puolen tunnin safkis läheni loppuaan, päätin etten enää koskaan... RockAuto sai sitten tilaukseni ja viikossa tuli levyt, palat ja jarrukilvet samaan hintaan kun pelkät levyt US partsissa.
    Se on kivaa että Suomessa on yrityksiä jotka myyvät osia myös harvinaisempiin härveleihin, mutta ne saisivat kyllä yrittää hieman enemmän.
     
  8. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Sopiiko tällänen?

    En kyl tiä mitä nuo Partsissa kustantaa. Mutta toi tulis tax-freenä, kun on Englannista.
     
  9. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Juu, vähän ollu liikaa kaikenlaista viime aikoina ilman näitä romujakin... Täytynee opetella viimein tuo Rokkiauto ja tilailla yleisimmät jutut varastoon aina kun ylimääräistä on. Ei tuosta Rotkesta luopuakaan oo tarkoitus eroonkaan hankkiutua tulevaisuudessa kun kerran sen pihaan saanut. Ja kiitos linkistä Fukov, mutta hammaspää on erilainen tässä, on kai uudempaan tarkoitettu?

    Nyt on vanha osina, moottori siellä kärventynyt! Solkun hilut pelottavan uudennäköiset. :eek: Motti täynnä mustaa ja sulanutta kuparia... Vielä kun ton uuden saisi samaan tilaan, ni voisi alkaa yhdistelemään osasia, noi akselipään kolme tähtipääruuvia on yllättävän tiukassa, pitää liuotella ettei väännä kantoja solmuun.
     
  10. Fukov

    Fukov 3rd gear

    No joo, näyttihän se tuossa kuvauksessa lukevan että on '97 eteenpäin. Sori.

    Itse oon ainakin katsonut IKH:lta noita mitä nyt omaani oon tarvinnut, toistaseks on mennyt pelkillä vilttereillä eteenpäin, siis koneen osalta. Öljyt oon ostanut suoraan Machineryltä.
     
  11. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Öljyvarastot on loppuunkulutettu, tuota Mobilin XHP-LEtä ei joka puodista tunnu löytyvän, mut mitäs Machinery myy orkkisöljynä näihin, jos vaikka kokeilisi?

    Ja selvisipä muuten se löpösutien halkomisongelmakin! Suodatinjalan nappasin irti ni ilmeisesti noi auton mukana seuranneet sudit ei ihan millilleen olekaan käypäisiä; tiivari on pienempi kuin vastakappale-alumiinireikä eli "puolet" ympärysmitasta painautuu sisään ja puolet jaa tiivistämään, ajan saatossa tekee nätin halkeaman ympäri tiivistettä ja alkaa vuotamaan/hörimään ilmaa... ei ois ekana tully mieleen.

    Pari ruuvia niin pinkeessä edelleen uudessa startissa, että pitää jättää yön yli liukenemaan. Ei tolle valulle uskalla lämpöä eikä iskua antaa. Vanhasta kyllä aukesi suosiolla...
     
  12. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Itelle on tullut sieltä 15w/40 Valvolinen Premium Blue:ta, viimeeks otin 2 kannua kerralla ja siitä rupee oleen aikaa, niin enää muista hintaa. Täytyy kohtapuoliin kävästä taas hakemassa täydennystä.
     
  13. elmer

    elmer 3rd gear

    tynnyri kaupalla halvinta...

    onko jollain tiedossa linkki vinkkiä xenon valoihin/umpioihin, siis pulttaa kiinni malleihin, laillisiin sellaisiin mielellään E hyväksytty?
    alkaa tympiin A: nää tuolla kurassa mitään
    B: aina saa tingata leimalla kun otteessa 00.00, Dot vai E

    ja jos nyt sitte vielä 2 gen
     
  14. callahan

    callahan Gearhead

    Kertokaahan kokeneet. Olen koittanut paikantaa vetolinjan välystä.
    Jokapyörävetoinen Ram 2500 remontoidulla RH47:lla ja uudella turpaanilla.
    2wd päällä kaasulla pelatessa vetoa- sitten pois niin tuntuu että olisi ristikon kupista laakerin pasana, niin iso välys on. Ristikoissa ei käsin havaittavaa välystä.

    Perässä on välystä ja selvästi havaittavissa kartaanikepakosta pyörittelemällä. Mutta.. kysymys kuuluukin kun laatikon persiistä tuntuu kunnon joutava siis kardaania pyörittämällä.
    Voikos ylivaihteen lopahtaminen aiheuttaa em ilmiön vai onko vaan Yoken poorit väljät ? Jaksaa kyllä pitää OD:n päällä.
    Tuon huomaa liikkeelle lähdössä nytkäyttävän välyksen pois ja vedon lisääntyessä heti perään toisen väljän pois nytkähdys.
    Auto on pudotellut OD:ta pois ja tökkinyt kolmosta silmään reilummassakin vauhdissa. Sen syy on jo selvitetty. Tuo oire kyllä saa aikansa hakattuaan välyksiä kasvamaan ja vielä noin pitkässä vetolinjassa. :eek:
     
  15. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Stana, pelkäänpä että multakin pimahti tartti :D
    Rockautossa näytti olevan enää yks reman-Denso, tarvitsee huomenna tutkailla että tartteekohan se sieltä kotiuttaa.
     
  16. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Jos Fuel Shut Off solenoidi on sökö, niin ropponen ei ees yritä startata? Vai pyörittääkö muttei lähe?
     
  17. sisu

    sisu Gearhead

    Pyörittää
     
  18. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Tulee näköjään samanhintaseks Rokkiautosta tilata tehdaskorjattu startti kun hakea Suomesta suoraan hyllystä samanlainen.
    Täytyy rälläköidä toi oma irti ja käydä katselees eka paikallisesta että onko samanmoinen. Kauppias sanoi että heillä on kiinalainen samoissa hinnoissa kuin tehdaskorjattu Denso.
     
  19. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead

    2007 6.7 koneen päästötodistuksia kellään olemassa tai mistä sais maahantuoti rekisteröintiin ? Tai sitä tarraa?
     
  20. Ck

    Ck Gearhead

Kerro tästä muillekin!