Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. gremlin

    gremlin Gearhead

    Josko täältä saatais helppo vastaus niin onko kaaveli jako sama 460 koneessa ja 7.3 dieselissä? Vankkurit on diesel -94 ja bensa -95 mallisia

    Dieselin loota jatkaa sekoilua ja tuli tollanen bensa peli ostettua missä tehtaan uusi loota paikoillaan niin sais heittää sen vaan paikoilleen.

    Samalla olis myynnissä f250 -95 460 koneella. Tullit ja alv maksettu mut ei kilvitetty. Ekalta omistajalta, 230tm ajettu.
    Tuplatankeilla et sopii oivallisesti itäsuomen oloisiin..
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ei ole ihan sama. Mulla on tossa vierekkäin 460 ja 7.3 dieselin zf5 toosat. Ero on sen verran pieni että ainakin manuaali on kuulemma mahdollista saada pienillä muutoksilla sopimaan ristiin, mutta tästä ei mulla ole syvempää tietoa.
     
  3. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Kertokaas joku lyhykäisesti, mitä on 4R100 laatikolle tehty, jos puhutaan että se on vahvistettu esim virittämisen aiheuttaman lisäkuormituksen kestäväksi?
    Onko iso homma?
    Ja toisaalta, jos haluan laittaa/laitattaa laatikon hyvään kuntoon (HUOLTO), tekeekö sitä suomessa joku? Ja suurinpiirtein mihin hintaan.
     
  4. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Itseänikin kiinnostaisi 4R100 vahvistaminen. Spring kitin tulin tuossa ostaneeksi, mutta tuo nyt ei autuutta tee. Jenkeistähän saisi koko vahvistetun laatikonkin melko hyvään hintaan, mutta kuten kaikki tiedämme, tänne rahtaamisen ja ryöstöverotuksen jälkeen hinta on vähintään tuplat ja yksikköinä eurot.
     
  5. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Itseäni kiinnostaisi tempaista toi automaatti hevonkuuseen ja tarjota sen tilalle kova aski. Ameriikassa joitain konversioita exkursioniin tehtykkin. Cumminssin kanssa...
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^ Toi olis se lopullinen ratkaisu. Joskus ohimennen tuotakin pohtinut. Onkohan äffäsissä tomaattivehkeissä lattiassa valmis luukku minkä vois simppelisti vaihtaa manuaalin reiälliseen luukkuun. Täytyy kattoa romiksella. 80 luvun vehkeissä ainakin on. Polkimet sopinee kun pulttaa kiinni, tulipellissä on kohta kytkimen sylkylle, ja puolivalmis reikä akselille. Ihan tehtävissä tuo olis. Toosia on jo omasta takaa.
     
  7. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Tehoputken(4" turbo-back vapaavirtausvaimentimella) asennuksen jälkeen on alkanut pitää tyhjäkäynnillä tai kevyellä kaasulla ajaessa selkeästi kuultavissa olevaa "sihinää". Kaasua enemmän painaessa ääni katoaa. Äänen olen pannut merkille vasta nyt kylmillä keleillä.

    Mitä ilmeisimmin EBPV eli ei syytä huoleen vai onko joku eri mieltä?
     
  8. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Se EBPV siellä kohisee. Mulla kuulee kyllä vakiohormillakin tod. selkeästi. Pintakaasulla se ei kyllä kohise koska putoo ennen pois pelistä?
     
  9. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Itselläni kuuluu kajuuttaan parhaiten tuossa 1200-1500 rpm ja siitä kaasua painaessa katoaa. Mutta kuten sanottu, mikäpä muukaan tuo olisi kuin EBPV. Delete kittiä jenkeissä jotkut asentelevat, toisaalta tuon ideahan on juurikin kylmissä oloissa toimia.
     
  10. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Juu mutta ei kierroksilla. Voi olla että se läpän "toimilaite" falskaa tai läppä hitusen jumittaa ettei heti aukee...
     
  11. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Voisihan tuon kiskoa irti kun jaksaa. Lastussa on muutenkin HI IDLE -asetus, joka ajaa hieman samaa asiaa kylkillä ilmoilla.
     
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    jooh....sen evvk valven toimituksen kuulee ilman tehoputkiloitakin...mut muuten toimii suunnilleen noin, delete koostuu liittimen irroituksesta, ellei sitten uuemmissa ole keksitty siihenkin jotai komplikaatioita.
     
  13. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Täytyypä tutustua tässä viikonlopun aikana asiaan.
     
  14. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ei sitä kannata mihinkään poistaa. Suojelee konetta ettei kylmänä voi täydellä kukrmittaa ja lämmittää sen nopeammin.

    Tuskin se kohina ketään haittaa kun kone on muutenkin hieman äänekäs.
     
  15. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Tuo liittimen irroitus tarkoittaa varmaan sen Turbon pedestaalissa olevan venttiilin piuhan irroitusta? Eikö se anna vikakoodia tms?
     
  16. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Itse asiassa samaa muistelen lukeneeni jostain. Ja totta tuo maininta koneen "hiljaisuudestakin"! :D

    Kuuntelin tuossa ajossa vielä ja tuntui, että sihinä kuului alueella 1400-1900 rpm kevyellä kaasulla.

    Lähinnä nyt mietin, että ei tuo ole sitten merkki mistään vakavemmasta, kuin noinkin korkealla "sihisee". Ilmeisesti kuitenkaan ei.
     
  17. callahan

    callahan Gearhead

    Tuo EBPV nimenomaan ahdistaa pakokaasun virtausta pakosuolistoon sulkemalla kanavaa heti siinä ahtimen perässä.
    Sen kyllä huomaa koneen ollessa vajaalämpöinen (EBPV:n ollessa päällä) että kaasuun vastaavuus on 1/4 -1/2 osa kaasun jälkeen olematon ja toiminnan tarkoitus juuri kuten Remmiveto kertoi.

    Lastujen sekä boksien high idle-mode kyllä jouduttaa lämpiämistä, mutta jos EBPV on poistettu niin lämpiävä pakotuote menee joutuisammin harakoille :) Se kumpi lämmittää nopeammin EBPV vs. High idle yhdessä avatun pakosuolen kanssa, ei ole itellä kokemusta.
    EBPV Delete tarkoittanee ahtimen perästä EBPV- läpän sekä akselin poistoa. Valmiita kittejäkin saa. Suomen välillä kylmiinkin oloihin itse en lähde poistelemaan systeemiä. Hyvä se on tietää että kone on toimintalämpöinen ja uskaltaa kuormittaa kylmällä turvallisimmin mielin :)
    Itsellä aiempi om. Tehnyt EBPV pakko-ohjauksen, niin saa pidettyä päällä jos autoa joutuu käyttelemään kylmällä paikallaan. Kytkimen valon sammuessa voi todeta originaalin automatiikan sammuttavan EBPV:n toiminnan moottorin lämmettyään toim lämpötilaan.
     
  18. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Noniin nytten on saatu nykiminen kuriin kaasupolkimen vaihdolla.
     
  19. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Hankitko sen sähkösäätöisen? Taisi olla hintava?
     
  20. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    joo sen juuri. 500€ hinta tosin kyllä aika suolainen mutta pääasia että nyt ei nyi enää.
     

Kerro tästä muillekin!