mopar pornoa ?!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Ebody and irony, 26.12.2007.

  1. Rytsola

    Rytsola 2nd gear

    Ei mitää saa, jos ei edes yritä :(
     
  2. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

  3. RS23V0E

    RS23V0E 2nd gear

  4. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Whats is that???
    Ootko Helcatin ostana? 8)
     
  5. Mutku

    Mutku Gearhead

    Palataans tähän vielä veljet. Eli myös omassa autossa on se E-bodyn helmasynti, eli löystyneet/horot konepellin saranat. Eli aina konepeltiä kiinni laittaessa jää se tuulilasin reuna ylös sen pari senttiä. Nyt kysymys kuuluukin, että miten saada tuo kuntoon?

    - osaava kaveri aikoinaan täyttöhitsas ne "isot rattaat" siitä konepellin saranahimmelistä ja viilas uudet hampaat. Priima tuli, hatunnosto Mikolle.
    - silloin ei interwebistä löytynyt korvaavia uusia saranoita. Nykyään kyllä http://www.mattsclassicbowties.com/cont ... p2966.html , mutta ovatko ne ok?

    Eli miten edetä, jos tuon homman haluaa saada kuntoon?
     
  6. RS23V0E

    RS23V0E 2nd gear

    Uusitteko saranoiden niittaukset? Ne on myöskin tossa avainasemassa. Tulee tosin helposti liian tiukat. Täällä meni erehdyksen ja kokeilun jälkeen OK.
     
  7. RS23V0E

    RS23V0E 2nd gear

    Market adjust +20.000 usd. Haluttua kamaa jo uutena.
     
  8. palotila

    palotila Gearhead

    Omassakin on saranaprojekti kesken. Ensiapuna jatkoin kiinnipulttien reikiä ylöspäin jolloin koko saranaa sai laskettua alaspäin. Nyt konepellin takareunan linja on suht hyvä, ei juuri huomaa vikaa. Ostin joku vuosi sitten AMD:n reprosaranat ja niitä piti heti muokata. Konepeltiin kiinnitettävä latta oli liika leveä, siitä varovasti laikalla pois niin paljon että sai pultit reikiin. Kun konepeltiä painoi ensimmäistä kertaa kiinni niin jouset oli niin jäykät että saranat alkoi lommahtaa sivulle. No siihen sitten ylimääräinen ketjulenkki saranan ja jousen väliin. Ei sittenkään vielä istunut kunnolla ja siinä vaiheessa tein reikäremontin vanhoille saranoille ja ajattelin jatkaa tätä "joskus". Myin nuo amd:t sitten eteenpäin yhdelle od:n nimimerkille ja lupasin ottaa takaisin samalla rahalla jos ei ole tyytyväinen. Ei ole kuulunut kaverista mitään enkä tiedä miten on homman ratkaissut. Sekin kuulemma auttaa takareunan irvistämiseen jos saranaa pystyy kiertämään siten että etureuna (2 pulttia) mahdollisimman ylös ja takareuna vastaavasti mahdollisimman alas.
     
  9. AVOAUTO2

    AVOAUTO2 3rd gear

    salaisuus
     
  10. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    ^Hienoa!

    Ps. Foto ois kiva...
     
  11. klunssila

    klunssila Gearhead

    Näkeekö silmäni oikein että nettoauton kuvissa on etupäässä rumpujarrut? Tästähän e-vitamiinitietäjät pystyy jo päättelemään tekniikkapaketin vaihtoehdot :lol:
     
  12. Forwardlook

    Forwardlook Gearhead

    Ei kalastelussa tietenkään mitään vikaa ole, aina saattaa joku tarttua haaviin. Mutta aika uuno saa olla jos tohon leikkiin lähtee, MSRP:llä ja jopa alle noita myyvät kuitenkin monet dealerit.
     
  13. wedge44068

    wedge44068 2nd gear

    Tuo osien "entisöinti" näköjään kuohuttaa tunteita :lol:

    Mutkun kirjotuksesta löysin itteni viistoista vuotta sitte -70 Challeen tehdystä saranoiden preparoinnista...Sillon ei tosiaan kiinalaisia saanu,enkä ois kyllä kelpuuttanukkaan.

    Hommahan meni niin että tapit veks,maalinpoistoainetta niskaan ja sen jälkeen millin isommat reiät,uudet tapit sorvarilta..hampaat täyttöhitsin jälkeen tosiaan viilalla malliin.Sen jälkeen hilut sähkösinkkiin ja sitte tappien niittaus sekä lopuksi lime vihreetä päälle ja avot pelti istui veikkaisin että paremmin kuin uutena :D

    Onhan siinä oma hommansa mutta ns.markan remontti ja lopputulos kymppi!

    Hyvää Itsepäisyys päivää kaikille :poff: :-?
     
  14. Rytsola

    Rytsola 2nd gear

  15. wedge44068

    wedge44068 2nd gear

    Juurikin noin

    Niitien mallikin kopioitiin vanhoista ja muistaakseni ristin mallinen niittauskoneen puristusjälkikin tehtiin niinku amerikan Bobi aikanaan 8)

    Kohta tuota pääsee taas kokeileen kun ameriikan tuliainen tipahtaa tontillle! :)
     
  16. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

     
  17. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Ammatti -särmääjä samassa tallissa on positiivinen asia. Ei tarvi lähettää kaikkea Ameriiiikkaan :wink:
     
  18. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    Mun mielestä,noit uus koppaset närästää.
     
  19. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

  20. BBC

    BBC Guest

    On näitä E-bodeja ja muitakin entisöintjuttuja hieno seurata.
    Lisää kuvia tai osoitteita missä voi katsoa. Koko harrastamisen A ja O on tekeminen ja projektikuvat,.... Se kiinnostaa ainakin minua.


    Se pistää silmään että mikisihän ei enemmän näissä entisöinti tai matching numbers jutuissa esim. peltihommia tehdä itse suorasta pellistä. Tiedän että kaikkea saa reprona tilaamalla, mutta on se mahtava tehdä ensin sorvilla sopivat pyörät ja ajaa pelteihin sopivat "bead rollersit" , kutistaa ja venyttää samanlainen palanen nuin orkkis pala, jonka leikannut pois.

    Pepe tuossa mainitsi ne stanssit, voisihan semmoset tehdä epäkeskoprässiin kun joku toimittaisi mallin. Sen voi tehdä niin millitarkan ettei jenkkityö voi olla tarkempi. Onhan niillä millikin kaksi ja puoli milliä,.....


    Aulis
     

Kerro tästä muillekin!