Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. ana25

    ana25 1st gear

    Mikähän tuolta antautuu kun nelikko päällä ajaessa pitää kolkotusta/pauketta??
     
  2. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Jakolaatikkohan täällä on monesti käsketty tarkistaa, ilman ölppää antautuu kai suht nopeasti. Etuvetarien ristikot voi paukuttaa jos TOSI loppu? Jortaanissa sama juttu, pari siinäkin... Ei äkkiä käy muuta mieleen, vai mites toi akselin sisällä oleva kytkentähaarukka, onko mahdollista että ottaisi vaan "huulille"?
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Pitäisköhän sun tutkia, eikä kysyä, jos joku tietäis sun yksilön vikoja?? Siellä voi kolkottaa mikä vaan etuvetarin ristikosta jakolaatikkoon...
     
  4. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Tiedän kyllä että JAMANT on harrastajaystävällinen korjaamo, mutta agressiivisen markkinoinnin nimeen... Tuo lintta tänne ni katotaan, olis vähintäänkin oikeus ja kohtuus välillä. TS. Voishan sitä yrittää edes välillä itse käydä siellä autonsa alla katsomassa, notta mitä siellä tapahtuu.

    Tarkotus ei siis missään tapauksessa ole dissata eikä halventaa jamantin toimintaa.
    Lähinnä, että. Tyhmyydestä kuuluisi sakottaa.

    Anteeksi ja kiitos.
     
  5. Erska

    Erska Gearhead

    hzemax chapter 3 $35 yöllisiä iskulauseita part 2.

    :D

    Jamat on varmasti monille ollut hyvä apu. Moni saanut ratkaisun ongelmiinsa ja Jamant toivottavasti rahaa huomiseen.

    Tyhmyydestä sakotetaan, se on varma.

    Mutta mitä oon tätä kyseistä topikkia kohta 10 vuotta seurannut niin en muista että olisi mikään kovin kyselty vika jäänyt arvoitukseksi.

    Se tosiaan vaatii omistajalta perusasioiden tarkistusta ensin. Esim nestepintojen tarkistukset, kartaanin heiluttelut, akun jännitteen mittaamiset ym missä ikinä vika onkaan.

    Sitten tänne kyselemään jos ei keksi mikä voisi olla. Todennäköisesti vastauksen saatuaan tekee päätöksen tekeekö asian itse vai viekö huoltoon jonnekkin :)

    Ja kun tämä toimenpide alkaa tuntua tutulta, huomataan että joku muu kysyy samaa asiaa kaksi vuotta myöhemmin niin mieleen muistuu se oma tapauis ja siihen osaa tällä kertaa antaa vinkkiä :)

    Jos käy niin että oma pässi alkaa tuntua niin kivalta laitteelta että olisi kiva päästä turisemaan juristavista jakolaatikoista tai muuten vaan vittuilemaan kanssakärsijöille niin iskee D:n(tai kytkimen ylös) silmään ja hurauttaa miittinkiin:

    http://overdrive.fi/forum/viewtopic.php ... 9#p2753989

    Kyseiseen nelivedon ongelmaan seuraisin vahvasti Jamantin viitoittamaa tietä. :rotfl:
     
  6. callahan

    callahan Gearhead

    Totta tuo että omaan tuotteeseen hieman tutustuttuaan sitä ymmärtää laitteen ominaiskäyttäytymisen ja monesti erottaa normaalista poikkeavien ilmiöiden perusteella huollon tarpeen ennenkuin jokin paikka pettää. Vielä pettää todennäköisemmin jonnekin tienpäälle..

    Itse kun erimerkin auton aikanaan ostin niin heti ajoon saatuani tuli itselle mahdottomasti kysymyksiä. Laite kun oli aivan vieras vaikka olin netistä lukenut ja katellut videoita vikakäyttäytymisistä jne. Ajellessa ja toisten käyttökokemuksia / vioista lukiessa alkoi tietoa pikkuhiljaa kertymään. Monellahan on samat varsinkin tyyppioireet jo aiemmin painittu kuntoon.

    Siispä jatkan sujuvasti kysymyksellä tutun laitetta tutkiessa. :D
    Auto on vuoden ´95 Ram 5,9 öljymoottorilla.
    Kylmäkäynnistettäessä pikkupakkasella ei nosta joutokäyntikierroksia ? Uudempien 2 gen kylmäkäynn. videoissa kyllä nostaa mitä you tubesta katsonut. Eikö 95 vielä ole "High idleä" ? Tässähän ei vielä ole OBD 2 "softaa" ja olenkin pähkinyt tuliko mahdollisesti tuo toiminto 96->
    Laite toimii kyllä päivittäisajossa normaalisti. TPS vaivaa siinä oli ollut aiemmin.
     
  7. Erska

    Erska Gearhead

    Totta.

    Heh. High idle ei tyhmässä P pumpussa ole mahdollista. High idle esiteltiin 00-> 24 venttiilisiin. Ja jos se löytyy jonkun 98.5-99 malleista niin niihin on dealerilla päivitetty softa. Myös dealerin on mahdollista aktivoida 3 sylinterinen kylmäkäyttö. Katsokaas youtubesta 3 cul cummins idle. Eli 89-98.5 12 venttiilisissä ei moista ominaisuutta ole. Ykköskopassa on kyllä manuaalilovisissa käsikaasu niinkuin mulla. Sillä onnistuu high idle :D. Eli sähköpumpullisen juttuja toi korkea kylmäkäynti.
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Saat anteeksi :wink: Tää on mun tapa toimia, eipähän perästä kuulu että saatanan rahanahne paska, vaatii muiden korjaamon tapaan tuomaan lintta nähtäville ja sitten rahaa tiskiin.... Samalla lailla toimin nettikaupan jutuissa, kysykää vaikka muilta, en lähetä tavaraa ellei ole vika oikeasti löydetty (jos siis tunnistan tilaajan esim OD:ltä ja olen lukenut vianetsinnästä) tai jos poka tilaa osia selkeästi kahteen autoon vaikka harvalla on kahta samanmerkkistä eri autoa (tosin on niitäkin vastaan tullut, tilataan kahteen autoon osia tarkoituksella), ennekuin olen puhelimitse varmistanut, että menee oikein....
     
  9. persus

    persus 3rd gear

    Hatun nosta JAMANTILLE erinomaisesta asiakas palvelusta....se ei ole todellakaan itsestään selvyys tänä päivänä!!!!
     
  10. callahan

    callahan Gearhead

    Kiitoksia infosta.
    Juu mekaaninenhan tuo P7100 on ja eihän siinä pumpun kyljessä olekaan muuta sähköä kuin TPS. Mutta piti kysyä nimim. "ku en hokase"
    Tuota 3cyl kylmäkäyttöä olen myös hämmästellyt että miksi noin ? Kalpattaa vissiin 1-3-5 tai 2-4-6 pytyillä.
    Siltihän ne loput mukit pyörii kylminä. Tuo ei varmaan kuormita niin paljoa mitä kävisi kylmänä kaikilla. Onkohan niin älykäs että softa vaihtaisi kylmäkäyttö sylintereitä vai lähteekö aina niillä samoilla käymään ?
     
  11. freeride

    freeride Gearhead

    kolmella pytyllä kuorma nousee huomattavasti koneelle..lämpee nopeemmin,pakokaasun lämpötila korkeempi sillä kolmen pytyn high idle modella.sitä en tiä vaihtaako pyttyjärjestystä,uskoisin vaihtavan,vaikka eipä sillä paljo merkitystä ole.
     
  12. gunslinger

    gunslinger Gearhead

    Mulla on ainakin high idle tuossa 12 tappisen mekaanisessa pumpussa. Se toimii sillai, että liikennevaloissa kiskasee kepin ännälle ja laskee bootsin nokan kaasupolkimelle :D
     
  13. minikone

    minikone 2nd gear

    On se vaan ollu ihan ihmeellistä, kun on saanu kohta viikon nauttia ihan äänettömästä nelivedosta. Vaihdoin meinaan uuden etukardaanin, ei enää värise ja rämise. Ensi ajolla epäilin että toimiiko se ollenkaan kun on noin hiljanen. Tosin kk takaperin hävis lukko taka-akselilta ja samalla sytty jatkuvasti palamaan se abs-valo. Kai ne levyt on ny si puruna siellä anturissa.
     
  14. minikone

    minikone 2nd gear

  15. callahan

    callahan Gearhead

    Selvisipä nyt tuokin pähkinä mitä tuumin. Hämmästelin tosiaan vajaa pyttyistä kylmäkäyntia, ihme pärpätystä :eek: Melkeimpä kuin amiskassa, välitunnilla kaveri kierrätti V4 koneista 96 Saappiaan. Sekosi raukka venttiilikoneistoltaan ansiosta velttojen venajousien, mutka-akselin maksimi pyörintänopeus saavutettuaan. Siinä meinasi mennä tupakkimiehiltä malaporot ja viltterit keuhkoon nauraessaan..
     
  16. juunas

    juunas 1st gear

    Huomenta taloon! Nyt on semmonen rami kuume että pakko kohta ostaa oma! :D Tällä hetkellä taloudesta löytyy mp ja tommonen tylsä turbo nelikko vaggilaine!

    Ei oo oikee kokemusta maastoautoista ja niiden nelivedoista/laatikosta.
    Hirveesti oon lukenu täällä nyt näistä kdp ja tps juttuista ja joten kuten niistä nyt selvillä mutta jos on heittää jotain vinkkejä alottelijalle ettei tuu heti ostettua nettiauton pommeinta kapinetta. :wc:

    pudjetti on hyvin maltillinen ja vaggilainenki saa luvan lähtä myyntiin, ja rami tulee olemaan alle 15te vehje. mitäs ootte näistä kahdesta kapineesta?

    http://www.nettiauto.com/dodge/ram-2500/6712551

    -näyttää ainaki hyvältä, hieman korjaultukki mutta olisiko koeajon paikka?

    http://www.nettiauto.com/dodge/ram-2500/6932100

    öljyä vuotaa sen verta että ei kannata pitkiä matkoja ajella, stefat vaihtoo vai olisiko sitten kdp vika ja myyjä ei sitä kerro? woimaa on sen verran että pelkästää ilmotuksen näkeminen hymmyilyttää :lol:
     
  17. Aarne

    Aarne 3rd gear

    Enpäs ole tiennytkään että kaikissa ramin kardaaneissa EI ole tuplaniveltä. :eek:
    Liekkö alkuperäinen..?
     
  18. gunslinger

    gunslinger Gearhead

    Huomenta vaan. Nämähän on melko pitkälle yksilöitä, ja kannattaa sellaisina tarkistaa :) itse ajelin Oulusta Tampereen kautta Porvooseen, kun omaa ramia metsästin. Automaatti ja nelikko on kumpikin sellaisia, että koeajo kertoo enemmän kuin yksikään kuva tai ilmoitus. Tuosta jälkimmäisestä pyytäisin kuitteja, ja tarkempaa selvitystä, että mitä on tehty. Tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että nuo "vitusti vahvistetut" laatikot joutuu remppaamaan heti kohta kauppojen jälkeen. Koneestakin selvittelisin, että mitä sille on tehty. Tuo 480hv irtoaa vaikka vakio kansipahvilla ja pulteilla, ne ei vain kauaa sitä kyytiä kestä. Siihen en ota kantaa, että miten yhdellä isolla ahtimella toteutettu 480hv toimii päivittäisessä ajossa, se on makuasia.
     
  19. 66monaco

    66monaco Gearhead

    tuo viiminen on ainakin ollut useasti myynnissä ja eriomistajilla...
     
  20. villeri

    villeri 2nd gear

    Mä ajoin tuolla oranssilla joku vuosi pari sitten.. sillon pelas hyvin. Samalla omistajalla edelleen mutta toiminnasta ei tietoa.. joskus kesällä soitteli neuvoja kun etunapaa vaihteli..
     

Kerro tästä muillekin!