"Raggari-Arskan Letukka" ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Falconetti, 13.6.2014.

  1. Putte

    Putte 1st gear

    Tää Fairlane tuli Turkuun joskus 80-luvun puolivälin tietämillä Valtosen Jussille, jolta lähti vaihdossa huonokuntoinen Fairlane. Siitä huonokuntoisesta jalostettiin Standard ryhmän kilpuri.

    [​IMG]
     
  2. Raggari-Arska

    Raggari-Arska 1st gear

    Studebakerin rakensi Aarnion Aippi, josta on niin pitkä värikäs tarina, että on parempi hänen itsensä kertoa ne kohdat, jotka hän haluaa julkaistavan. Aipilla myöhemmin Ekkon Cadillac, josta ollut kuva tässä keskusteluosiossa.
    Aippi myi Ekkolle Studebakerin, joka on todellkin nähty Hevosenkenkä nimisellä kadulla.
    Jani Vahto Packard omistaja kertoi Studebakerin olevan kunnostuksen alla edelleenkin Ekkolla. Tuskimpa myy sitä sitä pikkurahalla kenellekään, siinä on jo historia ja tunnearvo.
    Minua vähän närästää kun tuli Camino myytyä jo muutaman vuoden jälkeen. (72-87-15v)
     
  3. Raggari-Arska

    Raggari-Arska 1st gear

    "Pastorilla" ollut musta Camino todellakin, sekä muita amerikkalia autoja, ensimmäisenä muistan hänellä olleen ruskea -65 BelAir 6manuaili 4Dtolppa, hänen ollssaan Inkoon voimalaitosta tekemässä n.-73 .
    Siinä on myös värikäs persoona, joka usein muisti väärin omistavansa erikoisia autoja, joita sitten ei ollutkaan. Siitäkin miehestä voisi kirjoittaa kirjan. Mukava mies, joka ei tehnyt pahaa kärpäsellekään. Ruumiillisesti.
    Olisi tarvinnut kiltin tomean muijan itselleen . . .
    Vaikka ei vastaa fb viesteihin
     
  4. hantta

    hantta Double Gearhead

    Korjatkoon joku, jos olen hakoteillä, mutta muistikuva Ekkon Studepaberin tekniikasta on, että kone on Studebakerin oma 289, ja laatikko manuaali t- 5, nämä siis muistikuvia vuosikymmenten takaa. Varakone lienee edelleenkin Peetun rakentama Olds 455 tunnelramilla+ Munchie m 21.

    Hantta
     
  5. Raggari-Arska

    Raggari-Arska 1st gear

    Kyllä toiset voivat kertoa Studebakerista, vaikka minä en kerrokaan. Olisi mukava saada Aippi ja Ekko itse yllytettyä kertomaan auton historiasta.
    Etten minä muista väärin, kun on ollut pari omaakin vehjettä tehtävänä.
    Juuri tässä eräs yö muuan entisaikojen typy kertoi minun maalanneen hänen uton, jota en muista, kun heidän perheelleen tuli kaikenlaista muutakin korjattua/tehtyä.
    Esim koko kyljen vaihto toisesta jäi paremmin mieleen, kun sellaista ei tehdä joka päivä.
    Jatkakaa vain kertomisia, älkääkä välittäkö välikommenteistani.
     
  6. Vesiapina

    Vesiapina 3rd gear

    Ekkon Studebakerissa on Studebaker Avantin 289. Laatikkona on T10. Nykyiseen lookkiin Studebakerin on rakentanut Ekko itse. Aipille tosiaan meni Ekkon '54 Cadillac, joka oli Jan Rohden vanha.

    Studebaker on seissyt melkein kaksikymmentä vuotta, ja nyt rakentelukuume iski. Työtä on tehty ja ensimmäinen testikierros pitkän seisonnan jälkeen päästiin ajamaan alkuviikosta.

    https://www.youtube.com/watch?v=Ct8iCq3 ... pDr4ObhmVg
     
  7. kinde

    kinde Gearhead

    Onkos jollain sieltä suunnalta tietoa 67 Belvedere 4Dstä? Siisti alkuperäiskuntoinen Musta, sinisellä sisustuksella. 225 slantti alunperin ja jossain vaiheessa vaihtunut 273 automaatin eteen. Viimeksi ollut Littoisissa.
    Tietoja kaivataan....

    Kinde
     
  8. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead

    Nyt oli kuulemma Holmströmin Kaitsukin 30.11. heittänyt kiertokangen nurkkaan.
     
  9. hantta

    hantta Double Gearhead

    Jaaha, että on armoitettu truck- race, ja jokkismies vaihtanut hiippakuntaa. Joskus tuli poltettua kummia Kaitsun rallikadetillla Ovakon alueella.

    Hantta
     
  10. Raider Japa

    Raider Japa Gearhead

    Hämärästi muistuu mieleen. Minkä ikäinen Kaitsu oli.
     
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ihan hatusta vetäisen, että Kaitsu olisi luokkaa 60- 65. Kaitsuun tutustuin -70 luvun loppupuolella, kun hänellä oli- 69 tunmmanvihreä Dodge Charger.

    Hantta
     
  12. Raggari-Arska

    Raggari-Arska 1st gear

    Minä vetäisen hatusta enemmän. Kaitsu kuului ikäryhmään 66-70.
    Tutustuin Kaitsuun -67, kun yritti kaupata minulle De Soto Fireflite sinivalkoista Hemin koneella varustettua Amerikanautoa. Olisko rekkari ollut TLN-95, kun en muista niin tarkkaan, on muutama vuosi aikaa.
    Moisiontiellä teki pientä autokauppaa.
    Autot oli kalliita,hulppeita, erikoisia, joista toiset olivat nähneet vain unta.

    Oli jalat vähän huonossa kunnossa jo pari vuotta sitten, kun kävi täällä Wissin Kimmon ja Rakkari-Rekan kanssa.
     
  13. Raggari-Arska

    Raggari-Arska 1st gear

    Kaitsu oli mukava mies. Myi osia Ovakon aleella halvalla, joskus antoi ilmaiseksi autopurkamostaan, vaikka eräät väittivät että ainoa inhimillinen pilkadus oli siinä lasisilmässä.
    Jonka takia hänellä oli lempinimi "Puusilmä" joka kertoo monelle enemmän kuin "Holmström".

    Ikävä kyllä poistuma on tuossa ikäluokassa jo suuri.
    Koskahan on minun vuoroni . . .
     
  14. jallu81

    jallu81 3rd gear

    vai on puusilmä kuollut? rauha hänen muistolleen. paljon tuli kauppaa tehtyä hänen kanssaan, oli mukava mies vaikka monet hänestä pahaa puhuikin...
     
  15. proffa

    proffa Gearhead

    Olipa mukava lukea näitä juttuja. Kuulun myös näihin kuuluisiin Turun herrasmiesautoilijoihin ja yksi näistä alkuperäisistä Moparin veljeksistä. Meitä oli alunperin kolme Jussi, Ari ja minä Timo. Mulla oli ensimmäinen auto -64 Fury metalli sininen valkoinen rupukatto ja straipatut liekit keulalla.
    Nykyinen kalusto: Käyttöautona 2007 sebring, -73 Challenger, -78 Dodge p-u, -69 De Ville, -60 impala, jaguar xj12 Ja -32 Ford projektit. Ja tietty H-D FLHTI -06
     
  16. MJF

    MJF Double Gearhead

    Kah, proffa :) Jokunen sivu takaperin kyselinkin -66 Barracudasta minkä 8 3/4 perän hain pari vuotta sitten. Joitain kuvia cudista olikin jo näytillä, onko joku näistä se minkä perän hain teiltä?
     
  17. vävy

    vävy 1st gear

    Kuollut on 69 vuotiaana. Mistäs teille tuollainen päivämäärä on tietoon tullut???
     
  18. proffa

    proffa Gearhead

    Perä oli Martinin barracudasta. Tais olla kuva täällä. Oli 340+A833+8 3/4. Koneen ja laatikon sain myytyä myös samasta autosta. Autosta ei vissiin mittän enää jäljellä. Auto oli Opan vanha valiant korinvaihto peli.
     
  19. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead

    Osui silmään Facebookin ryhmästä "Suomen moottoriradat ennen ja nyt". Oli kuva Kaitsusta mustalla Scanialla Artukaisten Truck Racessa 1987. Siihen oli kirjoitettu kommentiksi "R.I.P. Kaitsu "Puusilmä" Holmström 30.11.2014 " Löytyy päivämäärällä 4.12. -14. Menikö kuolinpäivä paljonkin pieleen?
     
  20. vävy

    vävy 1st gear

    Todettu kuoliaaksi 1.12.2014 aamulla. Paikalla 2 vanhaa Kaitsun ystävää, poliisi, palokunta ja amppari. Siksi alkoi ihmetyttää miten joku on voinut tietää että Kaitsu kuollut 30.11. Alkanut vain tulla asioita esille jotka ei kestä päivänvaloa.
     

Kerro tästä muillekin!