Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. j-noja

    j-noja 1st gear

    Mahtuu autoiluun toki ripaus onnea ja hyvää tunnettakin :) tuli asennuttua autotalliin persuksen pesuun tarkoitettu letkullinen käsisuutin. Pesuhommissa kelpo vekotin lavuaarilla. Vaikka en autotallissa hädällä käykään.

    Ei kellään satu muuten RWD versiota olemaan excusta? Mulla on jotain uusia isksreita ja muita osia mm. ohjausiskari sekä muita ohjauksen varsia. Omaan kun ei käy niin mitään en niillä tee. Ford-veli hintaan irtoaisi. Voin osalistaa suoltaa tarkemmin jos tuntuu tarvitsija löytyvän.

    j-noja
     
  2. Fluntti

    Fluntti 1st gear

    Aika ikävästi sattui subbelle. Pitäisköhän sitä tilata itselle uudet tiivisteet kun toinen puoli on hyvin vähän jo päästänyt läpi.

    Tietääkö muuten kukaan löytyiskö jostain joltain blue spring kit vai pitääkö tilata ameriikoista?
     
  3. Fluntti

    Fluntti 1st gear

    oil coolerin läpi kyllä menee vesi mutta ei kovin lujaa. Yhtään kun ei tiedä kuinka sen kuuluis virrata mutta eipä ne öljyt taida kovin kuumaksi päästä näillä keleillä muutenkaan. Mukava pikku rapulois tuonne konehuoneeseen kiipeillä
     
  4. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Kauhavalta löysivät yhden etuperän, mutta välitys oli väärä 3.73.
    Noh, lupasivat vielä tonkia varastoja.
    Odottelen tässä US Centerin hintoja vielä.
    Tuttu kävi pihassa Chevy Vänilla ja eka kysymys oli heti "missä voortti?" :)

    Mä tilasin ton blue spring kitin MKM Customilta, liekkö sama paja kuin Sinister Diesel. Tohon kitin asennukseen on hyviä videoita juutuubissa. ;)
     
  5. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Jos viitit näpertele https://www.dropbox.com/s/f2u1oukd8sk9b ... t.pdf?dl=0
     
  6. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    ...tuoda, mita "koroket" teit ja mihin teit? Katso nyt tarkaa niitä videoita. Nämä asiat on sen mootorin tärkeät asiat. Nämä ei oo Motorcraftin mainos. https://www.youtube.com/watch?v=zcKqjOYyIik
    https://www.youtube.com/watch?v=tfn8DY0EPOc
    https://www.youtube.com/watch?v=uvnTwCujBJE
    Ooks tarkastanu pa saantiin tankista, et ei ois tukossa. Katos tätä teema vähä takaispäin, mulla oli esimerkiiks sellainen erikoinen asia sen tankin sihtin kans. viewtopic.php?f=30&t=229998&start=120 Jos ei viiti tankki irroita, sit voi tieteenkin ot see tuleva putki siit separaatorista auki ja puhalta tankiin päin, muista aukaisee tankiin korkii ennen :lol:
     
  7. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Ristus että tulee kalliiksi tuon etuperän korjaaminen. Saa myydä anoppinsa, eikä sittenkään rahat riitä.
    Tarjouspyyntöjä jenkeistä kysellyt ja tähän mennessä paras tarjous on 1.130 dollaria lähetyskuluineen. Sisältää tasauspyörästöön Spartan Locker lukon. Ilman lukkoa olis pari satasta halvempi. Tohon hintaan sitten tullit ja alvit päälle. Ollaan varmaan jossain 1200-1300 eurossa. Kotomaasta vastaavat osat on jotain 2 tonnia. Säästyyhän tossa ns. korjaamorahat. Etuperän kaikkien rojujen vaihto kun ei ole muutaman tunnin juttu.
     
  8. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kaikki maksaa. Mut jos rahteineen 1130$ ni uskallan väitän et loppusumma menee yli 1500€. Tullihan ei pelaa virallisen päiväkurssin mukaan. Mut miks sinne pitää lukkoa laittaa. Yhdessä ollu ja huono tuli. Siis käyttiksestä, kyl se offi-vehkeeseen kuuluu. Mut joakinen tyylillään.
     
  9. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Tuota tämä on puhdasta matematiikkaa. Verokanta 2,7% tuotteista tekee tullina 21 euroa. Kokonaishinta + tulli x 0,24 alv on 213 eur.
    Koko roskan hinta veroineen päivineen 1.234 eur

    Voihan tuon lukonkin jättää pois, niin säästää muutaman satasen. Eli päästään aika tarkalleen tonniin + korjaamolasku päälle.
     
  10. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Minkälainen se lukko on? Kytkettävä cai "automaattinen" ?
     
  11. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

  12. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Siis ymmärsinkö oikein, oikeasti meinasit laittaa toillaisen lukkoyksikön ETUperään???

    Kerrotko että miksi haluat autostasi tehdä ohjauskelvottoman aina kun painat enemmän kaasua? Toimii Lockerin tavoin.

    Tarkoitettu off-road ja rock crowlereihin missä vetopäällä ei paljon käännellä. Eikä käänny kun molemmat pyörii saman nopeutta.

    Onko koemusta? Minulla on.
     
  13. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Sitä mäkin hain että jos automaattisesti kytkeytyvä 100% lukko on etuperässä niin unohda. Aivan mahdoton ajettava neliveto päällä maantiellä. Jos et usko niin kokeile, jopa huonosti pitävä kitkalukko edessä aiheuttaa tilanteita.

    Ainoo oikea lukko etuperäänon ARB tms. tyyppinen kytkettävä lukko jos autolla ajetaan maantiellä neliveto päällä. Lukkoa käytetään vain pahoissa paikoissa kun ilman sitä ei pääsisi eteenpäin, ajonopeus 0-15km/h. Offroad-autot erikseen, mutta aika vaikee nähä tota F350 duallya safariautona :rotfl:
     
  14. Fluntti

    Fluntti 1st gear

    Juu ei automaattilukkoa etuperään. Nämä kun on muutenkin niin kankeita laitteita nelivedolla niin siitä olisi paljon enemmän haittaa kun hyötyä.
     
  15. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Joo, taidan tuon Spartanin ainakin hylätä.
    Noita katiskoja on saanut tehtaalta myös silleen, että molemmissa päissä (etu/taka) on LS differentiaali. Etupäähän tuossa on Dana 60 ja takapää Dana 80.

    Näkyy jenkkifoorumeilla olevan useallakin F350 kieseissä lukot molemmissa päissä. :)
     
  16. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Tuli tuossa mieleen, että näissä kun tuo AUTO asento on toteutettu sillä ESOF tsydeemillä, niin vaikka asentaisi lukon etupäähän, voisi tuota järjestelmää käyttää kuten manuaalisesti kytkettävää lukkoa. Ottaa vaan alipaineen letkuista pois, eli tulppaa ne, tai virtapiuha irti siitä boxista. Tällöin vois navoista kytkeä jommankumman navan, tai molemmat päälle tarpeen mukaan.

    Ps. Tossa ritsassa on jo tehtaalta FX4 sarja asennettuna. :)
     
  17. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

  18. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ihan uteliaisuudesta: kerrotko miksi haluat/ tarvitset eteen lukkoa? Truckisihan on dually joten offia tuskin meinasit ajella..
     
  19. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Harrastus on semmoinen, että on aika pehmeitä paikkoja välillä. Välillä pitää päästä paksummassakin lumessa ja kesällä pehmeässä hiekassa.

    Harkinnassa on myös tuon duallyn rengastaminen singleksi. Hommahan onnistuu poistamalla spacerit etupäästä ja takapäästä lokarit, sekä vaihtamalla pinnapultit lyhyempiin. Käytännössä siis ei tarvii hankkia kuin pinnapultit ja jotku levikkeet takapäähän. Tietty muutoskatsastaa singleksi.

    Kyllä mä taidan siihen ton Eatonin laittaa. Kerron sitten kuinka se pelaa näillä keleillä. :)
    Jos menee huonommaksi kuin tuo vakio, niin hommataan vakio rojut sisään.
     
  20. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ok. Mutta edelleen ei lukollisella voi sit ajaa nelikko päällä maantiellä. Reilut 20 vuotta sitten tuo tuli kokeiltua.

    Ja dually lavan muuttaminen siloposkeksi ei ole helppo tai ei siitä siistiä saa. Niin iso reikä siihen jää... helpommalla saa kun vaihtaa koko lavan.
     

Kerro tästä muillekin!