Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Panze

    Panze 3rd gear

    Edgen laitteita mä oon noihin paljon myynyt ja asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä.
    Tuskin ajossa tai tehoissa suuria eroavaisuuksia noiden kahden välillä löytyy.
     
  2. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Palaan vielä tuohon 4R100 -askin vahvistamiseen; onko tässä maassa ketään osaajaa, joka tämän tyyppistä homaa tekee? Jenkeissähän näitä on pilvin pimein ja vahvistettuja askejakin saa sopuhintaan. Tänne tuollaisen raijaaminen kuitenkin saattaisi maksaa maltaita.
     
  3. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

  4. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Kiitti! Laitoin samantien kyselyä eteenpäin. Ainakin nettiä lukiessa jää mielikuva, että vakiona laatikko saattaa kajahtaa virityksillä ja rengastuksilla melko helpostikin. Järkevämpää pulittaa rahaa vahvistukseen jo nyt, kun mailejakin on vähän ja loota vielä kunnossa, kuin sitten alkaa korjaamaan kun kakat on jo pöksyssä! :lol:
     
  5. [Henkka]

    [Henkka] Gearhead

  6. DIE KYHE

    DIE KYHE 1st gear

    Jes muistaako tai tietääkö joku mistä saisi männät excursionin takajarru satulaan?? Remmiveto tais muistella että jostain ducatosta käy mutta olisiko jollain tarkkaa tietoa?? Autohan oli 00 exzcursioni.
     
  7. NHuttunen

    NHuttunen 1st gear


    Täältä löytyy myös Edgen omistaja ja ei ainakaan toistaiseksi ole mitään pahaa sanottavaa. En tosin ole SCT Tuneria kokeillut.



    Ite oon ymmärtänyt että 4R100 loota kestää kyllä pientä virittelyä (Edge, SCT tuner etc) jos ei turhia revittele ja lämmöt pysyy kurissa. Itsellä nyt erillinen lootaöljyjen lauhdutin ja lämpötila anturi mittaamassa litkujen lämpöjä.

    Kunhan saa auton rakennettua suurinpiirtein valmiiks niin seuraavaksi sitten olisi lootan ja perien vahvistus jonka jälkeen sitten ruvetaan kattelee miten sitä voimaa sais. :p
     
  8. NHuttunen

    NHuttunen 1st gear

    Itse kattoisin tuosta:

    http://www.ebay.com/itm/Centric-145-440 ... 1492975266
     
  9. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Ei ole enää itsellä hetkeen Äffää ollut, mutta jäi mietityttää yksi ominaisuus siinä, mihin kaipailisin selvennystä. Mulla oli tuplatankit kahdella täyttöaukolla, tehdastekoiset. Miten ihmeessä se on kytketty, kun vaihto onnistui keinukytkimellä lennosta auton käydessä ja polttoainemittarikin vaihtoi näkymää tankin mukaan. Miten se ei höri letkullista ilmaa vaihdon yhteydessä? Ja minkä näköisiä osasia noi on, eli onko sen verran erillään auton omasta älystä, että voisi toteuttaa muuhunkin kinneriin. :) Oli nimittäin loistava systeemi, kun ei tarvinnu polttoaineen kanssa niin huolehtia reissunpäälläkään.
     
  10. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Eipä siellä kai oo kun tämmönen 3-tie venttiili. [​IMG]

    Itteläkin oli 91 250 Äffässä tommonen tehtaalainen. Jossei toinen tankki vaan oo tyhjä, niin ei kai sinne ilmaa pääse.
     
  11. Hai

    Hai Double Gearhead


    Mun mielestä Fordin oma kytkee paluut myös.

    Edit. Olipas menny lainauksen väliin .
     
  12. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Juu no kaiken järjen mukaan kytkeekin.
     
  13. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Okei! Niin siellä on 2x meno ja 2x paluu, ettei lorota ylivuotodiisseliä vain toiseen tankkiin? Onkohan sellaista tarvikkeena? Millähän lie se mittarikikka toteutettu... Saman kytkimen tuplakontakteilla tai releellä?
     
  14. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Aikoinaan tein '95 uudet tankit ja siinä meni myös anturien johdot siihen tankinvaihtajaan. Sellainen kantikas laatikko oli runkossa. Ei näyttänyt ainakaan päällepäin tolta mikä kuvassa ylempänä.

    Epäilen et ei saa tarvikkeena ja varmaan alkuperäisenä hyvän hintainen. Kannattaa kysellä purkuautosta jos sellasta tarvii.
     
  15. Hai

    Hai Double Gearhead

    Nimim. Powerstroke on innokas noita vaihtoventtiilejä romiksilla keräilemään.
    Joskus jossain viestissä niin kirjoitteli.
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Hyvin muistettu viiden vuoden takaa:
    viewtopic.php?f=30&t=90949&p=1874921#p1874921

    Seuraavalla sivulla olin näköjään kuvaillut venttiilin toimintaperiaatetta. Kaikkea sitä onkin joskus tiennyt :eek:

    Innokkuudesta enää tiedä, mutta ensi viikolla menen, jos jumala suo, tuolle samalle romikselle.
     
  17. DIE KYHE

    DIE KYHE 1st gear

    Olisko jollain excursioniin niitä oven valojen ehjiä linssejä tarjolla? Tarviaisin kaikkiin neljään oveen ne.
    Toinen mitä olisin vailla on vaaleanruskea vai maitokahviko se on tuo sisustan väri niin vararengaspussi ja kuskin puoleinen takimmainen turvavyö.
    Pitäiskö ton kattokonsolin valon olla miten kirkas? Mulla se toimii eri aikaan muiden valojen kanssa ja on ihan pirun himmeä voisko olla maattohärö? Siitä on muutenkin kaikki valot pimeenä paitsi se ajotietokone.
     
  18. asperiini

    asperiini Gearhead

    Mikä jenka on 2000 mallisen Excursionin pyöränmuttereissa?

    Nimimerkillä yhden satsin vääriä jo tilanneena.
     
  19. Hai

    Hai Double Gearhead

  20. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Mitä osia tarvitsee uusia, että saa 7.3 Excursionissa "vaeltavan ohjauksen" parannettua? Eli väsyttää jatkuva "hakeminen" maantieajossa. Tuskin tuosta nyt mitään M-sarjan Bemaria saa tekemälläkään, mutta jos edes piirun verran paremmaksi...
     

Kerro tästä muillekin!