Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. villeri

    villeri 2nd gear

    Vetokoukun paikalle tulee kiinni. Suoraa vetoo ainakin edestä kestää niin paljon että 12000lbs kiinavinssillä vedin 9.5mm narun poikki. 12mm naru oottaa kaapissa hetkeään. kovin vinoa vetoa en oo vielä vetäny saati sivullepäin että miten kestää.
     
  2. controller

    controller 1st gear

    -96 malliseen olis kova tarve vänkärin oven sisäkahvalle. Hyppäsin eilen kaupungissa autosta ja liukastuin samontein niin jäi kahva käteen.

    Nol-nel-nol1851766 jos löytyy niin laittakaa viestiä tai soittakaa.
     
  3. Antti M.

    Antti M. 3rd gear

    Joo just niitä.
     
  4. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Täytyy alkaa suunnittelee tota vinssihommaa, jos ensi talvelle vaikka. Millaisen kehikon Villeri on irroitettavan vinssin ympärille kyhännyt? Vai ihan kylmästi lattalevyyn vaan vinssi päälle ja putkisovite alle...?

    Ja tuli tuossa tuollainen Voortilainen vastaan Nettiautossa, mistä hyppäsikin vanha ajatus silmille. Onkos kukaan Ramiin istuttanu tuollaista utility-lavaa?

    http://www.nettiauto.com/ford/f350/6998324

    Onhan tuo lavakate ihan jees, kun sisällekin oon kyhästelly pyöränkaarien leveydeltä pitkittäiset tarvikelaarit, mutta olisihan tuossa munaa. Vieläpä korinvärisenä ei olisi niin erottuvakaan. Mitähän lie tuo sisäleveys? Voi vaan olla aika painava rakennelma, eli kantavuus varmaan kärsii ainakin parisataa kiloa?
     
  5. villeri

    villeri 2nd gear

    Mää ostin tämmösen.
    [​IMG]
     
  6. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Noniin, onpahan kätevän näköinen! En ees tajunnut, että johan joku tuollaisenkin jo sarjatuotantona keksinyt. :rotfl: Kiitän.
     
  7. villeri

    villeri 2nd gear

    toi makso 50e http://www.cfline.net/ ei viittiny tolla rahalla alkaa ittekkään askarteleen :lol: oon yhden tommosen nähny joka on menny tyvestä poikki, mutta se oli ihan tosi offikäytössä.

    Tommoselta se näyttää auton nokalla
    [​IMG]
     
  8. O.J.

    O.J. 3rd gear

    No ei tolla hinnalla kyllä kannata alkaa enää kätöstelee omaa tosiaan! :eek: Ja jos tossa nyt jotain heikkoja kohtia ilmenee paljaalla silmällä, ni aika simppelin näköinen kapistus vahvistella.

    http://www.cfline.net/pikakiinnityspeti-p-1183.html

    Näyttää kyl helvatan hyvältä keulilla! Ei tuu yhtään niin ulospäin, kun aattelin. Asiaan vihkiytymätön tuskin ees tajuaisi olevan irroitettava. Noita front hitchejä kattelin, $150 näyttää olevan Ebayssä, mut aika simppelin näköinen palikka, jotta josko itsekin saisi kasaan? Runkopalkkien alle vaan kiinnitys ja poikkitanko johon tuo 2" neliöputki rei´illä? Eihän tuon tarvii mitään hyväksyntiäkään täyttää, harvoin perävaunua edessä hinataan. :poff:
     
  9. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Paljonko 2genun lava painaa? Se pitkälava 8 feet.
     
  10. villeri

    villeri 2nd gear

    Mä tein itte tuon etukiinnikkeen, kun aurasovitteita rakentelin niin niiden yhteyteen sen tein samalla. Ei mikään nätti häkkyrä ole, mutta ainakin ne vinssailut kesti mitä ehdin vedellä ennen telakalle menoa.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    280kg, eli nousee aika pienellä vaivalla. Minulla roikkuu lava tallin katosta noista keinukoukuista mitkä saa joka rautakaupasta. Alla tietty kakkosnelosesta varmisteet kun touhuan jousituksen kanssa.
    [​IMG]
    [​IMG]

    KORJAAN PAINON!! Piti kirjuttaa 280kg Eli 70kg/koukku !!

    Nonnii sitten selitellään... :D

    Pojat kävi kahvilla ja sanoi, että minä sanoin silloin kun tehtiin toi yksinnostosysteemi, että LAVA painaa 180kg mutta KOUKUT kestää varmasti 70kg/kpl. Minä en laittanut (tietenkään) mitään muistiinpanoja mutta sen voin varmasti sanoa että 4 äijää nostaa ton lavan helposti pois. Joten lava painaa varmasti vähintään 180kg ja enintään 280kg!! Sry tätä sekoilua mutta se on kyllä ihan tavallista minun kanssa. :oops:
     
  12. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Raudassa ei ole raha hukassa! :-D

    Joo ei sen paljon yli sen 280kg luulis olevankaan kun on pellistä prässäilty kananmunan kuori. Mietin että saisko lavan poistamalla painohyötyä dodgeen sopivasti sillon kun on lumentyönnin keulalla. Ja vastaavasti sama määrä painoa rungon takapäähän. Eli että paino ei lisäänny vaan siirtyis mahdollisimman taakse.. ja lava takasin ku työnnintä ei tarvi.

    Tosin mitä Perturan härveliä katoin on sillä painoa lähes puolen tonnia. Jos linkkumallia haaveilee.. Suorat painaa 200 - 350g:n välillä.
     
  13. 66monaco

    66monaco Gearhead

    mitkäs raadin mielestä on parhaimpia jenkki dodge/cummins forumeita? cummins forum varmaan tunnetuin mutta ei varmaan parhain?
     
  14. Rebound

    Rebound 1st gear

    Cummins forumin taso kyl vaihteleva niin kuin tällä meidänkin jutustelu palstalla, mut kaikkiin omiin ongelmiin kyllä löytynyt ratkaisu cummins forumilta. Yleiset ram/dodge-forumitkin on hyviä alustaan, ulkonäköön jne. liittyen.
     
  15. Pertura

    Pertura Gearhead

    Mä veikkailisin lavan painoksi lähemmäs tuota 180 kiloa, meinaan kaksi miestä kanniskelee lavaa ongelmitta pitkin maita ja mantuja. Eli lavan poistamisellä saatu hyöty jää parhaimmillaankin nimelliseksi.

    Voi olla että kynnys kolan kiinnittämiseen kasvaa melko isoksi jos tarttee joka kerta lavaa alkaa irrottelemaan, se on kuitenkin joka tapauksessa jokusen tunnin homma kaikkineen. Ainakin itelle on ihan riittävä ponnistus kammeta betonipainoja öbaut 450 kilon edestä kyytiin, saati että lisäksi vielä lavankin irrottaisi :-?

    Eli paras ja toimivin ratkaisu on tehdä semmoisia painoja jotka saa nopeasti ja helposti kyytiin ja pois. Jos on trukki tai joku muu kone käytössä on varmaan helpointa valaa yksi iso betoniköntti, käsivoimin jos joutuu toimimaan kannattaa tehdä vähän pienempiä. Mulla on n. 30 kg betonisalkkuja, eli tommosia

    [​IMG]

    Nykyään kiinnitys hoituu sidontaketjulla, toi liina tuppas vähän rispaantumaan.
     
  16. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Onko kokemusta miten 2001 ramin virtalukon saa helpoiten purettua jos ei löydy avaimia ja miten paljon joutuu hajottamaan?

    Onko näissä ollut ajonesto vakiona vai optiona ja lukitseeko ajonesto moottorinohjausta? Olisi näillä näkymin tulossa elimenluovuttaja josta avaimet hukassa.
     
  17. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Kun ostin tuon minun härvelini kävin marmoritiskillä tilaamassa VIN:illä uuden avaimen koska sain vain kopioituja mukaan. En nyt millään muista paljonko maksoi, mutta olisiko ollut 70,- ja viikko toimitusaikaa. Sillä rahalla ei juuri kannata kauheasti purkaa. Minun härvelissä eio ole ajonestoa, tavallinen peltilätkä avain mallia "MisterMinit" on nyt käytössä.
     
  18. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Se olisikin liian helppoa noin, mulle selvisi tänään että autoon ei ole avaimia ja auto on saksassa..Maanantaiaamuna lennän sinne ihmettelemään uutta ostosta :lol: Pitäisi ainakin saada rattilukko pois, jos ei sitä ole jo eliminoitu, että auton saa kuljetusauton kyytiin.. Muutenkin näyttää siltä että pitää unohtaa alkuperäinen suunnitelma ottaa siirtokilvet ja ajaa laivalle.
     
  19. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Mut Pertura jos säkin kehittelisit vaihtolavasydeemin, jalkalavalaitteen. Ja pari kolme irtolavaa, jäis punnertamine pois :rotfl:
     
  20. Pertura

    Pertura Gearhead

    Totta, tuota en ole tullut ajatelleeksi :rotfl: Silloin kolaa hommatessa pyöri kyllä mielessä jos jonkinlaista nostopukkia millä olisi saanut yhden köntin nostettua kyytiin, mutta jouduin toteamaan kaikki vaihtoehdot liian tilaavieviksi tai muuten hankaliksi. Ja kun noi betonisalkut tuli vähän niinkuin työsuhde-etuna, niin niillä on sitten menty :lol:
     

Kerro tästä muillekin!